  • 61. Data: 2009-01-15 09:44:23
    Temat: Re: Zgoda na wykonywanie fotografii
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Przemek Lipski napisal:
    > Czy czasem SIkorski nie zrobił przedstawienia likwidując nieistniejący od
    > dawna zakaz ?

    O ile wiem, nie. Zlikwidowal przepis de facto martwy, ale de iure
    obowiazujacy. Czyli wisial sobie taki miecz Damoklesa, tylko nikt
    nie wiedzial, kto i kiedy go uzyje. A wladzy takie miecze bardzo
    sie przydaja na niepokornych, bo przeciez obecna wladza to nie
    reprezentanci spoleczenstwa, ale nowy wariant aroganckiej arystokracji.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 62. Data: 2009-01-15 09:49:50
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl> wrote:

    [...]
    > Nie ma takich obiektow. Przynajmniej w Polsce. Sikorski bedac
    > ministrem obrony zniosl ostatnie pozostalosci z peerelu dotyczace
    > zakazu fotografowania mostow, wiaduktow, jednostek wojskowych.
    > ----------------------------------
    >
    > Czy czasem SIkorski nie zrobił przedstawienia likwidując nieistniejący
    > od dawna zakaz ?

    Ale może właśnie takie przedstawienie było potrzebne, skoro tak
    dobrze tak wielu osobom zapadło w pamięć? W o wiele większej liczbie
    sytuacji ważnie jest nie to, jak faktycznie rzecz dana stoi w prawie,
    tylko jak się ludziom wydaje* - w tym konkretnym przypadku fotografujący
    nabrali dzięki temu o wiele większej pewności siebie i poczucia, że żyją
    w wolnym kraju, a nie w RPRL - zmiękczonej wersji milicyjnego reżimu, no
    i przynajmniej niektórzy nie muszą już przeżywać wewnętrznych katuszy
    zastanawiąjąc się nad wyciągnięciem aparatu.

    * Np. w głowach wielu osób "kontrfotografujących" istnieje wyraźne
    rozróżnienie sprzętu fotografującego - robienie zdjęć komórką czy
    minikompaktem (market, Wawel) nie wywołuje żadnej reakcji, to w ogóle
    dla nich nie jest "robienie zdjęć", a wystarczy wyjąć coś większego żeby
    zaraz różnym ochronom zachciało się reagować (np. strażnicy więzienni...
    ;-)

    pozdrawiam

    [mr.]

  • 63. Data: 2009-01-15 16:43:30
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Przemek Lipski pisze:

    > Czy czasem SIkorski nie zrobił przedstawienia likwidując nieistniejący od
    > dawna zakaz ?

    Nie tyle likwidował zakaz, ile zdejmował nieważne już od dawna tabliczki.

    A przedstawienie dobrze, że robił - ale widać jeszcze za małe.

  • 64. Data: 2009-01-17 03:49:27
    Od: Radio Erewan <r...@g...com>

    Dnia Mon, 12 Jan 2009 12:16:34 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Możesz chcieć sfocić budynek.
    > Ochroniarz może chcieć stanąć akurat w kadrze tak że zawadza.
    > Dopóki nie ma konfliku że ochroniarz zabiera aparat albo Ty
    > chcesz go siłą usunąć z kadru :) państwu nic do tego.
    > Ktoś musi złamać przepis - dopóki *mówi* "proszę nie fotografować
    > bo sobie nie życzę" przecież przepisów nie łamie.

    No pięknie. Miejmy nadzieję, że nie czytają tego szefowie ochroniarzy. Bo
    jak już skapitulują przed nieistnieniem przepisu o zakazie fotografowania,
    to realizując twoją poradę, są w stanie sabotować 99% działań wszystkich
    upierdliwych fotografów. Wystarczy stać przed obiektywem. Upierdliwie.

    Radosław "Radio Erewan" Przybył; http://www.fototv.pl
    Dziś na tapecie:
    http://www.fototv.pl/wideo/poradniki/sztuczne-zwieks
    zanie-glebi-ostrosci.html

  • 65. Data: 2009-01-17 10:29:12
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Radio Erewan pisze:

> [...]
    > to realizując twoją poradę, są w stanie sabotować 99% działań wszystkich
    > upierdliwych fotografów. Wystarczy stać przed obiektywem. Upierdliwie.

    A tym samym otwiera drogę działania poprzez art. 107 KW:

    Kto w celu dokuczenia innej osobie złośliwie wprowadza ją w błąd lub w
    inny sposób złośliwie niepokoi, podlega karze ograniczenia wolności,
    grzywny do 1.500 złotych albo karze nagany.

  • 66. Data: 2009-01-17 11:46:12
    Od: Radio Erewan <r...@g...com>

    Dnia Sat, 17 Jan 2009 11:29:12 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

> [...]
    > inny sposób złośliwie niepokoi, podlega karze ograniczenia wolności,
    > grzywny do 1.500 złotych albo karze nagany.

    Udowodnij. Dostał rozkaz i stał tam, gdzie mu przez radio kazali.

    Radosław "Radio Erewan" Przybył; http://www.fototv.pl

  • 67. Data: 2009-01-17 11:53:40
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Radio Erewan pisze:

    > Udowodnij. Dostał rozkaz i stał tam, gdzie mu przez radio kazali.

    Co 5 sekund dostawał rozkaz ustawienia się w innym miejscu i to
    dokładnie takim, że wypadało to tuż przed obiektywem?

    Pociągnij za drugą - są na niej dzwoneczki ;)

  • 68. Data: 2009-01-17 12:10:50
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Andrzej Lawa napisal:
    > Kto w celu dokuczenia innej osobie złośliwie wprowadza ją w błąd lub w
    > inny sposób złośliwie niepokoi, podlega karze ograniczenia wolności,
    > grzywny do 1.500 złotych albo karze nagany.

    Fakt. I fotograf dostanie grzywne. Bo nachalnie sie narzucal ochroniarzowi,
    utrudnial mu wykonywanie pracy i naruszal jego prywatnosc.

    Asesorzyna nie dostarczyla Ci wystarczajacego materialu do przemyslen?
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 69. Data: 2009-01-17 12:31:21
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jacek_P pisze:

    > Fakt. I fotograf dostanie grzywne. Bo nachalnie sie narzucal ochroniarzowi,
    > utrudnial mu wykonywanie pracy i naruszal jego prywatnosc.

    Biorąc pod uwagę stan prawny - bzdura.

    Biorąc pod uwagę stan rzeczywisty - cóż, skoro w naszym kraju apelacja z
    wymogiem adwokackim bywa odrzucana mimo podpisu adwokata tylko dlatego,
    że sama treść nie została własnoręcznie napisana przez tego adwokata...
    wszystko może się zdarzyć.

    > Asesorzyna nie dostarczyla Ci wystarczajacego materialu do przemyslen?

    Mam jednak nadzieję, że nie wszyscy są skorumpowani i przypadkiem uda
    się trafić na uczciwy i kompetentny skład orzekający.

  • 70. Data: 2009-01-17 12:56:24
    Temat: [OT] Re: Zgoda na wykonywanie fotografii
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Mam jednak nadzieję, że nie wszyscy są skorumpowani i przypadkiem uda
    > się trafić na uczciwy i kompetentny skład orzekający.

    A tam skorumpowani. Po prostu głupi.
    Przecież żaden człowiek nie jest w stanie ogarnąć samych przepisów
    prawnych panujących w jednym kraju, a na tym wiedza się nie kończy, żeby
    sądzić. Nie głupim rozwiązaniem jest wybieranie na sędziów osoby z
    wcześniejszym dużym doświadczeniem prawniczym i życiowym (USA), a nie
    tak jak u nas - puszczanie młodego prawnika do rozstrzygania sporów w
    imieniu RP. Nie mówię, że młody nie może być mądry i przewidujący, oraz
    z doświadczeniem życiowym, ale trudniej o takiego wśród młodych osób,
    niż wśród starszych i doświadczonych prawników.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.