  • 51. Data: 2012-10-23 22:00:51
    Temat: Re: Kocioł indukcyjny CO
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2012-10-23 19:56, 4CX250 pisze:

    > Dokładnie.
    > A wiecie jak zrobić przepływowy "kocioł" za 150zł? Jak ktos ma podłogówkę?
    > Kupuje się dwa trójniki 5/4" oraz rurę nagwintowaną obustronnie 5/4" długą
    > na 30-40cm, Długość rury taka aby po skręceniu środkowe końce trójników
    > pasowały odległością do bocznego podejścia rozdzielacza podłogówki. W koniec
    > jednego trójnika wkręcamy grzałkę 2kW (wchodzi częściowo w rurę), w koniec
    > drugiego trójnika wkręcamy redukcję z gilzą aby wsunąć do niej czujnik
    > temperatury. Drugi czujnik, awaryjny bimetalowy na 40stC przylgowo mocujemy
> [...]

    Tak właśnie zrobiłem. Tylko trójnik dwucalowy i grzałki troszkę większej
    mocy :-) Ale dotychczas nie zaszła potrzeba użycia tego wynalazku. Nawet
    go odłączyłem od zasilania, aby się przypadkiem nie włączył.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 52. Data: 2012-10-23 22:02:55
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości
    "J.F" <j...@p...onet.pl> wrote in message

    >Jasne... Ciekawe jaką sprawność ma zatem palenie węglem kamiennym?
    >Policzmy - telefon do sprzedawcy, 3 litry paliwa na przywiezienie
    >tony
    >do mnie i zrzucenie mi do piwnicy, potem 200 ruchów łopatą aby je
    >przerzucić na stertę - razem ile to Jouli wyszło? Sprawność chyba
    >1000%.

    Ale liczysz dostarczona energie opalowa, i wyprodukowana energie
    cieplna.
    I jak wyjdzie 110%, to wcale nie jest zart.

    J.

  • 53. Data: 2012-10-23 22:22:29
    Od: "Plumpi" <p...@p...pl>

    Użytkownik "nowa_budowa.." <n...@m...mnie.tu> napisał w wiadomości

    > Witam
    > W sieci jest bardzo mało informacji na temat indukcyjnych kotłów
    > grzewczych NTH:
    > http://www.nthsystem.pl
    > trafo do tego produkuje całkiem przyzwoita fabryka
    > http://www.elhand.pl/produkty/urzadzenia-specjalne/k
    otly-co/indukcyjne-kotly-co
> [...]
    > Gazu nie mam.. węgiel i pochodnie mi nie pasują..
    > pomyślałem sobie że z indukcją w kuchni zamiast gazu jest super wygodnie i
    > kosztowo porównywalnie - i zastanowiłem się czemu nie ma pieców do CO
    > skoro dobrze się sprawdza zarówno z kuchniach jak i np. piecacj
    > odlewniczych itp.. (wiem że częstotliwości czy napięcia inne ale liczy się
    > technologia) .. poszukałem po sieci wczoraj i znalazłem tylko to co
    > powyżej..
    > miał ktoś do czynienia z takim piecem i mógłby napisać parę słów..
    > ewentualnie jak ma się teoria do tego co tam napisano..

    Indukcyjny kocioł CO to kolejny sposób na naiwnych, aby im wyrwać kasę z
    kieszeni.
    Sprawność kotłów z grzałkami oporowymi sięga prawie 100% czyli prawie cała
    energia elektryczna zamieniana jest w ciepło.
    W przypadku kotłów indukcyjnych część energii elektrycznej jest rozpraszana
    w postaci pola elektromagnetycznego oraz magnetycznego. Nie dość, że taki
    kocioł posiada przez to mniejszą sprawność od kotła z grzałkami oporowymi to
    jeszcze generuje pole elektromagnetyczne i magnetyczne, które do końca chyba
    nie jest obojętne dla organizmów żywych.

  • 54. Data: 2012-10-24 00:38:38
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Paweł Pawłowicz napisał:
    > Moim skromnym zdaniem nie jest. Jeżeli na podłodze z ogrzewaniem
    > elektrycznym położysz włochaty dywanik (na przykład skórę dla zwierzaka)
    > to pod nim podłoga potrafi się całkiem zdrowo rozgrzać, a to szkodzi
    > deskom, panelom, czy co tam na niej jest. Przy ogrzewaniu wodnym ten
    > efekt nie następuje :-) W łazience z kafelkami elektryczne ogrzewanie
    > podłogowe jeszcze ujdzie, w pokojach nie wytrzymuje konkurencji z wodnym.

    Bardzo chętnie przeczytam uzasadnienie tego tajemniczego zjawiska,
    albowiem w chwili obecnej na usta ciśnie mi się klasyczne "WTF?"

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 55. Data: 2012-10-24 02:14:52
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Ale liczysz dostarczona energie opalowa, i wyprodukowana energie cieplna.
    > I jak wyjdzie 110%, to wcale nie jest zart.

    Nie żart tylko brak precyzji - to nie jest sprawność!
    I uczmy ludzi używać poprawnych określeń aby potem
    nie byli podatni na oszołomów serwującym im perpetum mobile.
    Bo przecież skoro w pompie cieplnej możliwa sprawność >100%
    to czemu nie w jakimś silniku co napędza prądnicę i siebie samego?
    I mamy pl.misc.paranauki :-)))

  • 56. Data: 2012-10-24 09:13:34
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello AlexY,

    Wednesday, October 24, 2012, 12:38:38 AM, you wrote:

    > Bardzo chętnie przeczytam uzasadnienie tego tajemniczego zjawiska,
    > albowiem w chwili obecnej na usta ciśnie mi się klasyczne "WTF?"

    Banalnie proste: wodne ma niższą temperaturę elementu grzejnego.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 57. Data: 2012-10-24 14:07:01
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    wiadomości news:1855396892.20121023141449@pik-net.pl.invalid...

    > Syberyjski chów ;) Ja mam 24 stopnie w mieszkaniu i chodze w
    > t-shirtach, bo lubię :)

    Wszystko kwestia przyzwyczajenia, żona lubi cieplej jak siedzi przed
    komputerem to sobie odkręca ;-). Jak wynajmowałem w bloku to największym
    problemem dla mnie było zakręcenie zakamieniałych zaworów kaloryfera. Jeśli
    jest wilgoć na dworze to czasem sam wolę cieplej. Moje przyzyczajenie idzie
    oczywiście w parze z oszczędnością na opale ;-). Dziś czasy, że 1T węgla nie
    kosztuje (tyle ile powinna) 300zł ale 700-900. Ludzi powoli nie stać na
    luksus ogrzewania w zimie. Mam znajomego co w starej willi pali gazem
    (prikaz) on ma 17 i mówi, że ciepło ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 58. Data: 2012-10-24 14:27:36
    Temat: [OT] Re: Kocioł indukcyjny CO
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

    > Banalnie proste: wodne ma niższą temperaturę elementu grzejnego.

    Nawet jeśli, to co z tego? I wcale nie jestem pewien czy rzeczywiście
    kable są cieplejsze ani o ile, ale nie siedzę w temacie więc się nie
    spieram. Interesuje mnie samo zjawisko szkodliwości dla podłogi która
    powinna być odpowiednio dopasowana do ogrzewania.

  • 59. Data: 2012-10-24 14:59:20
    Temat: Re: [OT] Re: Kocioł indukcyjny CO
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello AlexY,

    Wednesday, October 24, 2012, 2:27:36 PM, you wrote:

    > Nawet jeśli, to co z tego?

    Ano to z tego, że osłaniając coś doprowadzasz do zwiększenia
    rezystancji cieplnej pomiędzy podłoga a otoczeniem. A ponieważ
    istnieje bezposrednia zależność róznicy temperatur od rezystancji
    cieplnej, to wyższa temperatura elementu grzejnego skutkuje znacznym
    podniesieniem temperatury osłoniętej podłogi.

    > I wcale nie jestem pewien czy rzeczywiście kable są cieplejsze

    Z samej zasady muszą być cieplejsze. Średnica drutu oporowego jest
    znacznie mniejsza od średnicy rurki z wodą.

    > ani o ile, ale nie siedzę w temacie więc się nie spieram. Interesuje
    > mnie samo zjawisko szkodliwości dla podłogi która powinna być
    > odpowiednio dopasowana do ogrzewania.

    Panele są przygotowywane na temperaturzę rzędu 45 stopni - i takiej
    temperatury wody się używa. Przy ogrzewaniu elektrycznym, po
    przykryciu włochatym dywanem, możesz doprowadzić do nadtapiania od
    spodu takiego dywanu...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 60. Data: 2012-10-24 23:15:41
    Od: m...@g...com

    W dniu wtorek, 23 października 2012 12:47:28 UTC+2 użytkownik J.F napisał:

    > przy +1 na dworze tez ?
    >
    > Czy trzeba jednak codziennie wychodzic i lod odbijac ?
    >

    > A jak bedzie -15 przez dwa tygodnie ?

    W Skandynawii są/były popularne pompy c. z wymiennikiem powietrznym. Układ kontroluje
    czy jest oblodzony i sam się rozmraża. Przy silnych mrozach oczywiście wydajność
    mocno spada.

    --
    pozdrawiam
    Mario