    From: n...@m...invalid
    Newsgroups: pl.comp.lang.c,pl.comp.programming
    Subject: [OT] Re: Dostepnosc systemu - metody formalne
    Date: Fri, 12 Aug 2011 20:18:56 +0200
    <4e456133$0$2437$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 12.08.2011 r. 19:21, R. P. pisze:

    > Taa, gdyby wierzyć zapewnieniom A.L., to ma połowę polskiego usenetu w
    > swoim KF. Żeby jeszcze ta połowa nie miała tego w dupie, to gotów byłbym
    > jeszcze zrozumieć... A tak to wygląda na wylewanie jakichś bliżej
    > niezdefiniowanych żali.
    [OT;nag]Z pewnymi ludźmi trzeba w odpowiedni sposób dyskutować; pan A.L.
    rekompensuje m.in. wiedzą anegdotyczną. Jakkolwiek od osób technicznych,
    geeków nie oczekuję zdolności interpersonalnych, to w ogólności polski
    Usenet z jakiegoś powodu ma immanentną tendencję do wtrąceń obocznych,
    często personalnych. Na anglojęzycznych grupach tego fenomenu nie
    dostrzegam w takim nasileniu (i jest to dodatnio skorelowane ze
    specjalizacją grupy). Tam choćby ten wywód winien być uznany za off topic.
    Interlokutorzy nie powinni posuwać się do złośliwości lub zniewag, ale
    skoro już to czynią, to nie warto się dać sprowokować. Ostracyzm jest
    jedną z cywilizowanych metod pedagogiki wobec narzucającym się otoczeniu
    jednostkom -- ale na litość bogów, nie trzeba tego doprowadzać do
    ostentacji. I zaiste wolałbym, aby to był post na temat, a nie jakaś
    jałowa metadyskusja.
    Jeśliby wyciągać wnioski ogólne na podstawie incydentalnych przesłanek,
    to możemy tylko żałować, że techniczne grupy pl.* Usenetu zdewaluowały
    się dość znacznie (może to przesycenie negatywnymi bodźcami). Doprawdy
    nie wiem, gdzie dziś prowadzi się w Internecie merytoryczne (nawet
    akademickie) dysputy o inżynierii (o współczynniku ufności powyżej dwóch
    dziewiątek ;-)) -- może na jakichś forach lub listach mailingowych?
    (Odpowiadając samemu sobie: raczej nie są to polskie programistyczne
    serwisy www Q&A).[/OT;nag]