eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.internet.polipCzy dostawca miał rację???[OT] Re: Czy dostawca miał rację???
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!newsfeed.tpinternet.pl!a
    tlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: Sebastian Bialy <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: [OT] Re: Czy dostawca miał rację???
    Date: Thu, 24 Jun 2004 12:43:18 +0200
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 69
    Message-ID: <4...@p...onet.pl>
    References: <4...@n...onet.pl>
    <4...@p...onet.pl> <4...@n...tpi.pl>
    <4...@p...onet.pl> <s...@l...eu.org>
    <cbe91s$jjh$1@atlantis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: uj194.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1088073965 5744 80.55.139.194 (24 Jun 2004 10:46:05 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 24 Jun 2004 10:46:05 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:0.9.4) Gecko/20011019
    Netscape6/6.2
    X-Accept-Language: en-us
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.internet.polip:66229
    [ ukryj nagłówki ]

    Rafal.Doroszkiewicz wrote:

    > Napisałem to dla morału, mam nadzieję, że lekkie ot wybaczycie. Otóż morał
    > z tego taki, że nawet nie-wiem-jak-bardzo-obsługa-klienta-byłaby-cudowna
    > (cudowna - uprzejma, miła, konkretna; informacje na www; telefon do
    > klienta), i tak, i tak znajdą się klienci, którzy nieświadomi (zaryzykuję),
    > wręcz głupi(zaryzykowałem) robią problemy.


    #1:

    K: Proszę pana, zepsuł mi się komputer !
    Ja: <tu wypytywanie po kolei czy właczone zasilanie itd. Jakieś 10 minut
    - pomiędzy definicje różnicy klawiatura-jednostka centralna, przycisk
    reset itd.>
    K: Bo się nie mogę zalogować na pocztę ...
    Ja: <tu opadły mi ręce> Pozbierałem i pytam się co ja mam do zgubionego
    hasła do poczty ?
    K: Bo Pan jest "od internetu" a my płacimy terminowo, prosze właczyć.

    #2 (ten sam K):

    K: Prosze tu natychmiast przyjśc !
    Ja: A co się stało ?
    K: Ktoś mi się włamał na GG ! Pisze do mnie jakieś rzeczy !
    Ja: <10 minut tłumaczenia jak działa GG>
    K: Ale co mnie to obchodzi, prosze go wyłaczyć, bo zadzwonie na policje.

    (można jeszcze wiele pisać o włamaniach na poczte - bo ktoś mi śle maile
    - na Tlena - bo ktoś do mnie zagadał - na czata - bo się ktoś pojawił itd.)

    #3 (inny K)

    K: Nie działa mi internet !
    Ja: <Pytam, szukam, stukam, pukam, sniffuje>
    Ja: Wszystko wskazuje na to, że właczony jest firewall i źle
    skonfigurowany. Proszę wyłączyć albo odinstalować.
    K: Ale dlaczego ? Ja chce mieć firewall, kolega mówi, że muszę, inaczej
    mi sie wlamią.
    Ja: Ale jeśli nie wyłaczycie firewalla, to netu nie będzie.
    K: Ale ja chce mieć firewall i internet ! <tu pare minut rzucania
    hasłami typu "my płacimy, co to ma być itd.">

    A jaki z tego morał ? Bardzo prosty. Wirusy łapią najczęsciej
    użytkownicy zbyt słabi, aby zrozumieć jak się ich pozbyć, skoro mają
    nawet kłopoty z opisem co się dzieje w ich komputerach (popsuł mi się
    komputer - to jest uniwersalny opis wszystkich awarii). Jedyną
    możliwością zdyscyplinowania ich jest odcięcie internetu. Należy być
    przygotowanym na stek obelg od "pana prawnika" i "pan wie kim ja jestem
    ?". Z tego prosty wniosek że dyskusja czy informaować usera przed
    odłaczeniem nie ma sensu. I tak nie zrozumie (90%). I co gorsza nawet
    informowanie PO nie zawsze ma sens, choć staram sie to robić.

    I na koniec mała informacja: Net kosztuje w tej chwili mniej niż
    20zł/miesiąc a ja nie mam z tego żadnych pieniędzy. Administruje z
    zamiłowania, czysto społecznie. Co wcale nie przeszkadza innym krzyczeć
    do słuchawek, że płacą mi i wymagają, mam tu być w tej chwili, bo jak
    nie to ...

    PS. Jeśli Ci sami ludzie kupują Neostradę i potem dzwonią do biednej
    tepsy, to wcale sie nie dziwie, że tepsa nie ma czasu naprawiać
    normalnych awari, tylko tłumaczy klientowi gdzie się klika, żeby
    wyłaczyć komputer.

    (PS. Wątek o TPSA jest po to, żeby było choć w 1% TG :)

    --
    Sebastian Bialy - h...@p...onet.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: