  • Data: 2011-12-29 18:59:44
    Temat: [OT] Re: Android, lokalizacja Google - GSM a WiFi
    Od: "Maciej Muran" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Wojtek" <c...@z...cos> napisał
    > Nie... PESEL jednoznacznie identyfikuje osobę, w przeciwieństwie do
    > rejestracji czy MAC...

    Pomijając kwestie przeszkadzania to UoODO działa w ten sposób:

    * na przykładzie adresu email

    - adres email znajduje się w zbiorze danych osobowych, np. w firmie
    hostingowej,
    - do tego adresu email jest przypisany Zenon Nowak, jako klient tej firmy.

    Przetwarzając ten adres email, przetwarza się dane osobowe Zenona Nowaka.
    Koniec i kropka. Przećwiczone osobiście kilka lat temu.

    Aby było zgodnie z tematyką, to... Jakiś czas temu użytkownicy kart prepaid
    stali się abonentami. Skutkuje to problemami przy zmianie właściciela
    numeru, bo w większości przypadków należy stawić się osobiście, z dokumentem
    tożsamości - podobno ze względu na ochronę d.o. właśnie.
    Napisałem "podobno", bo moim zdaniem to przygrywka do wprowadzenia obowiązku
    rejestracji każdej karty SIM, tak jak to jest w np. Grecji. Kartę kupuje się
    w salonie i jest ona od razu rejestrowana. Karta niezarejestrowana działa
    tylko w jedną stronę - bez połączeń wychodzących (tego akurat nie
    sprawdziłem, bo nie było jak).

    A że teraz telekomunikacją zajmuje się minister Boni, to wróżę najwyżej 2
    lata gdy będziemy mieli drugą Grecję...

    --
    M.