  • 11. Data: 2013-12-03 21:23:58
    Temat: Re: ON - pytanie laika
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Wiwo wrote:

    > Tia... W teorii tak. Niestety co roku kontrole jakości i norm paliwa
    > pokazują, że sporo próbek jednak norm nie spełnia. Na dużych/firmowych
    > stacjach jest nieźle, ale na mniejszych ciągle można trafić na syf
    > niewiadomego pochodzenia.

    Ale na mniejszych stacjach (typu POM w Psiurkach)
    to ten syf jest niezależnie od pory roku.

  • 12. Data: 2013-12-03 22:08:24
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>

    > A skąd wiedzą, że to było letnie paliwo?

    Jeśli problemem są zatkane przewody paliwowe przy byle przymrozku, to raczej
    nie jest to olej zimowy.

    > Bo obstawiam, że nie bardzo wiesz (albo oni), co konkretnie oznacza olej
    > zimowy.

    Zaczyna się mędrkowanie. Wiem o co chodzi z paliwami zimowymi, ale dam Ci
    satysfakcję, możesz się wykazać i zrobić wykład jeśli ma Ci ulżyć.

    > Mówisz o takich po PGR?
    > A kto normalny tankuje zimą ON na dziwnych stacjach?

    Tak, tak jasne... Widziałem zawartość baku samochodu, który był tankowany
    zawsze na stacjach jednego z dużych koncernów i od tamtej pory na tych
    stacjach nie tankuję.

    Wiwo

  • 13. Data: 2013-12-03 22:08:44
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>

  • 14. Data: 2013-12-03 22:10:29
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>

    > Ale na mniejszych stacjach (typu POM w Psiurkach)
    > to ten syf jest niezależnie od pory roku.

    A czy ja napisałem coś innego?

    Wiwo

  • 15. Data: 2013-12-03 22:16:38
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>

    > jakiś przepis?

    http://maciejmikula.pl/2012/11/zimowy-olej-napedowy-
    na-start/

    Wiwo

  • 16. Data: 2013-12-03 22:26:52
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Wiwo wrote:

    > A czy ja napisałem coś innego?

    Odniesienie było do paliwa zimowego.

    Szczerze mówiąc czytam tylko tu na grupie
    i w internecie o niezwykłych przypadkach
    zatykania przewodów parafiną w zimie czy innymi syfami
    w innych typach silników i w innych porach roku, ale mimo, że sam
    mam już przejechane trochę kilometrów i mam trochę znajomych, którzy
    stale jeżdżą samochodami i nie spotkałem się nigdy z niedomaganiem
    samochodu (zakończonym naprawą warsztatową) w związku z zatankowaniem
    jakiegoś syfu. Owszem parę razy na setki tysięcy kilometrów coś było nie
    tak:
    nie rozpędzał się jak należy czy się dławił, ale następne tankowanie
    leczyło z tych objawów.

    Co takiego widziałes w tym "baku samochodu, który był tankowany
    zawsze na stacjach jednego z dużych koncernów"? Co tam było?
    Stare ręczniki, zużyte podpaski?

  • 17. Data: 2013-12-03 22:35:35
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl> napisał w wiadomości grup

    > Jeśli problemem są zatkane przewody paliwowe przy byle przymrozku, to
    > raczej nie jest to olej zimowy.

    Tyle że niekoniecznie chodzi o "byle przymrozek", ostatnich kilka lat było
    mroźnych z temperaturami poniżej -20.
    Co podczas jazdy oznacza jeszcze z 10 stopni mniej.

    A na takie warunki zwykły olej zimowy zdecydowanie nie wystarcza, nawet
    arktyczny nie daje rady, trzeba go wspomagać odpowiednimi specyfikami.

    > Zaczyna się mędrkowanie. Wiem o co chodzi z paliwami zimowymi

    Z tego co piszesz wynika, że nie bardzo.

  • 18. Data: 2013-12-03 22:39:24
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 03 Dec 2013 22:16:38 +0100 osobnik zwany Wiwo napisał:

    > http://maciejmikula.pl/2012/11/zimowy-olej-napedowy-
    na-start/

    dzięki

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 19. Data: 2013-12-03 22:43:58
    Od: Przemek <p...@g...com>

    W styczniu zrobiłem mały eksperyment i kupiłem po 5l ON na kilku różnych stacjach u
    mnie w mieście. Dodatkowo dla porównania dałem letnie paliwo z dodatkiem depresatora.
    Paliwo stało na dworze ponad miesiąc, w plastikowych bankach. Najniższa zanotowana
    temperatura to -18. W żadnej bańce nie wytrąciła się parafia, choć w letnim pojawiły
    się malutkie oczka, jak w rosole, o ile pamiętam, to chyba jeszcze w paliwie ze
    Statoila było podobnie. Było mętne, w dodatku wytrącił się jakiś osad, coś jakby
    olej. Za to ich Gold był najczystszy ze wszystkich, nawet w porównaniu do VPower
    Shella.
    Najgorsze wrażenie(wizualne) zrobiło na mnie zwykle paliwo Statoil, choć to może być
    kwestia tej konkretnej stacji, bo Gold był lany w tym samym miejscu. Reszta paliw nie
    wyróżniała się na plus, czy minus. Tankowałem na Orlenie, Bliskiej, Lukoil, Statoil,
    Shell i jeszcze gdzieś, ale już nie pamiętam dokładnie :)

  • 20. Data: 2013-12-03 23:09:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 3 Dec 2013 19:21:18 +0100, Cavallino napisał(a):

    > Jakiś konkret?
    > Bo jednak paliwo ktoś produkuje i poza drastycznymi przypadkami przemytu,
    > ciężko kupić paliwo inne, niż jest produkowane.
    > A zimą letni olej napędowy nie jest produkowany zazwyczaj.

    Ale olej opalowy jest.
    No i firmy maja obowiazek trzymania 3-miesiecznych zapasow.

    P.S. Zimowy nie znaczy aktyczny. Na prawdziwa zime zimowy to za malo.

    J.