  • 1. Data: 2011-07-20 21:37:40
    Temat: OC procedury
    Od: BAREK <b...@p...pl>

    Dobry Wieczór,
    Czy są jakieś ogólne warunki/zasady dotyczące likwidacji szkód
    komunikacyjnych w ramach ubezpieczenia OC, jakie są ogólnie obowiązujące
    wszystkie TU?
    Chodzi mi o następujące kwestie;
    -czas na oglądnięcie rozbitego/poszkodowanego auta przez rzeczoznawcę TU
    sprawcy,
    -czas na wycenę, jaka potrzebna jest aby warsztat mógł zabrać się do
    naprawy.
    Co jeśli ubezpieczyciel przeciąga dostarczenie wyceny?

    --
    Barek
    barek[]plusnet pl

  • 2. Data: 2011-07-20 21:48:10
    Temat: Re: OC procedury
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2011-07-20 21:37, BAREK pisze:
> [...]
    > naprawy.
    > Co jeśli ubezpieczyciel przeciąga dostarczenie wyceny?

    Jest 30 dni na wyplacenie bezspornej kwoty odszkodowania. Czyli: jesli
    nie ma sie do czego przypieprzyc, zaniza sie maksymalnie kwote
    odszkodowania i sie ja wyplaca. Klient ma 3 lata na bujanie sie dalej z
    tym fantem. Albo sie pomylilem: 3 lata na zgloszenie roszczenia, a bujac
    sie mozna z ubezpieczycielem do konca zycia.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 3. Data: 2011-07-21 14:52:34
    Od: koziel <k...@w...pl>

    Szkoda: 13.lipca - sroda
    Ocena rzeczoznawcy: dzien pozniej [14.07] o 10 rano
    Wyplata odszkodowania: wtorek - 19.07

    Ubezpieczyciel sprawcy: PZU

    Az sie zdziwilem, ze tak szybko i sprawnie to poszlo. Szkode
    zglaszalem w Centrum Likwidacji Szkod PZU tego samego dnia.

    Pozdrawiam,
    Emil.

  • 4. Data: 2011-07-21 15:08:55
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Uzytkownik "koziel" <k...@w...pl> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...
> [...]
    >
    > Az sie zdziwilem, ze tak szybko i sprawnie to poszlo. Szkode
    > zglaszalem w Centrum Likwidacji Szkod PZU tego samego dnia.

    Pewnie szkoda drobna, a odszkodowanie zanizone.

  • 5. Data: 2011-07-21 16:34:27
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "koziel" napisał w
> [...]
    >Az sie zdziwilem, ze tak szybko i sprawnie to poszlo. Szkode
    >zglaszalem w Centrum Likwidacji Szkod PZU tego samego dnia.

    Bo ja wiem czy tak sprawnie .. 14 wycenil, 15 mogliby zatwierdzic i
    przelew wyslac, no to 18-go mogloby byc na koncie, a tu dzien
    spoznienia :-)

    Choc i tak jest bardzo dobrze w porownianiu z takimi co zaczna od
    "rzeczoznawca umowi sie z panem w ciagu 14 dni"..

    J.

  • 6. Data: 2011-07-21 20:11:21
    Od: BAREK <b...@p...pl>

    W sprawie w jakiej pytam się o działanie ubezpieczyciela było tak;
    1.Zdarzenie 8 lipca, po jakiś 2 godzinach prób udało się dodzwonić do
    ubezpieczyciela i informacja, że powinni obejrzeć auto w 24 godziny, ale
    na pewno się nie wyrobią.
    2.Na wizję auta rzeczoznawca dociera 11 lub 12 lipca i obiecuje wycenę
    szkody na 14 lipca czwartek, jest z nim ustalone, że taki a taki
    warsztat szkodą się zajmie i będzie się w moim imieniu z nim kontaktował...
    i... cisza.
    3.W poniedziałek 18 lipca warsztat skarży się, że nagle okazało się
    potrzebne jeszcze jedno upoważnienie do ich kontaktów z
    ubezpieczycielem, ale i to nie pomaga, nie chcą im informacji udzielić.
    4.We wtorek 19 lipca dzwonie do ubezpieczyciela na party line, a
    panienka mi mówi, że nie ma żadnych informacji co dzieje się z tą
    szkodą, obiecuje oddzwonienie lub mejla do mnie i cisza,
    5.Wczoraj 20 lipca piszę do nich mejla, autoresponder i dalej cisza.
    Czy taki brak reakcji ze strony ubezpieczyciela można jakoś zaskarżyć?

    Może zacząć im robić antyreklamę :-)

    Bartek

    --
    Barek
    barek[]plusnet pl

  • 7. Data: 2011-07-21 20:35:34
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "BAREK" <b...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > oddzwonienie lub mejla do mnie i cisza,
    > 5.Wczoraj 20 lipca piszę do nich mejla, autoresponder i dalej cisza.

    Standard.
    W PTU było tak samo.

    > Czy taki brak reakcji ze strony ubezpieczyciela można jakoś zaskarżyć?
    >
    > Może zacząć im robić antyreklamę :-)

    Tylko.

  • 8. Data: 2011-07-21 21:57:06
    Od: koziel <k...@w...pl>

    On 21 Lip, 15:08, "Cavallino" <c...@k...pl>
    wrote:
    > Pewnie szkoda drobna, a odszkodowanie zanizone.

    Hmmm, za porysowany i lekko pekniety tylny zderzak - 1.100 PLN - to
    chyba nie tak malo ;-)

    Pozdrawiam,
    Emil.

  • 9. Data: 2011-07-22 09:42:08
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Uzytkownik "koziel" <k...@w...pl> napisal w wiadomosci
    b.googlegroups.com...

    > Hmmm, za porysowany i lekko pekniety tylny zderzak - 1.100 PLN - to
    > chyba nie tak malo ;-)

    Pewnie tak z polowa tego co trzeba by zaplacic za wymiane na nowy,
    lakierowanie i cieniowanie elementów wokól.
    Inaczej sie kosztorysów nie liczy z reguly.

  • 10. Data: 2011-07-22 10:20:00
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "BAREK" napisał w wiadomości grup
    >Czy są jakieś ogólne warunki/zasady dotyczące likwidacji szkód
    >komunikacyjnych w ramach ubezpieczenia OC, jakie są ogólnie
    >obowiązujące wszystkie TU?

    Jest jeden zapis ustawowy - wyplata ma byc w ciagu 30 dni.

    >Chodzi mi o następujące kwestie;
    >-czas na oglądnięcie rozbitego/poszkodowanego auta przez rzeczoznawcę
    >TU sprawcy,

    Na to mozna zareagowac tylko w jeden sposob - udac sie do wypozyczalni
    po auto zastepcze.
    Ewentualnie spytac do jakiej stawki dziennej auto zastepcze akceptuja,
    i tonem nie znoszacym sprzeciwu nei przyjmowac do wiadomosci ze tylko
    dla firm itp.

    J.