-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
s.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed00.sul.t-online.de!t-online.de!news.glorb.co
m!npeer03.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-me
dia.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-ex
c-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!
not-for-mail
Date: Sat, 05 Feb 2011 21:35:18 +0100
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.13) Gecko/20101207
Thunderbird/3.1.7
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: OBD2 to lipa?
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 37
Message-ID: <4d4db486$0$2504$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.25.40.70
X-Trace: 1296938118 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2504 83.25.40.70:6120
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2348026
[ ukryj nagłówki ]Kupiłem sobie interfejs diagnostyczny ELM327 do diagnozowania OBD2.
W internecie pełno rozmaitego oprogramowania diagnostycznego, to
myślałem że coś fajnego uda się tym posprawdzać.
Sprawdziłem już chyba kilkanaście różnych programów, podłączyłem 6
różnych samochodów no i to co widzę to jakaś straszna lipa.
Z odczytywaniem i kasowaniem błędów te programy zazwyczaj sobie radzą
(chociaż też z wyjątkami) i w zasadzie tu jest chyba koniec sensownego
zastosowania tego interfejsu.
Podgląd parametrów pracy samochodu strasznie ubogi - dostępne są tylko
podstawowe parametry, niewiele ich, a odczyty bywa że nie wiadomo jak
wyskalowane.
Często jest tak, że program niby umożliwia wyświetlenie jakiś
parametrów, ale ich wartość np. cały czas wynosi zero.
Do tego dochodzą jakieś problemy, że niektóre programy nie chcą się
połączyć z niektórymi samochodami.
Czy to jest problem słabego oprogramowania (jakie będzie lepsze), czy po
prostu ECU samochodów w tym standardzie podaje tylko podstawowe
parametry, a resztę rezerwuje dla specjalizowanych interfejsów dla danej
marki?
Wcześniej korzystałem z innych interfejsów - ze starego Visa Euroscan,
oplowskiego OP-COM i różnych firmowych interfejsów dla konkretnych marek
takich jakie mają w ASO. I tam było dużo lepiej.
Po pierwsze nigdy nie było problemów z połączeniem z samochodem.
Po drugie zawsze były dostępne odczyty bardzo dużej ilości parametrów -
wszystkie czujniki, a zazwyczaj też dużo więcej parametrów, funkcji i
procedur testowych.
Następne wpisy z tego wątku
- 05.02.11 22:12 Filip KK
- 06.02.11 08:16 Karolek
- 06.02.11 08:17 Karolek
- 06.02.11 11:26 Jacek
- 06.02.11 11:41 Michał Gut
- 06.02.11 11:57 Kuba \(aka cita\)
- 06.02.11 11:52 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 06.02.11 12:03 to
- 06.02.11 12:06 J.F.
- 06.02.11 12:40 Waldek Godel
- 06.02.11 12:48 Michał Gut
- 06.02.11 13:05 Waldek Godel
- 06.02.11 13:26 Karolek
- 06.02.11 13:29 Karolek
- 06.02.11 23:14 nom
Najnowsze wątki z tej grupy
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
Najnowsze wątki
- 2024-12-18 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-18 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-12-18 Alternatywny nośnik do monitoringu zamiast HDD?
- 2024-12-17 Rodzaj przekładni planetarnej z
- 2024-12-17 Z instrukcji do kitu
- 2024-12-17 Re: W telefonie brak szufladki na drugą kartę SIM
- 2024-12-17 nie wyrzucaj starych opon
- 2024-12-17 znów elektryk:P
- 2024-12-17 "Ręczny" a przegląd.
- 2024-12-17 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-12-17 Warszawa => Fullstack Developer <=
- 2024-12-17 Warszawa => Starszy Konsultant AWS <=
- 2024-12-17 Kraków => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-17 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-12-17 Kraków => Software .Net Developer <=