-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
s.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed00.sul.t-online.de!t-online.de!news.glorb.co
m!npeer03.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-me
dia.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-ex
c-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!
not-for-mail
Date: Sat, 05 Feb 2011 21:35:18 +0100
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.13) Gecko/20101207
Thunderbird/3.1.7
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: OBD2 to lipa?
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 37
Message-ID: <4d4db486$0$2504$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.25.40.70
X-Trace: 1296938118 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2504 83.25.40.70:6120
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2348026
[ ukryj nagłówki ]Kupiłem sobie interfejs diagnostyczny ELM327 do diagnozowania OBD2.
W internecie pełno rozmaitego oprogramowania diagnostycznego, to
myślałem że coś fajnego uda się tym posprawdzać.
Sprawdziłem już chyba kilkanaście różnych programów, podłączyłem 6
różnych samochodów no i to co widzę to jakaś straszna lipa.
Z odczytywaniem i kasowaniem błędów te programy zazwyczaj sobie radzą
(chociaż też z wyjątkami) i w zasadzie tu jest chyba koniec sensownego
zastosowania tego interfejsu.
Podgląd parametrów pracy samochodu strasznie ubogi - dostępne są tylko
podstawowe parametry, niewiele ich, a odczyty bywa że nie wiadomo jak
wyskalowane.
Często jest tak, że program niby umożliwia wyświetlenie jakiś
parametrów, ale ich wartość np. cały czas wynosi zero.
Do tego dochodzą jakieś problemy, że niektóre programy nie chcą się
połączyć z niektórymi samochodami.
Czy to jest problem słabego oprogramowania (jakie będzie lepsze), czy po
prostu ECU samochodów w tym standardzie podaje tylko podstawowe
parametry, a resztę rezerwuje dla specjalizowanych interfejsów dla danej
marki?
Wcześniej korzystałem z innych interfejsów - ze starego Visa Euroscan,
oplowskiego OP-COM i różnych firmowych interfejsów dla konkretnych marek
takich jakie mają w ASO. I tam było dużo lepiej.
Po pierwsze nigdy nie było problemów z połączeniem z samochodem.
Po drugie zawsze były dostępne odczyty bardzo dużej ilości parametrów -
wszystkie czujniki, a zazwyczaj też dużo więcej parametrów, funkcji i
procedur testowych.
Następne wpisy z tego wątku
- 05.02.11 22:12 Filip KK
- 06.02.11 08:16 Karolek
- 06.02.11 08:17 Karolek
- 06.02.11 11:26 Jacek
- 06.02.11 11:41 Michał Gut
- 06.02.11 11:57 Kuba \(aka cita\)
- 06.02.11 11:52 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 06.02.11 12:03 to
- 06.02.11 12:06 J.F.
- 06.02.11 12:40 Waldek Godel
- 06.02.11 12:48 Michał Gut
- 06.02.11 13:05 Waldek Godel
- 06.02.11 13:26 Karolek
- 06.02.11 13:29 Karolek
- 06.02.11 23:14 nom
Najnowsze wątki z tej grupy
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
Najnowsze wątki
- 2025-02-04 ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- 2025-02-05 Warszawa => IT Recruiter <=
- 2025-02-05 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-05 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-02-05 Warszawa => IT Business Analyst <=
- 2025-02-05 Warszawa => Specjalista DevOps <=
- 2025-02-05 Łódź => NodeJS Developer <=
- 2025-02-05 Warszawa => QA Engineer (Quality Assurance) <=
- 2025-02-05 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-02-05 Warszawa => QA Engineer <=
- 2025-02-05 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-02-05 Re: UK: Michał K. dalej czeka na rozprawę ekstradycyjną w areszcie [bo nie (jeszcze?) zebrał kaucji]
- 2025-02-04 podpisywanie umów z datą wsteczną
- 2025-02-04 Radio internetowe do starego Androida
- 2025-02-04 "ogrodowa linia napowietrzna"