  • 21. Data: 2009-06-30 15:56:34
    Temat: Re: O ile szybsze: Celeron 3.2GHz (351) i Core 2 Duo 2.2GHz (E4500)
    Od: "Doxent" <d...@N...gazeta.pl>

    > Co ma to do tego? Wymiana nawet ramu i płyty nie ma aż takiego wpływu. Cel
    > to kastrat. Wciskają je do laptopów z vistą i potem robi się mit (który
    > jest wszędzie powtarzany), że vista to syf.

    Dopiero Cel 430 nie jest taki najgorszy i całkiem zimny. Bije na głowe nie
    jedno P4 z jądrem Prescott i przy tym pobiera ułamek energii potrzebnej do
    działania. Vista swoją drogą jest syfem jeżeli producenci komputerów
    instalują ją zaśmiecając system crapware. Celek Diesel nie nadaje się w
    zasadzie do niczego za wyjątkiem robienia z komputera farelki. Mam kilka
    takich w szufladzie ale wole wstawić nawet najwolniejszego P4 northwooda niż
    męczyć się na najszybszym Dieslu.

  • 22. Data: 2009-06-30 15:59:40
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Doxent" <d...@N...gazeta.pl> wrote in message

    > Dopiero Cel 430 nie jest taki najgorszy i całkiem zimny. Bije na głowe nie
    > jedno P4 z jądrem Prescott i przy tym pobiera ułamek energii potrzebnej do
    > działania.

    Ilosc konsumowanej energii elektrycznej czy temperatura proca
    nie jest dla mnie az tak wazna jak szybkosc jego pracy...

    Jesli C2D E4500 jest chlodniejszy od Celka 351 i pobiera
    mniej pradu bedac przy tym szybszym to tym lepiej dla mnie :-)

    Wart jest w takim razie tej ceny 240zl.

    Co to jest celek "diesel"? :-)

  • 23. Data: 2009-06-30 18:32:02
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Tue, 30 Jun 2009 10:13:27 -0500, Pszemol napisał(a):

    > "Leszek K." <l...@n...pl> wrote in message

    > A wymieniałeś wtedy tylko proca czy całą płytę główną, proca i pamięć?

    Płytę owszem. Procesor pewnie też :). Pamięci nie.

  • 24. Data: 2009-06-30 23:47:30
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Pszemol" napisał:

    > Co w takim razie radzisz?
    > To jest relatywnie nowa instalka Windows.
    > Nie instalowałem tam jeszcze żadnych gier poza starociem takim
    > jak Warcraft III. Wszystko co zainstalowałem to legalne, oficjalne
    > programy - żadnych piratów, wielokrotnych install/deinstall itp...
    > Windows jest czyste a i tak komputer ledwie stęka.

    Przede wszystkim sprawdziłbym, w jakim trybie działa HDD i czy w BIOS-ie nie
    jest coś poprzestawiane. Bo ciężko mi uwierzyć, że nawet tak nieudany
    procesor nie jest w stanie udźwignąć gołego systemu operacyjnego, nawet
    jeśli to Vista. Do licha, 2 GiB na pokładzie i zegar ponad 3 GHz (nawet
    jeśli to Celeron) nie ma prawa mulić tak, jak to opisujesz. Zresztą, ten
    komputer kupiłeś przecież w 2007 roku, nie mów, że przez 2 lata się tak
    mordowałeś ;->

    > Starszy pecet w robocie ma prawdziwego pentium D (nie Celka)
    > i działa wyśmienicie przy tej samej ilości RAM.

    Czekaj, to ta sama podstawka? Zanim wkopiesz się w zakup procesora, zrób
    eksperyment i przełóż tego Pentium na chwilę do siebie, da Ci to odpowiedź
    czy rzeczywiście jest to wina tego Celerona.

    JoteR

  • 25. Data: 2009-07-01 01:22:29
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "JoteR" <j...@p...pl> wrote in message news:h2e86n$gkp$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > jeśli to Celeron) nie ma prawa mulić tak, jak to opisujesz. Zresztą, ten
    > komputer kupiłeś przecież w 2007 roku, nie mów, że przez 2 lata się tak

    Szczerze mówiąc to się mordowałem :-) Ten pecet był zakupiony z 512MB ram.
    Działał koszmarnie wolno w Vista. Wyrzuciłem to 512M i kupiłem 2x 1GB.
    Działało w miarę dobrze. Ale potem coraz wolniej, coraz wolniej, aż mi
    windows w ogóle się wieszały na CPU 100% i komputera praktycznie nie
    dawało się używać, bo każdy klik myszką i czekasz 2-3 sekundy na reakcję.
    Parę miesięcy temu zrobiłem nową instalkę Visty, było w miarę dobrze
    ale nienajlepiej - dalej jest powoli.

    > Czekaj, to ta sama podstawka? Zanim wkopiesz się w zakup procesora, zrób
    > eksperyment i przełóż tego Pentium na chwilę do siebie, da Ci to odpowiedź
    > czy rzeczywiście jest to wina tego Celerona.

    Wiesz, tego w robocie potrzebuję nie rozbierać bo działa :-)
    Nie mam czasu na ewentualne naprawy gdyby się coś zaczęło dziać...

  • 26. Data: 2009-07-01 07:26:48
    Od: "miab" <m...@w...pl>

    Pszemol wrote:
> [...]
    > sekundy na reakcję. Parę miesięcy temu zrobiłem nową instalkę Visty,
    > było w miarę dobrze ale nienajlepiej - dalej jest powoli.

    Jak tak utrzymujesz system to zaden procesor ci na dłuższa mete nie pomożę.
    Może jakiegos Linuxa live na bootujacym pendrajwie se załóż. Przynajmniej
    głupot nie będziesz dogrywał.za często.
    Na marginesie Pentium D to zupełnie inna bajka niż Celeron D (dwa rdzenie
    duży cache). Z kolei C2D jest tak gdzieś z półtora raza szybsze od Pentium D
    przy tym samym zegarze.

    miab

  • 27. Data: 2009-07-01 15:35:01
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "miab" <m...@w...pl> wrote in message

    > Jak tak utrzymujesz system to zaden procesor ci na dłuższa mete nie
    > pomożę.
    > Może jakiegos Linuxa live na bootujacym pendrajwie se załóż. Przynajmniej
    > głupot nie będziesz dogrywał.za często.

    Wytłumacz mi co robię źle z utrzymaniem systemu - o co Ci chodzi?

    > Na marginesie Pentium D to zupełnie inna bajka niż Celeron D (dwa rdzenie
    > duży cache). Z kolei C2D jest tak gdzieś z półtora raza szybsze od Pentium
    > przy tym samym zegarze.

    No ale Pentium D 960 pracuje z zegarem 3GHz i ma cache 2x2MB
    a ten C2D E4500 pracuje z zegarem 2.2GHz i ma cache tylko 2MB.
    Czy wciąż będzie C2D e4500 szybsze od Pentium D 960 ?

  • 28. Data: 2009-07-01 23:16:21
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    .

    > Co to jest celek "diesel"? :-)

    Celeron D

  • 29. Data: 2009-07-03 03:22:28
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Leszek K." <l...@n...pl> wrote in message

    > Ja co prawda już od paru lat quadzie, ale moje przejście z P4 na E4500 to
    > był olbrzymi skok wydajnościowy.

    OK, dziś listonosz przyniósł mi procka z eBaya :-)
    Oczywiście nie mogłem opanować pokusy aby go sobie zainstalować...

    Różnica jest dramatyczna. Komputer jest nie do poznania...

    Przed wymianą proca komputer w którym żaden program użytkownika
    nie działał i był zostawiony tylko z gadgetem zajętości CPU na sidebarze
    ledwie spadał do 4%... Najmniejszy ruch myszką i CPU skakało do 10-20%.
    Tragedia...

    Po wymianie proca komputer jest szybki jak błysk ciupagi :-)
    Wskaźnik zajętości proca leży sobie płasko na 1% i ruchy myszką szybkie
    w kółko ledwie ruszają go do 2%... :-) Ma wreszcie czym oddychać.

    W sumie to jest trochę żałosne żeby do samego systemu operacyjnego
    trzeba było dwa rdzenia tykające na 2.2GHz... Gratulacje Microsoft! :-)

    Dodam tylko że płyta ta ma względnie słabą pamięć DDR 533MHz co
    na pewno nie pomaga, ale wreszcie już jest dobrze. Nie narzekam :-))

  • 30. Data: 2009-07-03 06:26:53
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Pszemol" napisał:

> [...]
    > nie działał i był zostawiony tylko z gadgetem zajętości CPU na sidebarze
    > ledwie spadał do 4%... Najmniejszy ruch myszką i CPU skakało do 10-20%.

    JoteR pracuje w tej chwili na zabytkowym P3@866 z 512 MiB i mając odpalonych
    w tle kilka programów ma 6% zajętości procesora, więc nijak nie może mu się
    w głowie pomieścić, że Twoja konfiguracja ledwo wystarczała na utrzymanie
    systemu przy życiu. Cóż, są rzeczy na niebie i ziemi o których się
    fizjologom nie śniło...

    > Po wymianie proca komputer jest szybki jak błysk ciupagi :-)
    > Wskaźnik zajętości proca leży sobie płasko na 1% i ruchy myszką szybkie
    > w kółko ledwie ruszają go do 2%... :-) Ma wreszcie czym oddychać.

    No to gratuluję i niniejszym składam samokrytykę ;-)

    > W sumie to jest trochę żałosne żeby do samego systemu operacyjnego
    > trzeba było dwa rdzenia tykające na 2.2GHz... Gratulacje Microsoft! :-)

    A ja nadal mam podejrzenie, że Twój stary procesor nie działał z pełną
    wydajnością. Nie wiem, może był niedotaktowany, może miał wyłączony cache,
    może się przegrzewał i zwalniał taktowanie, a może po prostu był uszkodzony.
    Bo jednak ciężko mi uwierzyć, że zegar 3,2 GHz i 2 GiB RAM-u nie są w stanie
    pociągnąć Windy, nawet jeśli to jest Vista.

    JoteR