  • 11. Data: 2009-06-29 15:50:51
    Temat: Re: O ile szybsze: Celeron 3.2GHz (351) i Core 2 Duo 2.2GHz (E4500)
    Od: "Kot Prezydenta" <c...@g...pl>

    news:h29tn7.7uo.0@poczta.onet.pl...
    > "Kot Prezydenta" <c...@g...pl> wrote in message

    > Celeron który aktualnie pracuje w moim domowym pececie ma wprawdzie
    > szybki zegar wewnętrzny (3.20GHz) ale jest to pojedynczy rdzeń i ma
    > strasznie kiepski cache do pamięci w porównaniu z pełnym Pentium.
    > Myślałem że upgrade procesora pomoże trochę w wydajności tego peceta.
    >
    > Oba komputery pracują w MS Vista SP1. Domowy ma Basic, biuro Ultimate.

    Wydajnośc to nie tylko procesor ale fakt że celeron którego posiadasz
    demonem wydajności nie jest

  • 12. Data: 2009-06-29 16:07:16
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Wydajnośc to nie tylko procesor ale fakt że celeron którego posiadasz
    > demonem wydajności nie jest

    Zdaję sobie z tego sprawę :-) Ten komputer był kupiony w supermarkecie
    elektronicznym w lipcu 2007 za niewiele ponad 600zł (220 USD dokładnie).
    Nigdy demonem szybkości nie był...

    Teraz mam opcje takie: kupić mu nowego proca z nowym wiatrakiem, np:
    http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=1
    50355328917

    Albo te $100/300zł przeznaczyć na zupełnie nową płytę + proca.
    Z tego co się orientuję, to z nowocześniejszych proców nie kupię zestawu
    płyta+proc za 300zł szybszego niż to Core 2 Duo E4500. A może się mylę?
    A nawet jeśli kupię takie combo za te 300zł to muszę wymienić też RAM.
    Wydaje się więc rozsądne odmłodzenie zestawu tym procem za 250zł.

  • 13. Data: 2009-06-30 06:50:56
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Pszemol" napisał:

    > System pracuje ogólnie powoli - drobne typowe operacje zabierają CPU
    > na maksa 100%. Byle otwarcie maila i wskazówka CPU idzie na 100%
    > przez spory czas. Czasem komputer się zatyka po dłuższej pracy i CPU
    > pozostaje na 100% i już nie wraca do niskich wartości.

    I sądzisz, że wymiana procesora na to pomoże? Że te objawy to wina zbyt
    wolnego (ponad 3 GHz!) procesora? O święta naiwności...

    JoteR

  • 14. Data: 2009-06-30 08:11:12
    Od: "Doxent" <d...@N...gazeta.pl>

    > I jeszcze jedno - załóżmy że wymienię tego Celka 351 na E4500,
    > czy w ogóle poznam różnicę w działaniu komputera czy różnica
    > będzie niezauważalna? Nie chciałbym wydać 240 zł na darmo... :-)

    generalnie to ten baleron to chyba do najmniej udanych należy. Ja tam wolę
    na jądrze Northwood niż ten Prescott czyli niesamowita grzałka i puste GHz
    przy tym mizerna wydajność okraszona wysokimi obrotami wentylatora.
    Przy C2D bedzie o niebo szybszy, chłodniejszy i za razem cichszy.
    Zaoszczędzisz na prądzie i to całkiem sporo bo C2D mało ciągną jak nic się
    nie robi a Prescotty grzeją się jak diabli nawet w idle.

  • 15. Data: 2009-06-30 14:03:08
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "JoteR" <j...@p...pl> wrote in message news:h2cckk$6cc$1@inews.gazeta.pl...

    > I sądzisz, że wymiana procesora na to pomoże? Że te objawy to wina zbyt
    > wolnego (ponad 3 GHz!) procesora? O święta naiwności...

    Co w takim razie radzisz?
    To jest relatywnie nowa instalka Windows.
    Nie instalowałem tam jeszcze żadnych gier poza starociem takim
    jak Warcraft III. Wszystko co zainstalowałem to legalne, oficjalne
    programy - żadnych piratów, wielokrotnych install/deinstall itp...
    Windows jest czyste a i tak komputer ledwie stęka.

    Starszy pecet w robocie ma prawdziwego pentium D (nie Celka)
    i działa wyśmienicie przy tej samej ilości RAM. Jeśli nie CPU to co?
    Chu***wa płyta główna od ECS? Inny chipset na płycie głównej?

    Jestem otwarty na propozycje które miałyby na celu przyspieszenie
    tego peceta, ale nic mi do głowy nie przychodzi. Masz jakiś pomysł?

  • 16. Data: 2009-06-30 14:04:36
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Doxent" <d...@N...gazeta.pl> wrote in message

> [...]
    > Zaoszczędzisz na prądzie i to całkiem sporo bo C2D mało ciągną jak nic się
    > nie robi a Prescotty grzeją się jak diabli nawet w idle.

    Ty twierdzisz że wymiana Celka na C2D przyspieszy peceta...
    JoteR obok twierdzi że naiwny jestem tak myśląc. Kto ma rację? :-)

  • 17. Data: 2009-06-30 15:01:39
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Tue, 30 Jun 2009 09:04:36 -0500, Pszemol napisał(a):

    > "Doxent" <d...@N...gazeta.pl> wrote in message

    > Ty twierdzisz że wymiana Celka na C2D przyspieszy peceta...
    > JoteR obok twierdzi że naiwny jestem tak myśląc. Kto ma rację? :-)

    Ja co prawda już od paru lat quadzie, ale moje przejście z P4 na E4500 to
    był olbrzymi skok wydajnościowy.

  • 18. Data: 2009-06-30 15:13:27
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Leszek K." <l...@n...pl> wrote in message

    > Ja co prawda już od paru lat quadzie, ale moje przejście z P4 na E4500 to
    > był olbrzymi skok wydajnościowy.

    A wymieniałeś wtedy tylko proca czy całą płytę główną, proca i pamięć?

  • 19. Data: 2009-06-30 15:20:26
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w wiadomości grup
    > A wymieniałeś wtedy tylko proca czy całą płytę główną, proca i pamięć?

    Co ma to do tego? Wymiana nawet ramu i płyty nie ma aż takiego wpływu. Cel to
    kastrat. Wciskają je do laptopów z vistą i potem robi się mit (który jest
    wszędzie powtarzany), że vista to syf.

  • 20. Data: 2009-06-30 15:49:02
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "qwerty" <q...@p...fm> wrote in message
    > Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w wiadomości grup
    >
    > Co ma to do tego? Wymiana nawet ramu i płyty nie ma aż takiego wpływu.

    No nie wiem czy nie ma wpływu jak wymienisz starą płytę z pamięciami
    533MHz na jakąś nową z pamięciami DDRII i FSB 1066MHz...

    > Cel to kastrat. Wciskają je do laptopów z vistą i potem robi się mit
    > (który jest wszędzie powtarzany), że vista to syf.

    :-)

    Zaczynam skłaniać się przez Was co raz bardziej do tej decyzji o wymianie
    proca na C2D E4500 :-)