-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Marek S <p...@s...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: O co chodzi ze sportowymi silnikami?
Date: Thu, 27 Sep 2018 21:23:23 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 36
Message-ID: <pojang$rmr$1@node2.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: 89-69-207-111.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1538076208 28379 89.69.207.111 (27 Sep 2018 19:23:28
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 27 Sep 2018 19:23:28 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
Thunderbird/60.0
X-Mozilla-News-Host: news://news.atman.pl:119
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2640470
[ ukryj nagłówki ]Hej,
Poczyniłem dziś pewną obserwację, która mnie zbiła z tropu. Otóż przez
długi odcinek podróży autostradą (jakieś 200 - 300 km) jechałem za
fajnym autem: Seatem Cupra R. Było mi na rękę przykleić się do niego bo
kierowca ostro przyspieszał i jechał szybko. Tak, tak, wiem -
przypiraciłem, ale zostawmy to. Zatrzymaliśmy się w jakiejś stacji
paliwowej i pogadałem trochę z kolesiem. Ponoć to to ma ponad 300KM i
gość dawał gaz do dechy - bo tak lubi. Ja zresztą też.
Moje auto jet dużo cięższe (chyba ponad 1800kg) i słabsze (270KM w dieslu).
Oto co mnie zastanowiło:
1. Do 150km/h nie dawałem mu rady na przyspieszenie. Powyżej 180km/h
było dokładnie odwrotnie.
2. Jadąc za tym autem nabawiłem się bólu głowy. Strzelało z rury przy
zmianie biegów, pierdziało straszliwie. Musiałem je wyprzedzić i jechać
szybciej mimo prędkości lekko dyskomfortowej jak dla mnie.
Moje pytania brzmią:
1. Czy silniki cywilno-sportowe muszą tak hałasować? Nie da się ich
jakoś wyciszyć? Jak dla mnie to musi być koszmar gdy te odgłosy
przenoszą się do kabiny. Jeździ się z zatyczkami do uszu? Czy to może
jest kwestia jakiejś mody jak instalowanie w rowerze kartonika przy
szprychach by hałasował jak motocykl?
2. Dlaczego przy znacznie większej mocy to auto nie dawało rady przy
większych prędkościach? Nie ma ono przecież budowy TIRa by opory
powietrza były jakoś znacząco większe. W czym zatem rzecz?
--
Pozdrawiam,
Marek
Następne wpisy z tego wątku
- 27.09.18 21:34 Mateusz Bogusz
- 27.09.18 21:37 Tom N
- 27.09.18 21:55 Marek S
- 27.09.18 22:09 Bolko
- 27.09.18 22:12 ToMasz
- 28.09.18 02:07 Adam
- 28.09.18 10:30 Tomasz Pyra
- 28.09.18 14:21 J.F.
- 28.09.18 15:01 Chris
- 28.09.18 17:55 J.F.
- 28.09.18 19:01 Cavallino
- 28.09.18 21:17 LordBluzg(R)
- 29.09.18 00:31 Adam
- 29.09.18 09:04 ddddddddddddd
- 29.09.18 23:34 PiteR
Najnowsze wątki z tej grupy
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
Najnowsze wątki
- 2025-01-17 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2025-01-17 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-17 pradnica krokowa
- 2025-01-17 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-17 Warszawa => Helpdesk Specialist <=
- 2025-01-17 Kraków => User Experience Designer <=
- 2025-01-17 Nieustający podziw...
- 2025-01-17 zawsze parkuj tyłem do ulicy
- 2025-01-16 nie będzie naprawy pod blokiem?
- 2025-01-16 korytarz zycia
- 2025-01-16 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-16 Środa Wielkopolska => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-16 Poznań => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-16 Gdańsk => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-16 Re: Bodnatura BARDZO tanio wyceniła Owsiaka. HAŃBA!