  • 31. Data: 2011-04-07 11:38:45
    Temat: Re: Nowy nabytek rozdziewiczony ;)
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Thu, 7 Apr 2011 01:45:47 -0700 (PDT)) ktos podajacy sie za Czarek Daniluk
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    > W Jatco co ile wymianiać oliwę - oczywiście Ford Polska twierdzi że
    > się nie wymienia.
    > Mój ma 137kkm rzeczywistego przebiegu, potwierdzone w ASO. Olej w
    > automacie zapewne niewymieniany :)

    Sprawdz jaka tam masz skrzynie i zobacz co zaleca producent skrzyni, a nie
    samochodu. W Citroenie tez twierdza, ze sie nie wymienia tylko dolewa. Ja
    wymienilem i byla zauwazalna poprawa. Koszt niewielki w porownaniu do
    remontu skrzyni. Poza tym sprawdz tez jaki olej zaleca producent i zapytaj
    w warsztacie w ktorym beda Ci go wymieniac jaki maja zamiar nalac, zly
    olej zrobi wiecej klopotow niz zaniechanie wymiany.

    Piotr Klimek
    Citroen C5 2.0HDI `02

  • 32. Data: 2011-04-07 12:37:06
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.04.2011 10:19, Maciek pisze:

    > Nie slyszalem o rozlaczanych korbowodach.

    Czyli tłoki nadal latają po próżnicy. Zresztą - nadal ważą. I pytanie:
    czy chodziarz rozrząd ma możliwość ustawienia się na stałe w pozycji
    "otwarte"? Bo inaczej jeszcze będzie marnowanie energii na sprężanie bez
    sensu.

    Poza tym cała masa zostaje, a nie znika, plus przy jeżdżeniu w korkach
    to nic nie da - najlepiej sprawdzają się silniki elektryczne. No,
    jeszcze ewentualnie jakieś dobre przekładnie CVT.

  • 33. Data: 2011-04-07 13:25:49
    Od: Mario <c...@o...pl>

    > Poza tym cała masa zostaje, a nie znika, plus przy jeżdżeniu w korkach
    > to nic nie da - najlepiej sprawdzają się silniki elektryczne.

    Ta funkcja włącza się przy jeździe ze stałą prędkością, więc nie w
    korkach. Niestety nie jeździłem takim autkiem.

    pozdrawiam
    mario

  • 34. Data: 2011-04-07 13:40:37
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.04.2011 13:25, Mario pisze:

    > Ta funkcja włącza się przy jeździe ze stałą prędkością, więc nie w
    > korkach. Niestety nie jeździłem takim autkiem.

    W trasie to i tak jest mniejsze zużycie paliwa.

    Swoją szosą tutaj też mają przewagę silniki elektryczne - silnik
    elektryczny można dość mocno przeciążyć na kilka sekund (do np.
    przyśpieszania) i w konsekwencji silnik elektryczny o mocy nominalnej
    wystarczającej do utrzymania prędkości pozwoli na przyśpieszenia, do
    których spalinowy potrzebowałby mocy dużo wyższej.

    Tak na prawdę silniki spalinowe nigdy nie miałby sensu i nigdy by nie
    weszły do masowego użycia, gdyby nie jeden malutki "haczyk" -
    magazynowanie energii... Gdyby akumulatory były tak wydajne, lekkie i
    trwałe jak przeciętny zbiornik paliwa, silnik spalinowy szybko by zniknął ;)

  • 35. Data: 2011-04-07 16:52:49
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2011-04-07 12:37, Andrzej Ława pisze:
    > czy chodziarz rozrząd

    Czy co rozrząd? No, jak to z tą twoją maturą z języka ojczystego? :P

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 36. Data: 2011-04-07 19:15:12
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Thu, 07 Apr 2011 16:52:49 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):

    > Czy co rozrząd? No, jak to z tą twoją maturą z języka ojczystego? :P

    Chodziarz. Sportowiec taki, Korzeniowski na przykład. Jakieś związki z
    (roz)rządem może mieć.

    AK

  • 37. Data: 2011-04-07 20:39:24
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Czarek Daniluk wrote:
    > W poniedziałek przyprowadziłem z Olsztyna, a dzisiaj na Moście Grota
    > (DC)w korku baba mi przyładowała w tył ;)
    > Uparła się na Policję ;) przyjechali panowie dostała 300 i 6pkt, za
    > spowodowanie kolizji :D
    >
    > Jak ktoś będzie widział dumnie sunące srebrne Mondeo na Olsztyńskich
    > blachach jeszcze przez jakiś tydzień - to ja :D
    >
    > Tak przy okazji - jak jeździć oszczędnie silnikiem 2,5 litra z
    > automatyczną skrzynią biegów ? cyfra na komputerze oscylująca w
    > okolicach 13 jakoś nie nastraja do głębszego wciskania gazu :)

    sprzedać i kupić coś ekeonomicznego :)

  • 38. Data: 2011-04-07 21:15:37
    Od: "marvin" <m...@w...pl>

    Uzytkownik "BartekK" napisal w wiadomosci...

    > Dynamicznie. Jak przyspieszać, to przyspieszać a nie zamulać. Masz tam
    > jakiś tryb "sport"? To włącz, wtedy hamowanie silnikiem (lock sprzęgła)
    > będzie "dłuższe" (do niższych prędkości), wtedy dłużej będzie ci palił
    > "nic na 100km" podczas nie-ciśnięcia.

    Podobny efekt moglby uzyskac dajac wajche na pozycje np. "2". Taka jazda po
    miescie z ograniczeniem do drugiego biegu ma sens? Bo sobie mysle, raz ze
    mozna sporo wykorzystac hamowania silnikiem, dwa skrzynia nie wachluje tyle
    biegami na odcinku od swiatel do swiatel.

    Pozdrawiam
    marvin

  • 39. Data: 2011-04-07 22:02:33
    Od: "..:maniek:.." <m...@p...onet.pl>

    > Nowe instalacje gazowe maja wskaznik chwilowego spalania czy tez w jakis
    > sposob mozna je podpiac do wyswietlacza w samochodzie?

    troche zle sie wyrazilem..w samochodzie mam fabrycznego kompa wskazujacego
    chwilowe spalanie Pb ktore to oscyluje w granicach...a rzeczywiste spalanie
    zawsze obliczam tankujac LPG do pelna i kasujac licznik dzienny..dokladniej
    spalania LPG nie zmierzysz bo za kazdym razem do butli wchodzi inaczej ;/

    pozdrawienia ..:Maniek:.. gg:841630
    American dream 3,5V6 + 3,8V6=7300ccm w garazu :-)

  • 40. Data: 2011-04-07 22:17:17
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Wed, 06 Apr 2011 21:37:52 +0200, Grejon <g...@g...com> wrote:

    >Mi 2,5 "w automacie" pali 9,5 :).