  • 140. Data: 2013-08-03 12:52:21
    Temat: Re: Nowy laptop bez systemu a Linux
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sun, 28 Jul 2013 16:41:19 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Manipulacja godna marketoida z M$. Mowa była o instalacji systemu na
    > gołym komputerze, a nie różnych dwóch systemów obok siebie. Swoją drogą
    > spróbuj zainstalować w podobnych warunkach obok siebie Win8 i WinXP.

    A w czym problem? Tak z ciekawości.

    [ House: There's a lot of porn piling up on the Internet. Doesn't download ]
    [ itself. ("House M.D. 3x20 House Training") ]

  • 142. Data: 2013-08-03 12:56:51
    Od: r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl (astro)

    Marcin N wrote:
    > Jeszcze raz zepsułem wszystkie partycje i zbudowałem je od nowa.
    > Po zainstalowaniu 13.04 nie ma już komunikatu na starcie. Jest czarny
    > ekran i migający kursor.

    System choc zaczal sie ladowac? Mozliwe, ze nadal masz problemy z boot
    loaderem, nadal wiec proponuje uzycie Boot-Repair uruchomionego z LiveCD.
    www.ubucentrum.net/2011/07/boot-repair-naprawa-bootl
    oadera-kilkoma.html

    Sprawdz, czy w ogole inicjowany jest GRUB. Wymus pokazanie jego menu przy
    starcie.

    Edytuj z LiveCD plik /etc/default/grub
    Potrzebowal bedziesz do tego praw administratora, wiec w terminalu wpisz
    sudo gedit (zamiast gedit moze byc inny edytor tekstu, PRZYPUSZCZAM, ze
    akurat ten jest dolaczony do Ubuntu) uruchamiajac graficzny edytor tekstu
    z prawami roota.

    znajdz

    GRUB_HIDDEN_TIMEOUT=0
    GRUB_HIDDEN_TIMEOUT_QUIET=true

    zamien na

    GRUB_HIDDEN_TIMEOUT=10
    GRUB_HIDDEN_TIMEOUT_QUIET=false

    Po zapisaniu wpisz w konsoli
    sudo update-grub

    Sprobuj tez wylaczyc splash screen.
    www.ubucentrum.net/2010/01/wyaczamy-splash-screen-pr
    zy.html
    To nie pomoze, ale przynajmniej moze system wypisze na ekranie cos
    przydatnego. Jesli nie, pewnie trzeba bedzie poszukac ostatnich czynnosci
    w logach systemowych.
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 143. Data: 2013-08-03 14:53:12
    Od: gawfron <g...@s...pl>

> [...]
    > aplikacja. Ja po sprzedaży Kindle-a używam ich czytnika głównie na
    > laptopie i iPadzie. Tak naprawdę to zaleta Kindle-a dla mnie była wadą.
    > Tzn. jego jednozadaniowość. Pozbyłem się go bo brakowało mi
    > podświetlenia (czytam sporo w łóżku jak żona już śpi). Druga wadą dla
    > mnie była ociążałość interfejsu - potrzebuję czegość co mi na bieżąco
    > pozwala mieć szybki dostęp do sporej ilości dokumentacji z szybkim
    > wyszukiwaniem. Kindle jest fajny do czytania literatury czy gazet - w
    > innych zastosowaniach nie za bardzo się sprawdza.

    Paperwhite - genialne wbudowane oświetlenie, czytam sporo po nocach i
    jest ultrawygodne.

  • 144. Data: 2013-08-04 15:47:30
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-08-03 12:56, astro pisze:

> [...]
    > sudo gedit (zamiast gedit moze byc inny edytor tekstu, PRZYPUSZCZAM, ze
    > akurat ten jest dolaczony do Ubuntu) uruchamiajac graficzny edytor

    Marnie. Po ostatnim poleceniu dostałem komunikat o błędzie:
    "failed to get canonical path of /cow".

    --
    MN

  • 145. Data: 2013-08-04 17:51:38
    Od: r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl (astro)

    Marcin N wrote:
    > Marnie. Po ostatnim poleceniu dostałem komunikat o błędzie:
    > "failed to get canonical path of /cow".

    Najwygodniej - zainstaluj na livecd i uruchom Boot-Repair :)
    http://askubuntu.com/questions/226061/how-to-install
    -the-boot-repair-tool-in-an-ubuntu-live-disc

    Sa jakies objawy chocby rozpoczecia uruchamiania systemu? Dysk pracuje
    chociaz przez chwile, wskazujac na ladowanie systemu operacyjnego?

    Mozesz sprobowac innej dystrybucji (najlepiej przed instalacja usun
    wszystkie partycje i podziel dysk od poczatku instalatorem nowego
    systemu). Dosc popularna i polecana dystrybucja jest Mint.
    www.mylinuxexplore.blogspot.com/2013/07/linux-mint-1
    5-olivia-xfce-review-mint.html
    www.mylinuxexplore.blogspot.com/2012/09/in-search-of
    -best-linux-distro-of-2012.html

    Zapomnialem ze chyba przed grub-update przeba podmontowac partycje z
    systemem operacyjnym i zmienic katalog root wlasnie na nia.

    Montujesz partycje:
    sudo mount /dev/sda1 /mnt
    (zamiast sda1 moze byc siakies inne sdXY - sprawdz sudo fdisk -l ktora
    partycja ma odpowiedni rozmiar, gdzie postawiles system)

    sudo mount --bind /dev /mnt/dev
    sudo mount --bind /sys /mnt/sys
    sudo mount --bind /proc /mnt/proc

    sudo chroot /mnt

    sudo update-grub

    http://howtoubuntu.org/how-to-repair-restore-reinsta
    ll-grub-2-with-a-ubuntu-live-cd

    http://askubuntu.com/questions/145241/how-do-i-run-u
    pdate-grub-from-a-livecd
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 146. Data: 2013-08-04 19:45:54
    Od: Olaf Frikiof Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 02 Aug 2013 14:21:13 +0200
    doszła do mnie wiadomość <ktg87k$f7j$1@news.task.gda.pl>
    od Marcin N <m...@o...pl> :
    >Potrzebuję pomocy.

    >Plan miałem taki: kasuję wszystkie partycje założone przez producenta i
    >zakładam trzy nowe:
    >
    >1. system;
    >2. swap;
    >3. reszta.
    >
    >Tymczasem po komendzie "sudo fdisk -l" dostaję takie coś:
    >http://scr.hu/4w1/2d0mx

    "Partition 2 does not start on physical sector boundary"

    Po tym screenie widzę, że stosujesz metodę Macajeva-Piernitchenki, a
    powinieneś zastosować od razu metodę Tutorienki, bo metoda Sieradza,
    jak widać, zwiodła.
    --
    http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpa
    ge&v=NF-R-McfN1Q#t=80s

  • 147. Data: 2013-08-04 19:55:23
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-08-03 07:44, Marcin N pisze:

    > E tam. Nie wierzę, że na nowym kompie nie da się zainstalować Linuxa.
    > Kwestia cierpliwości... (mam nadzieję).

    No i poradziłem sobie.

    Nie całkiem sam, ale z kumplem - informatykiem od 20 lat, który na
    Linuxie zęby zjadł.

    Polecił mi zastosować polecenie zerujące boot sektor:

    sudo dd if=/dev/zero of=/dev/sda count=1 bs=512

    Po czym przez Gparted zrobić jedną partycję i zainstalować wszystko na
    niej bez samodzielnego kombinowania.

    System ruszył bez zająknięcia.

    Dziękuję wszystkim z tego wątku, którzy pochylali się nad moim problemem.

    Teraz muszę tylko wymyślić, jak pomniejszyć ikony na pulpicie, bo są
    ogromne jak "ogromne nie-wiadomo-co... jak garnek!".

    --
    MN

  • 148. Data: 2013-08-05 00:36:19
    Od: Baranek <b...@h...invalid>

    Dnia Sat, 3 Aug 2013 12:52:21 +0200, Przemysław Ryk napisał(a):

    > Popatrz na skróty klawiaturowe w GIMPie, popatrz na to, co jest choćby w
    > Paint .NET. Ja naprawdęjestem otwarty na stosowanie innych rozwiązań, gdzie
    > mogę podrzucam dobre darmowe programy, ale przepraszam uprzejmie - z GIMPa
    > zmuszony byłem korzystać około dwóch miesięcy. Nie wyobrażasz sobie, jakiej
    > ilości bluzgów te dwa miesiące u mnie wygenerowały. Nie dlatego, że to nie
    > był Photoshop. Dlatego, że najprostsze operacje, w sporej części programów
    > graficznych wykonywane w podobny sposób, akurat w GIMPie musiały być
    > przypisane inaczej. Nożeż...

    Wziąłem GIMPa, Paint.Neta i ściągę do skrótów Photoshopa. Po czwartej
    funkcji dałem sobie spokój. Skróty były zawsze inne. Być może Twoje
    odczucia są inne, ale na niekorzyść Twojej wiarygodności przemawia to, że,
    co sam wyznajesz, zostałeś zmuszony do przesiadki ze znanego i lubianego
    narzędzia na program, który "nie passował Ci do ręki".

    > No to mam nadzieję, że trafisz na program, który pod np. Ctrl+C wcale nie
    > będzie miał opcji kopiowania zaznaczonego fragmentu...

    Nie wiem co miałbym wunieść z takiego spotkania. Przenonanie, że "kanon"
    wśród edytorów tekstu jest słabo zdefiniowany? Nie potrzebuję tej lekcji.
    Różnica polega na tym, że praca z edytorem to (w dużym uproszczeniu)
    głównie klepanie po literkach, przemieszczanie po tekście w celu usunięcia
    błędów lub naniesienia poprawek i zapisywanie wiekopomnego dzieła. Łatwiej
    uzyskać poczucie "jest tu prawie tak jak w moim ulubionym edytorze". Przy
    programie graficznym to, co ma ochotę zrobić dziś użytkownik jest znacznie
    trudniejsze do zgadnięcia (pzynajmniej w zakresie podstawowych operacji).

    > Nie tyle sam się zmuszałem, co byłem zmuszony. :D I trzepnęło mną, gdyż - na
    > co dzień pracując w zestawie InDesign, Illustrator, Photoshop, to bardzo
    > dużych problemów z używaniem np. Corela nie mam. Pierdolety i
    > przyzwyczajenia oczywiście biorą górę, ale od biedy z CorelDRAW jestem w
    > stanie pracować. GIMP okazał się być narzędziem z innej - i to naprawdę -
    > poronionej rzeczywistości.

    Niemiarodajne żródło.

    > A ja Ci na to: skończył się przygotowany w drukarni papier firmowy, wymóg
    > jest, żeby kilka dokumentów na takowym wyprodukować. Znajoma firma, której
    > całe CI przygotowywałem, ma też szablony dokumentów z firmowymi nadrukami w
    > wersji uwzględniającej minimalne marginesy ich biurowej drukarki.
    >
    > Normalnie jest: załaduj papier firmowy do drukarki, twórz dokument na bazie
    > szablonu A, drukuj. Sytuacja awaryjna pt. papier firmowy się skończył: twórz
    > dokument na bazie szablonu B, drukuj.
    >
    > I serio - nie wjeżdżaj mi z opcjami spadów i narzędzi do DTP, bo ja akurat z
> [...]

    No to jako zawodowiec dałeś plamę. OK. Rozmumiem, że to nie jest "Twój"
    program. Ale roztkliwianie się, że "tło nie zachowało się jak w Wordzie" to
    pachnie amatorszczyzną. Ja, amator, mogę Ci podpowiedzieć, jak to robią
    "ludzie nie z tej ziemi". Nie tykają marginesów, bo nie ma takiej potrzeby.
    Jak już chcemy mieć na każdej stronie jakieś tło wyłażące poza marginesy,
    to pakujemy ten rysunek do dokumentu, ale kotwiczymy go w stopce lub
    nagłówku (i pozwalamy mu przepływać). Mam nadzieję, że jako zawodowiec
    docenisz zalety takiego rozwiązania (porównując z Wordem).

    Pozdrawiam

    Baranek

  • 149. Data: 2013-08-05 09:36:12
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2013-08-03, o godz. 14:53:12
    gawfron <g...@s...pl> napisał(a):

    > Paperwhite - genialne wbudowane oświetlenie, czytam sporo po nocach i
    > jest ultrawygodne.

    Mi niestety nie pasuje - neistety dość szybko mi męczy wzrok. No i żre
    baterie niwelując zalety e-ink w tym zakresie. Poza tym jak pisałem -
    powolność interfejsu. Jak się czyta książki po kolei to nie ma to
    znaczenia. Jak się przegląda sporo dokumentacji często przełączając się
    między dokumentami to niestety szlag człowieka trafia. Jeszcze jedną
    rzeczą którą wcześniej nie napisałem jest brak kolorów - dla
    dokumentacji też to dla mnie duża wada.

    Jak pisałem wcześniej - do książek i prasy Kindle jest OK. Do innych
    zastosowań niestety nie za bardzo.

    Zdrówko

  • 150. Data: 2013-08-05 13:47:26
    Od: gawfron <g...@s...pl>

    W dniu 2013-08-04 19:55, Marcin N pisze:

> [...]
    >
    > Teraz muszę tylko wymyślić, jak pomniejszyć ikony na pulpicie, bo są
    > ogromne jak "ogromne nie-wiadomo-co... jak garnek!".

    Widzisz jaki ten Linux prosty? Nie to co trudna winda.