  • 11. Data: 2011-07-21 15:27:24
    Temat: Re: Nowy dysk i stary komputer
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 2011-07-21 17:23, Borneq pisze:
    > Jak lepiej - utworzyć partycję podstawową czy rozszerzoną?
    > Na razie mam tak że na dysku 160 GB mam system a ten dysk 500 GB ma być
    > drugim pod literą D.

    Czy jeżeli chcę mieć jedną partycję to wybieram podstawową niezależnie
    czy dysk pierwszy czy drugi, a partycje rozszerzoną wybieram tylko gdy
    chcę mieć więcej niż 4 partycje na dysku?

  • 12. Data: 2011-07-21 16:12:35
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 2011-07-21 17:27, Borneq pisze:
    > Czy jeżeli chcę mieć jedną partycję to wybieram podstawową niezależnie
    > czy dysk pierwszy czy drugi, a partycje rozszerzoną wybieram tylko gdy
    > chcę mieć więcej niż 4 partycje na dysku?

    Wybieram partycję podstawową.
    Jednak teraz mam możliwość wykonania szybkiego formatowania i włączenia
    kompresji plików i folderów.
    Czy użyć szybkiego formatowania? Zwykłe formatowanie 500 GB może bardzo
    długo trwać, z drugiej strony, dysk jest zupełnie nowy, może nie da się
    go szybko formatować.
    Jak jest z włączeniem kompresji plików i folderów?
    Czy gdy tego nie włączę, to w przyszłości nie będę mógł kompresować
    pojedynczych plików w NTFS? Czy też włączenie kompresji oznacza że dysk
    będzie skompresowany?

  • 13. Data: 2011-07-21 16:19:53
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Borneq" napisał:

    > Czy jeżeli chcę mieć jedną partycję to wybieram podstawową niezależnie czy
    > dysk pierwszy czy drugi,

    ... czy trzeci, czy czwarty - czyli zawsze.

    > a partycje rozszerzoną wybieram

    nigdy - to relikt z czasów MS-DOS.

    > tylko gdy chcę mieć więcej niż 4 partycje na dysku?

    Po co na aż tyle? Bardziej elastyczny w zarządzaniu jest przemyślany system
    katalogów, niż sztywny podział dysku na kawałki o stałej pojemności. Zresztą
    de facto i tak będziesz miał tylko jedną partycję rozszerzoną, a na niej
    tzw. dyski logiczne. Ta wielopoziomowa struktura jest napraszaniem się o
    kłopoty.
    Tylko raz spotkałem się z sytuacją, że potrzebny był podział na 4 partycje -
    na komputerze moich dzieci, gdzie nie sprawdził się windziany system kont i
    profili, cały śmietnik lądował i tak w All Users, tworząc na pulpitach
    malowniczy burdelik.

    JoteR

  • 14. Data: 2011-07-21 18:46:22
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 21.07.2011 17:11, m4rkiz pisze:
    > z dysku podlaczonego do taniej karty moze nie odpalic systemu

    Rzadko zdarzają się karty pozbawione własnego BIOSu, ale
    fakt -- trzeba na to zwrócić uwagę.

    Bardziej prawdopodobne jest natomiast że do takiej karty
    interfejsu nie podłączy się napędów optycznych SATA.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 15. Data: 2011-07-22 05:38:30
    Od: "Marcin G." <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Borneq" <b...@a...hidden.pl> napisał w wiadomości
    > Na razie mam tak że na dysku 160 GB mam system a ten dysk 500 GB ma być
    > drugim pod literą D.

    Dysk 500 GB jest pewnie wydajniejszy niż 160 GB, więc może lepiej jego dać
    na system. Ja bym tak zrobił. Wydajności nigdy za wiele.

    Marcin.

  • 16. Data: 2011-07-26 21:51:43
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

> [...]
    > Czy gdy tego nie włączę, to w przyszłości nie będę mógł kompresować
    > pojedynczych plików w NTFS? Czy też włączenie kompresji oznacza że dysk

    Nie używaj szybkiego formatowania - musisz sprawdzić swój dysk zanim mu
    zaufasz.
    Ile to jest "bardzo długo"? Puć formatowanie i pójdź spać.
    Kompresji nie uzywaj, bo to powolni dostęp. Chyba, z kupiłeś JUŻ ZA MAŁY
    DYSK.

    Feromon

  • 17. Data: 2011-07-26 21:52:52
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "Radosław Sokół" <r...@m...com.pl> napisał w wiadomości
    >W dniu 21.07.2011 12:08, Borneq pisze:
    > Można od biedy podłączyć, korzystając z konwertera (rozwią-
    > zanie kłopotliwe) lub kupując kartę adaptera SATA (koszt
    > do 50 zł, raczej bezproblemowe).

    Konwertery maja trgiczną prędkość...
    Lepiej kupić kontroler SATA-PCI.

    Feromon

  • 18. Data: 2011-07-26 21:54:09
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "m4rkiz" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > "Radosław Sokół" <r...@m...com.pl> wrote in message
    >
    > z dysku podlaczonego do taniej karty moze nie odpalic systemu

    Korzystam głównie z najtańszych i mi sie jeszcze nie zdarzyło (jakieś 10
    sztuk)

    Feromon