  • 1. Data: 2010-12-14 18:37:01
    Temat: Alufelgi
    Od: Tata <k...@k...net.pl>

    Pod choinkę Święty Mikołaj ma mi przynieść felgi aluminiowe. Felgi
    jakich producentów przyjąć, a felgi jakich producentów wyrzucić przez
    okno razem ze Świętym Mikołajem (parter)? Co sądzicie o (tajwańskich?)
    Hijoin? Są tanie, ale co z jakością, Googlałem, ale jednoznacznych
    opinii nie uzyskałem? Chciałbym, żeby alusy pojeździły w dobrym stanie
    co najmniej 5 lat.

    Z poważaniem
    MJ

  • 2. Data: 2010-12-14 18:43:27
    Temat: Re: Alufelgi
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-12-14 18:37, Tata pisze:
> [...]
    > Hijoin? Są tanie, ale co z jakością, Googlałem, ale jednoznacznych
    > opinii nie uzyskałem? Chciałbym, żeby alusy pojeździły w dobrym stanie

    Lepiej kup używane ale oryginalne felgi od konkretnego modelu auta, a
    jeśli już jakieś aftermarketowe to RH, Artec, BBS, Ronal... Chińskie,
    tajwańskie i inne tego typu są nic nie warte...

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 3. Data: 2010-12-14 20:31:59
    Od: "glang" <g...@o...pl>

> [...]
    > tanie, ale co z jakością, Googlałem, ale jednoznacznych opinii nie
    > uzyskałem? Chciałbym, żeby alusy pojeździły w dobrym stanie co najmniej 5

    to zależy do jakiego samochodu
    ja mam POLSKIE i jestem baaaaardzo zadowolony. sprzedałem też ich już wiele
    kompletów i nie ma żadnych problemów. generalnie sprzedaję tylko do jednego
    modelu samochodu ale felga w tym wzorze występuje do większości aut.
    najwięszy atut to taki że fabryka w Polsce i jakby co to bez problemu uznają
    gwarancję chociaż jeszcze ani ja ni żaden mój klient nie korzystaliśmy
    kupiłem też u nich włoskie felgi ADVANTI i po drugim sezonie zaczeły
    pojawiać sie na nich tzw pryszcze przy dekielkach. mimo że to nie ich felga
    zaoferowali się że naprawią je u siebie tzn wypiaskują i polakierują na
    nowo. i co najważniejsze gwarancja skończyła się w grudniu a umówiony jestem
    na renowację po sezonie na wiosnę
    POLECAM
    www.autotiptop.pl
    pzdr
    GL

    PS. oczywiscie zamówić możesz u mnie :)

  • 4. Data: 2010-12-14 21:39:14
    Od: Tata <k...@k...net.pl>

    > to zależy do jakiego samochodu

    Seat Toledo II. Felgi 5x100, opony (już kupiłem) 195x65x15. Są potrzebne
    jeszcze jakieś pierścienie (nie rozeznaję się w tym, prawdopodobnie są
    już z felgami) i śruby mocujące. Chciałbym dokupić śruby
    zabezpieczające. W firmie w której kupiłem opony, oferują mi nowe felgi
    aluminiowe po 280 zł/szt, sprzedają je od 3 lat i do tej pory nie mieli
    reklamacji. Felgi chcę bez wodotrysków, łatwe do umycia, trwałe i żeby
    wytrzymywały prędkość do 210 km/godz, tak jak kupione opony.

    Z podziękowaniem
    MJ

  • 5. Data: 2010-12-15 09:25:12
    Od: Dominik <d...@g...com>

    W dniu 2010-12-14 20:31, glang pisze:

    > PS. oczywiscie zamówić możesz u mnie :)

    A jaką przewagę mają alusy nad stalowymi ?
    Nie znam się zupełnie, stąd moje lamerskie pytanie..

    --
    Dominik

  • 6. Data: 2010-12-15 10:42:47
    Od: "glang" <g...@o...pl>

    > A jaką przewagę mają alusy nad stalowymi ?
    > Nie znam się zupełnie, stąd moje lamerskie pytanie..

    chociażby taką że wiele stalówek plus kołpaki kosztuje prawie tyle co alu :)
    pzdr
    GL

  • 7. Data: 2010-12-15 10:45:48
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    2010-12-15 09:25:12 Dominik

    > A jaką przewagę mają alusy nad stalowymi ?

    Wygląd. Ceną też przeważają. :P

    --
    Pozdor Myjk
    xcarlink *MP3* player

  • 8. Data: 2010-12-15 20:14:45
    Od: Rafał Grzelak <s...@d...com>

    On Wed, 15 Dec 2010 09:25:12 +0100, Dominik wrote:

    > A jaką przewagę mają alusy nad stalowymi ?
    > Nie znam się zupełnie, stąd moje lamerskie pytanie..

    w zalozeniu felga "ze stopow lekkich" ma byc lzejsza od stalowej - latwiej
    wprawic takie kolo w ruch, latwiej je zatrzymac.

    --
    Pozdrawiam, Rafał.
    rg[na]skrzynka[kropka]pl

  • 9. Data: 2010-12-15 23:26:37
    Od: chary <c...@c...pl>

    On Wed, 15 Dec 2010 20:14:45 +0100, Rafał Grzelak wrote:

    > w zalozeniu felga "ze stopow lekkich" ma byc lzejsza od stalowej - latwiej
    > wprawic takie kolo w ruch, latwiej je zatrzymac.

    Wg. mnie to akurat waza +/- tyle samo. Aluminium ma niby sporo nizsza
    gestosc, ale trzeba duzo wiecej materialu uzyc niz przy stalowych.
    Podejrzewam, ze chodzi tu bardziej o lepsze odprowadzanie ciepla, tudziez,
    w wiekszosci wypadkow, raczej li i jedynie o wyglad i wspolczynnik tzw.
    lansu.

    --
    pozdrawiam,
    Marek Sosnowski