  • 51. Data: 2012-05-29 15:17:33
    Temat: Re: Nowe propozycje PO
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 29 May 2012 13:07:54 +0200 osobnik zwany Marcin N
    wystukał:

    > 10 lat temu nie było obowiązku zatrzymania się przed strzałką.

    zawsze był

    > Wprowadzili go pod pretekstem dostosowania prawa do UE. Potem się
    > okazało, że UE tego nie oczekiwała.

    bzdura. wprowadzili strzałki świetlne zamiast blaszanych

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 52. Data: 2012-05-29 15:19:02
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 29 May 2012 08:08:12 +0200 osobnik zwany Artur Maśląg
    wystukał:

    > Jeżeli już podejmujesz dyskusję w jakimś temacie, to w dobrym tonie
    > byłoby najpierw zaznajomić się z dyskutowanym materiałem. <cite>
    > Właściciel będzie musiał w ciągu 14 dni wskazać, kto prowadził samochód
    > </cite>

    a jak nie wskaże to co? ukażesz spółkę z o.o. mandatem karnym?

    > To zdaje się niezbyt trudne.

    no właśnie

  • 53. Data: 2012-05-29 15:20:31
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 29 May 2012 14:40:27 +0200 osobnik zwany Artur Maśląg
    wystukał:

    > Dlaczego Ty masz odpowiadać? Wystarczy odpowiednia umowa komisowa i
    > tyle. Wiadomo kto, wiadomo gdzie.

    umową nie można przenieść odpowiedzialność karnej czy z prawa o
    wykroczeniach

  • 54. Data: 2012-05-29 15:21:34
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 29 May 2012 08:34:03 +0200 osobnik zwany LEPEK
    wystukał:

    > Ale zestawienie tych argumentów jest boskie: nikt się nie stosuje do
    > jednego obowiązku, to znieśmy zielone strzałki, ale jak się nikt nie
    > stosuje do ograniczeń prędkości, to obniżmy ograniczenia :) Ja tam może
    > zbyt mądry nie jestem, ale według mnie chyba chodzi o to, żeby kierowcy
    > stosowali się do przepisów?

    ja myślę, zę pomysłodawcy sami nie wiedzą o co chodzi poza rozgłosem
    przedwyborczym. Swoją drogą PoRD jest chyba najczęściej zmienianą ustawą

  • 55. Data: 2012-05-29 15:24:30
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-05-29 15:20, masti pisze:
    > Dnia pięknego Tue, 29 May 2012 14:40:27 +0200 osobnik zwany Artur Maśląg
    > wystukał:

    > umową nie można przenieść odpowiedzialność karnej czy z prawa o
    > wykroczeniach

    Oczywiście, że można (w omawianym zakresie).

  • 56. Data: 2012-05-29 15:31:19
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-05-29 15:19, masti pisze:
    > Dnia pięknego Tue, 29 May 2012 08:08:12 +0200 osobnik zwany Artur Maśląg
    > wystukał:

    > a jak nie wskaże to co? ukażesz spółkę z o.o. mandatem karnym?

    A to pytanie nie do mnie. Firma ma obowiązek prowadzić ewidencję
    czasu pracy kierowców itd. Nie ma problemu ze wskazaniem kto
    prowadził.

    > no właśnie

    To prawda.

  • 57. Data: 2012-05-29 15:35:59
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-05-29 15:21, masti pisze:
    > Dnia pięknego Tue, 29 May 2012 08:34:03 +0200 osobnik zwany LEPEK
    > wystukał:

    > ja myślę, zę pomysłodawcy sami nie wiedzą o co chodzi poza rozgłosem
    > przedwyborczym.

    Tak szczerze, to nie mamy tutaj odniesienia do pomysłów, tylko pismacze
    opowieści.

    > Swoją drogą PoRD jest chyba najczęściej zmienianą ustawą

    Co jej wcale na dobre nie wychodzi, ale patrząc po pms to chyba o to
    chodzi.

  • 58. Data: 2012-05-29 15:41:41
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > Z logiką to Twój wniosek wiele wspólnego nie ma.

    O wniosek to ja sie pytam ciebie, ale ok rozumiem, ze nie jest bzdurne.
    Skoro nie jest bzdurne 100,110 lub 120 to dlaczego nie moze byc 140 ?

    > Ty może nie, ale producenci samochodów już tak.

    Producenci nie ustanawiaja prawa w poszczegolnych krajach.
    Obowiazek masz glownie w krajach skandynawskich co jest jeszcze zrozumiale,
    na reszte z paroma wyjatkami sie nie zanosi, a nawet wrecz odwrotnie:
    "...W Austrii wprowadzono ten obowiązek 15.11.2005 r. i zniesiono 1.01.2008
    r. Zniesienie argumentowano znacznym wzrostem liczby wypadków w latach
    2006-2007, negatywną opinią ekspertów ds. bezpieczeństwa drogowego oraz
    wstrzymaniem przez Komisję Europejską prac nad przepisami zalecającymi
    używanie świateł mijania w warunkach dobrej widoczności..."

    sz.

  • 59. Data: 2012-05-29 16:10:45
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-05-29 15:41, szufla pisze:

    > O wniosek to ja sie pytam ciebie, ale ok rozumiem, ze nie jest bzdurne.

    Jaki wniosek? 130 przyjęto w większości krajów europejskich jako
    maksymalną bezpieczną prędkość na autostradach. W części krajów jest
    mniej, jedynie Niemcy mają historycznie bez ograniczeń.

    > Skoro nie jest bzdurne 100,110 lub 120 to dlaczego nie moze byc 140 ?

    Ponieważ to nieprzemyślane decyzja, która nie wiadomo jaki ma wpływ na
    bezpieczeństwo, a generuje niepotrzebne zamieszanie i wydatki.

    > Producenci nie ustanawiaja prawa w poszczegolnych krajach.

    Nie, oni się tylko do tego dostosowują.

    > Obowiazek masz glownie w krajach skandynawskich co jest jeszcze
    > zrozumiale, na reszte z paroma wyjatkami sie nie zanosi,

    Może byś jednak sprawdził, nim zaczniesz takie rzeczy pisać?

    Obowiązek całodobowego używania świateł w pojazdach samochodowych
    dwuśladowych (stan w 2012)

    Bośnia i Hercegowina
    Czarnogóra
    Czechy
    Dania
    Estonia
    Finlandia
    Islandia
    Litwa
    Łotwa
    Macedonia
    Norwegia
    Polska
    Rosja - tylko w terenie niezabudowanym
    Rumunia - tylko w terenie niezabudowanym
    Serbia
    Słowacja
    Słowenia - tylko w terenie niezabudowanym
    Szwecja
    Węgry - tylko w terenie niezabudowanym
    Włochy - tylko na autostradach

    Zalecenie:
    Francja
    Niemcy (poza zabudowanym)
    Szwajcaria

    > a nawet wrecz odwrotnie:

    Tak, tak.

  • 60. Data: 2012-05-29 16:22:55
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Artur Maśląg

    > Znieśmy obowiązek zatrzymania się przed stopem - i tak mało kto się
    > zatrzymuje.

    Przestań bredzić, znak stopu sam w sobie nakazuje zatrzymanie się. Tylko
    do tego służy. Tymczasem strzałka służy umożliwieniu skrętu w prawo.
    Zatrzymanie się przed skrętem jest racjonalne tylko w sytuacji braku
    widoczności. Zazwyczaj widoczność jest na tyle dobra, że zatrzymywanie
    się to absurd zaburzający płynność ruchu.