  • 111. Data: 2012-05-29 22:09:41
    Temat: Re: Nowe propozycje PO
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Tue, 29 May 2012 18:39:05 +0200, Artur Maśląg <f...@p...com>
    wrote:

    >Dlaczego tak radośnie sobie to powydzielałeś? Resztę znajdziesz
    >w wątku.

    Żebyś się nie czepiał. A skor twierdzisz że takowy obowiązek istnieje,
    to ja poproszę jakąś podpórkę.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 112. Data: 2012-05-29 22:18:47
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-05-29 22:04, J.F. pisze:

    > no nie calkiem.
    > Taki typowy scenariusz - jedziesz, skrecasz, a na chodniku czekaja piesi
    > wpatrzeni w sygnalizator. Zapala im sie zielone, wiec wchodza na przejscie.
    >
    > Przeciez nie beda patrzec do tylu czy nie nadjezdzasz z migaczem.

    Przecież ten argument jest bez sensu.
    Tuż przed zapaleniem się zielonego dla pieszych - zawsze samochody
    stoją. Wszystkie. Tak było 10 lat temu, gdy były strzałki metalowe i tak
    jest teraz. Zawsze "żółte" było sygnałem "zielona strzałka nie upoważnia
    do niczego".

    Teraz jest moda na to, że jakiekolwiek zielone światło daje pewność
    bezkolizyjności. Stąd mamy 4 i 5 etapowe skrzyżowania. Czy zmniejszyło
    to liczbę wypadków? Wątpię - bo wypadki zwykle mają miejsce, gdy ktoś
    wyjedzie wbrew święcącemu się światłu (np. na czerwonym).

    Za to widzę pełno sytuacji, gdy wszyscy mają czerwone (np. piesi i
    samochody) przez 15 sekund, bo ktoś źle zaprogramował światła.

  • 113. Data: 2012-05-29 22:20:39
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    > Co ma UE do znaków drogowych? Od spraw ruchu jest Konwencja Wiedeńska.

    Mnie pytasz? Zapytaj tych, którzy 10 lat temu panicznie zaczęli
    wymieniać sygnalizatory, żeby "dostosować się do przepisów UE". Już
    wtedy podały głosy, że to przekręt, a UE jest tylko pretekstem do
    kontraktów dla szwagrów.

  • 114. Data: 2012-05-29 22:21:31
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-05-29 17:59, masti pisze:
    > Dnia pięknego Tue, 29 May 2012 17:47:11 +0200 osobnik zwany Marcin N
    > wystukał:

    > nie mylę.

    Masz jakieś wsparcie? Jeżdżę od 20 lat. Pamiętam tamte przepisy. Nie
    było obowiązku zatrzymania się przed metalową strzałką. Howgh.

  • 115. Data: 2012-05-29 23:11:54
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:

    > Masz jakieś wsparcie? Jeżdżę od 20 lat. Pamiętam tamte przepisy. Nie było
    > obowiązku zatrzymania się przed metalową strzałką. Howgh.

    I do dzisiaj nie ma, to znaczy większość ma w dupie ten przepis, tak jak
    limity prędkości.
    Co oznacza, że oba są bezprawne i nie obowiązują. ;-)

  • 116. Data: 2012-05-29 23:13:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 29 May 2012 21:37:55 +0200, Artur Maśląg napisał(a):

    > Przecież pisałem - nie ma ograniczenia administracyjnego na
    > autostradach, ale są zalecenia i jednak wiele ograniczeń.

    Ograniczen miejscowych jest owszem wiele, ale IMHO ich nie przybywa, a
    wrecz ubywa. Jest 100 bo "strassenschaden", wyremontuja, zdejma 100.

    Co do zalecanej predkosci, to rasowy niemiec sie tym nie przejmuje.

    > To jedyny kraj, gdzie nie ma ograniczenia administracyjnego.

    Sprawdziles wszystkie kraje ? :-)

    Byla jeszcze Montana, i tam bylo dosc ciekawie ...

    > Jeżeli mamy brać dobry przykład to może tak w szerszej skali, a nie

    A po cholere w szerszej skali, wcisna nam swiatla w dzien, bo u nich
    ciemno, 150 na autostradach po u nich sucho, albo 100, bo ... nie wiadomo
    czemu, albo i 6km/h.

    > tylko w zakresie braku ograniczeń prędkości.

    Oczywiscie moze byc w szerszej, zamek, ronda, odstepy, alkohol :-)
    I tylko nad predkoscia w nocy bym sie zastanowil.

    > Zresztą tak naprawdę to
    > warto się zastanowić co tak naprawdę jest dobre i na ile można brać
    > z tego przykład.

    Zawsze mozesz im zaufac, za jakby cos bylo zle, to by zmienili :-)

    > Samochodów wcale nie ma znacznie więcej (na osobę)

    No to tym lepiej - kolejny parametr podobny :-)

    > i do tego nie jest jedynym naszym sąsiadem.

    Ale co - z Bialorusi chcesz brac przyklad ? :-)

    > Przybyło w stosunku do czego?

    W stosunku do tego co bylo kilka (~3-4) lata temu.

    > Zaraz, zaraz - bezpieczeństwo ludzi (pieszych) chcesz podporządkować
    > woli politycznej?

    A ty co - Red Flag Act chcesz reaktywowac ? :-)

    To zawsze bedzie jakis kompromis. Polityczny.

    > Wypadkowość mamy wysoką.

    Aj tam, miescimy sie w krywej rozkladu normalnego.

    Zreszta chciales wiecej sasiadow - a tam sie pewnie w blisko sredniej
    plasujemy :-)

    > Drobiazg, 2x. Nie wiem na podstawie czego to policzyłeś.

    A tak np Wlochy - 4000 zabitych, 60 mln mieszkancow. Francja - tez blisko
    4000, 65mln. Hiszpania 2400/46 mln.
    A w tych niedobrych Niemczech, gdzie to nie obowiazuje taki dobry limit na
    autostradzie, maja 3600 / 100mln.

    > Można też wyjść z EU.

    Mozna, ale czy jest bylaby potrzeba ?

    > Odpowiednia? Dla kogo?

    Najwyrazniej dla wszystkich, chyba ze akurat wypadek sie sfilmuje :-)

    > No i to każdy kierowca będzie sobie sam oceniał.

    No i w Montanie kazdy sam ocenial i wypadkowosc spadla.
    Ale z powodu jednego przewrazliwionego policjanta i jednego glupiego
    prokuratora sie skonczylo, i wypadkow przybylo :-)

    J.

  • 117. Data: 2012-05-29 23:23:29
    Od: to <t...@i...pl>

    begin J.F.

> [...]
    > przejscie.
    >
    > Przeciez nie beda patrzec do tylu czy nie nadjezdzasz z migaczem.

    Ale po co mam się zatrzymywać przed zapaloną zieloną strzałką (bo tak
    nakazują przepisy)? W czym to komu pomoże jeśli mam dobrą widoczność na
    przejście za sygnalizatorem (nie to na drodze w którą skręcam, tylko to
    wcześniej).

    > Z tym ze zatrzymanie przed strzalka wiele tu nie zmieni. To trzeba
    > inaczej rozwiazac, chocby jak obecnie - strzalki sie zapalaja chwile po
    > wlaczeniu zielonego dla pieszych. A jeszcze sa rowerzysci.

    Ten problem jest bzdurny. Po światłach widać, kiedy zaczną włazić piesi.

  • 118. Data: 2012-05-29 23:27:19
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 29 May 2012 22:21:31 +0200 osobnik zwany Marcin N
    wystukał:

    ja od ponad 30. howgh

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 119. Data: 2012-05-30 01:38:52
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Ja tam może
    > zbyt mądry nie jestem, ale według mnie chyba chodzi o to, żeby kierowcy
    > stosowali się do przepisów?

    Oj, nie jestes zbyt madry;-) Alez Watsonie, to elementarne, karac
    mandatem za przestrzeganie przepisow byloby trudno, a te zapisane w
    budzecie przez Vincenta 1,2 Gzl z mandatow jakos trzeba zabrac
    kierowcom. Czy ty myslisz, ze "teren zabudowany" w srodku lasu, "50" na
    2, czy 3 pasmowej drodze bezkolizyjnej, to tak w trosce o
    bezpieczenstwo? Na wielu skrzyzowaniach sa juz kamery, beda rejestrowac
    skrecajacych w prawo i pieniazki jak z mennicy beda sie sypac dla MinFin.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 120. Data: 2012-05-30 01:45:31
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Tak szczerze, to nie mamy tutaj odniesienia do pomysłów, tylko pismacze
    > opowieści.

    W kazdej bajce jest ziarno prawdy. PO stara sie wszelkimi sposobami
    wkurwic ludzi, a owi ludzie jak na zlosc uwielbiaja ja za to, wiec PO
    siega po coraz to nowe pomysly i odgrzebuje stare (strzalki to juz Buzek
    likwidowal).

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa