eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNowe propozycje PORe: Nowe propozycje PO
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.task
    .gda.pl!not-for-mail
    From: Marcin N <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Nowe propozycje PO
    Date: Tue, 29 May 2012 22:18:47 +0200
    Organization: CI TASK http://www.task.gda.pl/
    Lines: 31
    Message-ID: <jq3av4$qkh$1@news.task.gda.pl>
    References: <p...@4...com>
    <jq0dlg$ati$1@mx1.internetia.pl> <jq0hvd$ntf$1@inews.gazeta.pl>
    <jq0j2b$q7s$1@mx1.internetia.pl> <jq2am8$2v2$1@news.task.gda.pl>
    <jq2h91$t7v$1@mx1.internetia.pl> <jq2m3v$9fc$99@usenet.news.interia.pl>
    <djy01sgtj9fg$.kbzbwlz91ya6.dlg@40tude.net>
    NNTP-Posting-Host: 89-72-33-130.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.task.gda.pl 1338322724 27281 89.72.33.130 (29 May 2012 20:18:44 GMT)
    X-Complaints-To: a...@n...task.gda.pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 29 May 2012 20:18:44 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:12.0) Gecko/20120428
    Thunderbird/12.0.1
    In-Reply-To: <djy01sgtj9fg$.kbzbwlz91ya6.dlg@40tude.net>
    X-Antivirus: avast! (VPS 120528-1, 2012-05-28), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2452492
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2012-05-29 22:04, J.F. pisze:
    > Dnia Tue, 29 May 2012 14:22:55 +0000 (UTC), to napisał(a):
    >> begin Artur Maśląg
    >>> Znieśmy obowiązek zatrzymania się przed stopem - i tak mało kto się
    >>> zatrzymuje.
    >>
    >> Przestań bredzić, znak stopu sam w sobie nakazuje zatrzymanie się. Tylko
    >> do tego służy. Tymczasem strzałka służy umożliwieniu skrętu w prawo.
    >> Zatrzymanie się przed skrętem jest racjonalne tylko w sytuacji braku
    >> widoczności. Zazwyczaj widoczność jest na tyle dobra, że zatrzymywanie
    >> się to absurd zaburzający płynność ruchu.
    >
    > no nie calkiem.
    > Taki typowy scenariusz - jedziesz, skrecasz, a na chodniku czekaja piesi
    > wpatrzeni w sygnalizator. Zapala im sie zielone, wiec wchodza na przejscie.
    >
    > Przeciez nie beda patrzec do tylu czy nie nadjezdzasz z migaczem.

    Przecież ten argument jest bez sensu.
    Tuż przed zapaleniem się zielonego dla pieszych - zawsze samochody
    stoją. Wszystkie. Tak było 10 lat temu, gdy były strzałki metalowe i tak
    jest teraz. Zawsze "żółte" było sygnałem "zielona strzałka nie upoważnia
    do niczego".

    Teraz jest moda na to, że jakiekolwiek zielone światło daje pewność
    bezkolizyjności. Stąd mamy 4 i 5 etapowe skrzyżowania. Czy zmniejszyło
    to liczbę wypadków? Wątpię - bo wypadki zwykle mają miejsce, gdy ktoś
    wyjedzie wbrew święcącemu się światłu (np. na czerwonym).

    Za to widzę pełno sytuacji, gdy wszyscy mają czerwone (np. piesi i
    samochody) przez 15 sekund, bo ktoś źle zaprogramował światła.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: