  • 1. Data: 2010-04-11 09:39:03
    Temat: Nokia 6300 - taki sobie problemik
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    Jest sobie 2,5 letni telefonik Nokia 6300 ( soft ver 5.50 - 14.08.2007,
    RM-217 ) Przez 2,5 roku nie było z telefonem najmniejszych problemów,
    ani jeden jedyny raz się nie zawiesił, nie zgubił ustawień itp. Raz
    jeden zrestartował się przy robieniu zdjęcia. Aż tu pewnego dnia po
    włączeniu rano wita mnie monit o podanie godziny i daty! I od tej pory
    jest tak za każdym razem, jak włączam telefon. Nic poza tym się nie
    dzieje, żadne ustawienia nie są tracone, wszystkie wpisy w terminarzu
    są, dzwonki, profile na swoim miejscu. Tylko data i godzina. Jak telefon
    jest włączony to data nie jest tracona i zegar działa normalnie.

    Mam w zwyczaju wyłączać telefon na noc, jak idę spać. I tak robię od
    samego początku jak mam ten telefon. Wygląda na to, że w Nokii 6300 po
    wyłączeniu telefonu godzina i data jest podtrzymywana z jakiejś
    wewnętrznej bateryjki, która padła. Ktoś może potwierdzić moją teorię?
    Nic nie wskazuje na jakieś problemy z oprogramowaniem. Wiem, że wyszło
    już wiele nowych wersji oprogramowania, ale ja wyznaję zasadę, że nie
    ruszam czegoś co działa bez zarzutu. A mój egzemplarz telefonu działa
    bez zarzutu z tą wersją ( 5.50 )

    Jeśli to faktycznie bateryjka, to ile może kosztować wymiana? Jeśli to
    nie bateryjka to co to może być?

  • 2. Data: 2010-04-11 10:54:25
    Temat: Re: Nokia 6300 - taki sobie problemik
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tomaszek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Jest sobie 2,5 letni telefonik Nokia 6300 ( soft ver 5.50 - 14.08.2007,

    Na 99% będzie to bateryjka. Potrzebna wymiana w serwisie. Ceny nie znam.

  • 3. Data: 2010-04-11 12:24:59
    Od: "Skylla" <s...@n...op.pl>

    http://www.formymobile.co.uk/6310disassembly.php

  • 4. Data: 2010-04-11 12:25:48
    Od: "Skylla" <s...@n...op.pl>

    Mała pomyłka :-)

    http://www.formymobile.co.uk/6300disassembly.php

  • 5. Data: 2010-04-11 12:26:11
    Od: darnok <d...@a...spam.ch>

    On 2010-04-11 12:54, Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "Tomaszek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Na 99% będzie to bateryjka. Potrzebna wymiana w serwisie. Ceny nie znam.

    http://www.mobitola.sk/support/phones/nokia/6300/ser
    vice_manual/nokia_6300_service_manual_doc1.pdf

    strona nr 7, do wymiany element oznaczony G2200 - czyli bateryjka
    podtrzymujaca pamiec daty/godziny.

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

  • 6. Data: 2010-04-11 13:03:25
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2010-04-11 11:39, Tomaszek pisze:
    [.....]

    Dziękuję bardzo za rzeczowe odpowiedzi. Jak widzę instrukcję demontażu
    to widzę, że nie na moje paluchy i nerwy. Dam jednak zarobić jakiemuś
    serwisowi

  • 7. Data: 2010-04-11 13:13:08
    Od: "Piotr M" <x...@x...xx>

    Dnia 11-04-2010 o 16:03:25 Tomaszek <t...@o...pl> napisał(a):

    > Dziękuję bardzo za rzeczowe odpowiedzi. Jak widzę instrukcję demontażu
    > to widzę, że nie na moje paluchy i nerwy. Dam jednak zarobić jakiemuś
    > serwisowi

    A może żebyś tej bateryjki nie musiał zmieniać (i płacić), to po prostu,
    zamiast wyłączać telefon to uaktywniaj tryb off line, ja tak robię.

    --
    pzdr, Piotr M

    "Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
    - Szukałem, ale nie znalazłem."

  • 8. Data: 2010-04-11 14:16:54
    Od: "Piotr M" <x...@x...xx>

    Dnia 11-04-2010 o 17:46:44 Tomaszek <t...@o...pl> napisał(a):

    > inną koncepcję to napisz, bo chyba nie chodzi o niełączenie się z
    > internetem ( tego nie robię wcale )

    Nie nie. Chodzi o jeden z profili. Nie pamiętam jak on się nazywa w 6300,
    u mnie "offline" u Ciebie może "samolotowy", może w cale nie ma takiego.
    Chodzi o to, że telefon działa ale wyłączony jest GSM, nie jest zalogowany
    u operatora (tak jakbyś włączył telefon ale bez karty sim). Bo założyłem,
    że go wyłączasz po to, abyś nie był "pod zasięgiem", nie żeby baterie
    oszczędzać w nocy :)

  • 9. Data: 2010-04-11 14:46:44
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2010-04-11 15:13, Piotr M pisze:
    > A może żebyś tej bateryjki nie musiał zmieniać (i płacić), to po prostu,
    > zamiast wyłączać telefon to uaktywniaj tryb off line, ja tak robię.

    Czyli? co masz na myśli?
    U mnie bateryjka padła szybciej, bo ja telefon wyłączam na noc. Nokia
    pewnie założyła, że większość ludzi nie wyłącza telefonu. Ale jak masz

  • 10. Data: 2010-04-11 15:43:16
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2010-04-11 16:16, Piotr M pisze:
    > Nie nie. Chodzi o jeden z profili. Nie pamiętam jak on się nazywa w
    > 6300, u mnie "offline" u Ciebie może "samolotowy", może w cale nie ma
    > takiego.

    Jest samolotowy, nigdy go nie włączałem to i nie wiedziałem do czego to
    służy. Spodziewałem się tu jakiegoś "tajnego" kodu w rodzaju
    *123456789*1234# tak jak w starych nokiach, a tu zwykły tryb samolotowy;)

> [...]
    > zalogowany u operatora (tak jakbyś włączył telefon ale bez karty sim).
    > Bo założyłem, że go wyłączasz po to, abyś nie był "pod zasięgiem", nie

    Prawdę mówiąc to po jedno i drugie;) Przy wyłączaniu baterię ładowałem
    raz na 5-6 dni. Nie chodziło mi już o żywotność baterii, ale właśnie o
    częstotliwość ładowania. Przy wyłączonym GSM na pewno będzie baterii
    ciągnęło mniej co w mojej sytuacji jest rozwiązaniem idealnym, no i
    budzik będzie działał;)

    Bateryjkę od zegara może wymienię, może nie, będzie to zależeć od
    pogody, chmur na niebie, biorytmu;) Twoja propozycja z trybem
    samolotowym jest idealna.
    I gdzie mnie zaprowadziła moja oszczędność i skąpstwo na każdym kroku ;))