  • 71. Data: 2013-03-29 20:59:11
    Temat: Re: Temat cookies rozwiązany
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-03-29 17:56, Mr. Misio pisze:

    > Doprawdy:
    >
    > "2. Abonent lub użytkownik końcowy może wyrazić zgodę, o której mowa w
    > ust. 1 pkt 2, za pomocą ustawień oprogramowania zainstalowanego w
    > wykorzystywanym przez niego telekomunikacyjnym urządzeniu końcowym lub
    > konfiguracji usługi."

    Hmmm... tak kombinujesz... Zatem faktycznie należałoby się ograniczyć do
    wyłącznie komunikatu informującego... Tylko wtedy powstaje problem
    domniemania zgody, z którym ta ustawa niby ma walczyć. Gonią własny ogon
    ... super!

    > I dokladnie to sa wytyczne dla spoleczenstwa - wzorowanie sie na UKE nie
    > moze byc karane :D

    Zobaczymy co mi odpiszą. Zapytałem się ich czy mogę wzorować się na ich
    serwisie mimo iż moim zdaniem jest on sprzeczny z ustawą (i wypunktowałem).

    Marek

  • 72. Data: 2013-03-30 00:04:58
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik Marek napisał:

    > Zobaczymy co mi odpiszą. Zapytałem się ich czy mogę wzorować się na ich
    > serwisie mimo iż moim zdaniem jest on sprzeczny z ustawą (i wypunktowałem).

    Kufa, zawsze sie znajdzi ejakis pomocny, dzieki ci dzieki, poprawią i
    bedziemy w czarnej dziurze ;P

  • 73. Data: 2013-03-30 13:35:14
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-03-30 00:04, Mr. Misio pisze:

    > Kufa, zawsze sie znajdzi ejakis pomocny, dzieki ci dzieki, poprawią i
    > bedziemy w czarnej dziurze ;P

    Rozszerzę Twoją myśl: zgodnie z ustawą tą i większością innych zawsze
    będziemy w czarnej dziurze. :-)

    Ustawy są po to aby istniały sposoby na dojenie nas a nie po to by dawać
    wytyczne jak postępować w zgodzie z prawem :-) To taka narodowa
    tradycja. My jedynie możemy aproksymować postępowanie zgodnie ze
    sprzecznymi interpretacjami prawników a i tak cokolwiek zrobisz lub nie
    zrobisz - będzie źle.

    Marek

  • 74. Data: 2013-04-03 13:45:49
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 29 Mar 2013 20:59:11 +0100, Marek napisał(a):

> [...]
    > wyłącznie komunikatu informującego... Tylko wtedy powstaje problem
    > domniemania zgody, z którym ta ustawa niby ma walczyć. Gonią własny ogon

    Ale czy ktoś Ci broni zmienić ustawienia dotyczące ciasteczek *przed*
    wejściem na daną stronę?

    I nie pisz mi, że najpierw musi zobaczyć komunikat, bo tego ustawa nie
    wymaga.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 75. Data: 2013-04-03 13:47:09
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

> [...]

    wejściem na daną stronę?

    I nie pisz mi, że najpierw musi zobaczyć komunikat, bo tego ustawa nie
    wymaga pisząc o możliwości wyrażenia zgody przez zmianę utawień.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 76. Data: 2013-04-03 20:26:15
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-04-03 13:47, Borys Pogoreło pisze:

    > Ale czy ktoś Ci broni zmienić ustawienia dotyczące ciasteczek *przed*
    > wejściem na daną stronę?

    Nikt. A jaki ma to związek?

    > I nie pisz mi, że najpierw musi zobaczyć komunikat, bo tego ustawa nie
    > wymaga pisząc o możliwości wyrażenia zgody przez zmianę utawień.

    W kółko przerabiasz ten sam temat. Ustawa wymaga tego w sposób
    jednoznaczny.

    "1)abonent lub użytkownik końcowy zostanie UPRZEDNIO bezpośrednio
    poinformowany w sposób jednoznaczny, łatwy i zrozumiały (...)"

    "2)abonent lub użytkownik końcowy, PO otrzymaniu informacji, o których
    mowa w pkt 1, wyrazi na to zgodę;"

    Rozumiem, że Ci co wyświetlają ten komunikat, w tym UKE (czyli organ
    kontrolujący) i Ministerstwo Cyfryzacji nie potrafią zinterpretować
    Twoim zdaniem zapisów ustawy?

    Marek

  • 77. Data: 2013-04-04 21:40:16
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 03 Apr 2013 20:26:15 +0200, Marek napisał(a):

    > Nikt. A jaki ma to związek?

    Taki, że akt prawny należy czytać w całości, nie tylko w części, która nam
    pasuje.

> [...]
    > poinformowany w sposób jednoznaczny, łatwy i zrozumiały (...)"
    >
    > "2)abonent lub użytkownik końcowy, PO otrzymaniu informacji, o których

    No to lecimy jeszcze raz, do znudzenia:

    "2. Abonent lub uzytkownik koncowy moze wyrazic zgode, o ktorej mowa
    w ust. 1 pkt 2, za pomoca ustawien oprogramowania zainstalowanego w
    wykorzystywanym przez niego telekomunikacyjnym urzadzeniu koncowym lub
    konfiguracji usługi."

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 78. Data: 2013-04-05 13:50:22
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-04-04 21:40, Borys Pogoreło pisze:

> [...]
    > w ust. 1 pkt 2, za pomoca ustawien oprogramowania zainstalowanego w
    > wykorzystywanym przez niego telekomunikacyjnym urzadzeniu koncowym lub

    Aby użytkownik mógł wyrazić mógł zgodę wyrazić to najpierw musi wiedzieć
    na co się godzi i jak może taką zgodę wyrazić. W związku z tym
    wyświetlenie komunikatu informującego o tym zgodnie z punktami 1 i 2
    jest NIEZBĘDNE. Nie ma sensu wyrażanie zgody na coś o co nikt nie zadał
    pytania.

    Jeszcze raz zadam pytanie: skoro uważasz taki komunikat za zbędny, to
    czy uważasz, że UKE (jako organ kontrolujący) oraz ministerstwo
    cyfryzacji przeczytało ustawę bez zrozumienia lub wybiórczo skoro
    stosują takie właśnie rozwiązanie na swoich stronach?

    Marek

  • 79. Data: 2013-04-05 14:10:19
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2013-04-05 13:50, Marek pisze:
> [...]
    > cyfryzacji przeczytało ustawę bez zrozumienia lub wybiórczo skoro
    > stosują takie właśnie rozwiązanie na swoich stronach?

    Ale czy to jest coś nadzwyczajnego?
    Np. urzędy skarbowe w różnych miejscach kraju, różnie interpretują prawo
    podatkowe.
    W ogóle interpretacja prawa, nie tylko podatkowego, jest często różna, a
    wręcz niejednoznaczna...
    Zresztą to nie jest żadne prawo, a jakiś instrument w rękach rządu :-/

    --
    Pozdrawiam,
    ElipsaDesign: www.elipsa.info

  • 80. Data: 2013-04-05 16:47:15
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik Marek napisał:

    > Aby użytkownik mógł wyrazić mógł zgodę wyrazić to najpierw musi wiedzieć
    > na co się godzi i jak może taką zgodę wyrazić.

    No ale jeśli użytkownik uzywa internetu nie od 10 sekund, to juz
    zostałwielokrotnie poinformowany i wyraził bądź nie taką zgodę :)

    > W związku z tym
    > wyświetlenie komunikatu informującego o tym zgodnie z punktami 1 i 2
    > jest NIEZBĘDNE. Nie ma sensu wyrażanie zgody na coś o co nikt nie zadał
    > pytania.

    Z kolei po co pytac, czy wyraza zgode, jesli ma ustawiona przegladarke w
    tryb "nie wyrazam zgody"

> [...]
    > cyfryzacji przeczytało ustawę bez zrozumienia lub wybiórczo skoro
    > stosują takie właśnie rozwiązanie na swoich stronach?

    Zakladam, ze sami nie wiedza jak to ugryźć ;) Nie ma jeszcze referenta
    ds cookies, ktory moglby temat ogarnac ;)