  • 51. Data: 2013-03-28 11:25:44
    Temat: Re: No i stało się - komunikaty o Cookies
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 28 Mar 2013 09:23:14 +0100, Marek napisał(a):

    > Niewypałem jest nasz rząd, który nie potrafi tak napisać ustawy aby
    > jasno wynikało z niej jakie kroki mamy wykonać aby nie zostać ukaranymi.

    Cudze chwalicie, swego nie znacie. W UK ustawa nie daje możliwości
    wyrażenia zgody przez wyłączenie ciastek w przeglądarce - pomyśl, jaka
    wtedy jest jazda z dostosowaniem stron.

    http://silktide.com/cookielaw

    Btw, tam masz napisane, jakie ciasteczka są wyłączone z obowiązku
    wyrażenia zgody. Naczytałeś się opinii ludzi, którzy dostali ciasteczkowego
    pierdolca i niepotrzebnie straszysz.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 52. Data: 2013-03-28 14:00:49
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2013-03-28 10:49, Marek pisze:
    > Zobaczcie jeszcze jedno:
    >
    > http://www.uke.gov.pl/
    >
    > Komunikat o ciasteczkach jest na dole. Zgodnie z interpretacją zapisu
    > ustawy przez prawników (link podawałem) taka forma jest
    > niewystarczająca. Może podkablować UKE do UKE ?

    Tam chodzi o stopkę strony, tutaj komunikat nie jest umieszczony w
    treści strony, tylko ją przykrywa. Nie jest możliwe zapoznanie się z
    pełną treścią strony bez zatwierdzenia tego komunikatu.
    A, że zamieszczono go tak by zakrywał jak najmniej...

    --
    AWa.

  • 53. Data: 2013-03-28 16:23:30
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-03-28 11:25, Borys Pogoreło pisze:

    > Cudze chwalicie, swego nie znacie. W UK ustawa nie daje możliwości
    > wyrażenia zgody przez wyłączenie ciastek w przeglądarce - pomyśl, jaka
    > wtedy jest jazda z dostosowaniem stron.
    >
    > http://silktide.com/cookielaw

    To, że inni gorzej mają to jakoś mnie nie rajcuje. Ponadto ja napisałem,
    że u nas prawo jest tak tworzone, że nawet prawnicy mają różne jego
    interpretacje. Nie sposób wdrożyć zmiany tak aby być w zgodzie z prawem.

    > Naczytałeś się opinii ludzi, którzy dostali ciasteczkowego
    > pierdolca i niepotrzebnie straszysz.

    Wcale nie czytałem ich opinii lecz ustawę, z której wynika tylko tyle,
    że nie wiadomo co zrobić ale wiadomo, że można za to ponieść
    odpowiedzialność karną jeśli zrobi się niezgodnie z tym czego nie napisano.

    Marek

  • 54. Data: 2013-03-28 16:38:07
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-03-28 11:18, Borys Pogoreło pisze:

    > Umieszczenie komunikatu na dole strony stoi w sprzeczności z którym
    > konkretnie słowem: "jednoznaczny", "łatwy", "zrozumiały"?

    Podobno "łatwy". Jak czytałem interpretacje jest to walka "z małym drukiem".

    http://www.komputerswiat.pl/blogi/blog-redakcyjny/20
    13/03/uwaga!-rozdajemy-ciasteczka.aspx

    "Kolejna wątpliwość dotyczy sposobu informowania internautów o
    ciasteczkach. Według prawników dodanie komunikatu na przykład w stopce
    strony internetowej nie spełni warunków ustawy, bowiem musi on być
    dobrze widoczny i zrozumiały dla odbiorcy. "

    Wszedłem specjalnie na stronę UKE aby zobaczyć jak oni ten komunikat
    umieścili. No i dopiero po pewnej chwili doszukałem się go. Czytamy
    tekst od góry a nie od dołu. Mi to jest obojętne ale skoro mamy trzymać
    się sztywno interpretacji prawników, to UKE powinien też to czynić - a
    że interpretacje są różne, to powinni wszędzie informacje o cookies
    publikować zamiast treści aby usatysfakcjonować wszystkich :->

    Marek

  • 55. Data: 2013-03-28 16:40:48
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-03-28 14:00, Andrzej W. pisze:

    > Tam chodzi o stopkę strony, tutaj komunikat nie jest umieszczony w
    > treści strony, tylko ją przykrywa. Nie jest możliwe zapoznanie się z
    > pełną treścią strony bez zatwierdzenia tego komunikatu.

    No jak to nie? Ja przeczytałem od A do Z stronę kiedy ten komunikat
    widniał niekliknięty (IE10, Chrome).

    Marek

  • 56. Data: 2013-03-28 17:02:52
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 28 Mar 2013 16:38:07 +0100, Marek napisał(a):

    > Podobno "łatwy". Jak czytałem interpretacje jest to walka "z małym drukiem".

    Nie traktujmy ludzi jak analfabetów... Chyba nie za dużo wymagam?

    Zawsze można pójść po bandzie: http://lubliniec.info/

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 57. Data: 2013-03-28 17:17:40
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik Borys Pogoreło napisał:

    > Zawsze można pójść po bandzie: http://lubliniec.info/

    Podobamisieto :D

  • 58. Data: 2013-03-29 00:30:34
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 28 Mar 2013 16:23:30 +0100, Marek napisał(a):

    > To, że inni gorzej mają to jakoś mnie nie rajcuje. Ponadto ja napisałem,
    > że u nas prawo jest tak tworzone, że nawet prawnicy mają różne jego
    > interpretacje. Nie sposób wdrożyć zmiany tak aby być w zgodzie z prawem.

    Ale czego się konkretnie spodziewasz w ustawie? Wskazania, że komunikat
    musi mieć co najmniej X pikseli wysokości i nie może być niżej, niż Y
    pikseli od górnej granicy okna przeglądarki? Komputer stacjonarny z ekranem
    72 DPI to nie jest jedyny uniwersalny terminal.

    > Wcale nie czytałem ich opinii lecz ustawę, z której wynika tylko tyle,
    > że nie wiadomo co zrobić ale wiadomo, że można za to ponieść
    > odpowiedzialność karną jeśli zrobi się niezgodnie z tym czego nie napisano.

    To jak powinno być dobrze?

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 59. Data: 2013-03-29 02:22:27
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

> [...]
    > pikseli od górnej granicy okna przeglądarki? Komputer stacjonarny z ekranem
    > 72 DPI to nie jest jedyny uniwersalny terminal.

    Z wielkoscia i trescia komunikatu na paczkach fajek ustawodawca sobie
    jakos poradzil :)

    > To jak powinno być dobrze?

    j.w.

  • 60. Data: 2013-03-29 08:48:20