  • 51. Data: 2011-10-22 05:19:24
    Temat: Re: Niewyrywalna kotwa ziemna.
    Od: "Tornad" <w...@a...com>

    > Też widziałem linkę. Z Twojej mrożącej krew w żyłach opowieści prawdziwe jest

    > to że widziałeś linkę. Obejrzyj program Pogromcy Mitów. Sprawdzali. Mit
    uznali

    > za nieprawdopodobny. Zabić pęknięta lina może zabić jak dobrze trafi. Ale nic

    > nie obetnie. Po łuku nie chce lecieć. Największe obrażenia jakie udało im się

    > uzyskać to otarcia. Dzisiaj strzelali łańcuchem z osiemnastowiecznej armaty

    > ładowanej od przodu. Prawie rozerwał świnię. Wychodzi że łańcuch

    > niebezpieczniejszy od liny.

    No fakt, nie doswiadczylem jak dotad obciecia lba czy innego czlonka i jeszcze
    je wszystkie mam. A okazji ku temu bylo pare. Nie ogladam tych Pogromcow za
    czesto gdyz przewaznie mnie nudza. I albo rzna przyglupa albo takimi sa.
    Ja scinalem dosc wyrisniete drzewo nachylone w kierunku ruchliwej drogi wiec
    gdzies w polowie wysokosci zapialem line nylonowa, dokladnie taka jakiej
    uzywaja alpinisci. I aby uniknac ew. skutkow jej urwania sie poprowadzilem ja
    tak aby tarla o sasiednie drzewo a zegotke zapialem do trzeciego, tak, ze nie
    bylo bezposredniego naciagu lecz niejako ta lina byla ciagnieta po niewielkim
    zalamaniu na tym drzewie, po ktorym sie slizgala. Tak doradzil mi doswiadczony
    drwal, drzewolaz, ktory za sciecie innego drzewa metoda od gory, skasowal
    dolarow 700.
    Napialem line ile sie dalo po czym nacialem drzewo u dolu i znowu
    naciagalem. Za trzecim razem pile mi "chwycilo" bo jednak ciezar drzewa
    przewazal. Dosc, ze w koncu pile uwolnilem i line nadal naciagalem. z sila co
    najmniej potorej tony. Srubunek laczacy te line, niezbyt mocno dokrecony czy
    co, puscil i ta lina napieta jak struna z tym lacznikiem na koncu przeleciala
    po prostej do tego drzewa posredniczacego i na nim nabrala tego momentu
    siekacego, ze ze swistem tylko liscie wyciela i na szczescie zawadzila o inne
    drzewo, wokol ktorego sie owinela, a ktore chyba uratowalo mi marny zywot.
    Dlatego wole i radze na zimne dmuchac, bo nie zawsze wszystko idzie tak jak
    sobie to czasem w glowie czlowiek uradzi.
    Strzelanie lancuchem z armaty to zapewne bylo bardzo widowiskowe. Lowcom
    mitow wlasnie o to chodzi, oni z tego zyja; to musi byc medialne.
    Myk polega na tym, ze taka lina nylonowa czy cienka stalowa, zachowuje sie
    jak guma, w ktorej gromadzi sie spora energia sprezystosci, ktora w
    nieoczekiwanym momencie moze sie uwolnic i mocno narozrabiac. Lancuch pod tym
    wzgledm jest bezpieczniejszy gdyz on praktycznie nie sprezynuje; a poniewaz ma
    duza mase zatem bezwladnosc, jak sie urwie to najwyzej sie poplacze ale kolo
    ucha nie swiszczy.
    Pzdr
    Tornad

  • 52. Data: 2011-10-22 06:21:02
    Od: "Tornad" <w...@a...com>

    jest on

    > Co? Trudniej jest wyrwać z piachu niż z gliny?

    > Konrad

    Wg tego czego mnie kiedys uczyli to tak. Ale to zalezy. Otoz jak zapewne
    wiesz, grunty sypkie maja duzy kat tarcia wewnetrznego a zerowa kohezje.
    Grunty spoiste maja maly kat ale duza, czasem bardzo duza kohezje. I czasem ta
    kohezja przewaza. Dlatego bardzo trudno jest tak z czapki to porownywac. W
    praktyce tez bywa roznie, po pierwsze, jesli glina bedzie polzwarta zatem
    majaca duza kohezje, to tego wiertla w nia za gleboko nie wkrecisz. Jesli
    wkrecisz, to naruszysz jej strukture, ktora powoduje gwaltowna utrate
    wytrzymalosci na scinanie. Albo deszcz poleje.
    Piasek jest pod tym wzgledem bardziej pewny, jego parametry praktycznie nie
    zaleza od nawilgocenia a naruszenie struktury w czasie obciazeania niejako
    samo sie naprawia.
    To co napisalem to oczywiscie w duzym przyblizeniu.
    Odstalem od szczegolow przed okolo 20 laty jak wyjechalem do tego
    hamerykanskiego "raja". A nauka w tym czasie poszla jednak troche do przodu i
    sam z zainteresowaniem czytam nowe opracowania problemow, ktore znalem tylko w
    duzym uproszczeniu.
    Ale nie narzekam te uproszczone wzory mialy jedna zalete, byly
    przewymiarowane, przesadne ale zawsze w kierunku bezpiecznym opierajace sie na
    prostej zasadzie, ze naprezenia w gruncie sypkim rozchodza sie pod katem 45
    stopni a w spoistym anacznie mniejszym.
    Znalazlem specjalnie dla Ciebie lekture, w ktorej znajdziesz sposoby obliczen
    nosnosci kotw gruntowych, fundamentow, pali i prawie wszystkiego zwiazanego
    geotechnika.

    http://pbc.biaman.pl/Content/1106/geotechnika_budowl
    ana_czesc_2.pdf

    Jesli masz czas i cierpliwosc to sprobuj policzyc nosnosci kotw dla piachu i
    typowej gliny i zapodaj. Z tym, ze te kotwy to sa teraz typu "full wypas".
    Mnie sie juz po prostu nie chce a i warunkow i czasu za bardzo na to nie mam.

    Pzdr.
    Tornad

  • 53. Data: 2011-10-22 08:48:36
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 21 Paź, 23:20, "pluton" <z...@g...pl> wrote:

    > jo!
    >
    > Fest kabestan to mam. Ale na pewno te handszpaki to blondyny ?

    http://www.youtube.com/watch?v=oonw9MT-RD0
    Chwyć za handszpak i pchaj go...

  • 54. Data: 2011-10-22 08:52:20
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 22 Paź, 07:21, "Tornad" <w...@a...com> wrote:

    > jest on

    > Wg tego czego mnie kiedys uczyli to tak.

    Przyjmuję na wiarę, zainteresowany roztrząsaniem tematu nie jestem.
    Nobla z geotechniki i tak nie dostanę.
    Konrad
    PS może to dlatego cmentarze zakłada się na piaszczystym polu? Żeby
    wampiry nie powyłaziły?

  • 55. Data: 2011-10-22 19:12:21
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-10-21 22:29, pluton pisze:

    > Tu nie chodzi o to, zeby szybko, tylko zeby sie dobrze bawic.
    >
    > Ja moge sie z tym kamieniem i rok wozic, mnie to kreci.

    No każdy bawi sie inaczej, ja bym sie dobrze bawil przy browarku z
    sasiadem, siedzac na wytarganym kamieniu ;)

    --
    venioo
    GG:198909

  • 56. Data: 2011-10-22 19:13:30
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-10-20 17:14, Maseł pisze:

    > Kiepski jest tylko punkt b), reszta bez zastrzezen...

    Czasami to _TYLKO_ zamienia sie w _AŻ_
    reszta bez zastrzeżeń ;)

    --
    venioo
    GG:198909

  • 57. Data: 2011-10-23 19:55:54
    Od: "pluton" <z...@g...pl>

    > No każdy bawi sie inaczej, ja bym sie dobrze bawil przy browarku z
    > sasiadem, siedzac na wytarganym kamieniu ;)

    Ale ty walniesz browarka z sasiadem, i koniec. Policz,

    ile ja browarkow wypije targajac ten kamien :)

    --
    pozdrawiam
    Nullification

  • 58. Data: 2011-10-23 21:47:50
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 23 Paź, 20:55, "pluton" <z...@g...pl> wrote:
    > Ale ty walniesz browarka z sasiadem, i koniec. Policz,
    >
    > ile ja browarkow wypije targajac ten kamien :)

    Jakbyś nie kombinował, tak dupa zbita. Syzyfem zostaniesz i sam
    zatargasz- orzeł wątrobę wydziobie w nocy. Z sąsiadem zatargasz i się
    nawalisz browarkami- marskość wątroby po libacji tak czy siak.
    Konrad

  • 59. Data: 2011-10-24 18:56:08
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-10-23 21:55, pluton pisze:

    > Ale ty walniesz browarka z sasiadem, i koniec. Policz,
    >
    > ile ja browarkow wypije targajac ten kamien :)

    Ile ja kamieni wytargam pijac tyle browarkow :) Do kamieniarza oddam i
    bede mial na nastepne browarki ;)

    --
    venioo
    GG:198909

  • 60. Data: 2011-10-25 07:14:31
    Od: Maciek <m...@t...com>

    > Tu nie chodzi o to, zeby szybko, tylko zeby sie dobrze bawic.
    >
    > Ja moge sie z tym kamieniem i rok wozic, mnie to kreci.

    O, to pewno w następnej kolejności
    własne Stonehenge postawisz...? :)

    "Jak samemu zbudowac Stonehenge?"

    Maciek