  • 1. Data: 2010-11-08 08:40:25
    Temat: Nieśmiertelny chyba temat czyli... E52 :-(
    Od: Adampio <a...@o...pl>

    W pewnym sensie przez pomylke zanabylem na Plusową lojalkę Nokie E52 i
    moim zdaniem nadaje się ona bardzo dobrze do wszystkiego poza...
    prowadzeniem rozmów :-(

    Objawy są takie:
    a) czeste komunikaty u dzwoniących do mnie: "abonent czasowo
    niedostępny" mimo, że właczony aparat leży obok mnie na biurku a rzecz
    dzieje się w ścisłym Sródmieściu Warszawy
    b) osoby do których dzwonie często narzekaja że slychać mnie z przerwami
    i bardziej sie domyślaja niż słyszą co do nich mowie.
    z mojej strony wszystko OK
    Naczytalem sie w Sieci mnóstwa opinii negatywych o E52 ale u mnie
    występuje tylko opisany wyżej problem.

    Czy to niedowład sieci czy aparatu? Bo wskaźnik sygnalu zmienia sie co
    parenaście sekund w zakresie od 1 do 4 kresek i mam wrażenie że usterka
    b) występuje głownie przy telefonowaniu do Ery...

    Pozdrawiam i polecam się uwadze

    Piotr

  • 2. Data: 2010-11-08 10:05:50
    Temat: Re: Nieśmiertelny chyba temat czyli... E52 :-(
    Od: AL <a...@s...tam>

    Adampio pisze:
> [...]
    > parenaście sekund w zakresie od 1 do 4 kresek i mam wrażenie że usterka
    > b) występuje głownie przy telefonowaniu do Ery...

    bardziej sklanialbym sie ku tezie nt. 'niedowładu sieci' - przeciążonego
    nadajnika do którego jesteś zalogowany (komórka).

    Sprawdź w innym miejscu (u mnie tez kiedys to bylo - i rodzaj komorki
    nie miala znaczenia. Era tlumaczyla to przeciazeniem sieci. Od pewnego
    czasu problem calkowicie zniknol - postawiono chyba nowy nadajnik, bo i
    zasieg u mnie w domu sie znaczaco poprawil w obrebe calego domu).

    Co do jakosci rozmow - to sie nie wypowiadam, ale sprawdzilbym rowniez
    rozne lokalizacje i wowczas wyciagalbym jakies wnioski dopiero.

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 3. Data: 2010-11-08 10:16:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-11-08 09:40, Adampio pisze:

    > W pewnym sensie przez pomylke zanabylem na Plusową lojalkę Nokie E52 i
    > moim zdaniem nadaje się ona bardzo dobrze do wszystkiego poza...
    > prowadzeniem rozmów :-(

    Kolega ma taki telefon, zatem wypowiem się na podstawie jego doświadczeń:

    > Objawy są takie:
    > a) czeste komunikaty u dzwoniących do mnie: "abonent czasowo
    > niedostępny" mimo, że właczony aparat leży obok mnie na biurku a rzecz
    > dzieje się w ścisłym Sródmieściu Warszawy

    Podobnie (przekierowuje na pocztę głosową), Orange, zasięg dobry.

> [...]
    > z mojej strony wszystko OK
    > Naczytalem sie w Sieci mnóstwa opinii negatywych o E52 ale u mnie

    A ponadto: telefon wyłącza się od czasu do czasu sam, wyłącza i włącza.

    Generalnie ja nigdy nie wydałbym 1000zł (a tyle kosztował rok temu) na
    ten telefon, a teraz - jakbym miał od kogoś odkupić - to żal by mi było
    nawet 100zł

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2010-11-08 10:51:26
    Od: Adampio <a...@o...pl>

    W dniu 2010-11-08 11:16, Liwiusz pisze:
    > Generalnie ja nigdy nie wydałbym 1000zł (a tyle kosztował rok temu) na
    > ten telefon, a teraz - jakbym miał od kogoś odkupić - to żal by mi było
    > nawet 100zł

    Ja wziąłem za złotówkę i mam za to bardzo fajną nawigację ;-)
    Ale chciałbym żeby to jeszcze dobrze dzwoniło...

  • 5. Data: 2010-11-08 12:12:57
    Od: sunwick <s...@W...op.pl>

    wyłącz 3G czyli UMTS w ustawieniach sieci i pewnie bedzie dobrze, wina
    sieci nie tel.

  • 6. Data: 2010-11-08 21:23:31
    Od: "Maciej Muran" <m...@g...com>

    Użytkownik "sunwick" <s...@W...op.pl> napisał
    > wyłącz 3G czyli UMTS w ustawieniach sieci i pewnie bedzie dobrze,
    > wina
    > sieci nie tel.

    Jak wyłączy 3G, przejdzie wyłącznie na 2G to w czasie gdy aparat
    będzie pobierał jakieś dane w EDGE - będzie niedostępny dla połączeń
    głosowych. Czyli też źle, szczególnie, że to smartfon.
    Gdy jakiś czas temu korzystałem z Ery, to w miejscach najczęściej
    przeze używanych przez 2 albo 3 lata ciągle miałem "sieć zajęta",
    dodzwonić się do mnie nie było można (6310i, z danych nie
    korzystałem). No to mi się znudziło wysłuchiwania, że sieć Era pracuje
    prawidłowo.
    Obecnie najgorszą jakość połączeń obserwuję w Play. Ery już nie
    sprawdzam, oczywiście.

    A w sumie 2 sztuk E52 pozbyłem się innych powodów. Zdolność
    zestawiania połączeń taka sama jak w innych aparatach. I nawet niski
    współczynnik SAR, który osiągnięto dzięki zmniejszeniu mocy
    nadawczo-odbiorczej nie ma tu IMHO zastosowania.

    M.