    From: Lejak <n...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Niesłyszalny unifon
    Date: Fri, 09 Jan 2009 18:00:43 +0100

    Osoba niedosłysząca (przede wszystkim dźwięków wysokotonowych, ale i
    zbyt cichych) nie słyszy już dźwięku wywołania unifonu. Dzwonek
    wymieniłem, z unifonem nie wiem, co zrobić. Instalacja 2-przewodowa w
    dużym bloku, unifon Cyfral TCL (http://www.cyfral.pl/cyfral/tcl.htm). W
    niewielkim sklepie sprzedawca pokazał mi dość dużą czarną skrzynkę,
    którą można podłączyć do sieci domofonowej, by razem z unifonem dzwonił
    dołączony do skrzynki niezależny dzwonek/gong (spośród których już
    łatwiej dobrać doświadczalnie taki, który będzie słychać i będzie można
    rozróżnić od dzwonka drzwiowego). Nie znam nazwy tej"skrzynki", więc nie
    wiem nawet, za czym googlować, poza tym przeraża mnie jej wielkość
    (gabaryty nieco inne, ale ogólnie wielkości zbliżonej do unifonu) i
    czarny kolor.

    Czy ktoś może mi podpowiedzieć, za czym mam googlować, żeby zorientować
    się, czy da się dobrać coś mniejszego, bardziej estetycznego (gdyby
    trudno było schować w jakimś kącie), jak to podłączyć samemu,
    ewentualnie podsunąć jakieś inne (gotowe) rozwiązania problemu
    słyszalności sygnału wywołania?

    --
    Lejak
    n...@c...pl