  • 71. Data: 2016-10-08 21:29:33
    Temat: Re: Niebieski ekran w samochodzie
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "Artur Miller" napisał w wiadomości grup

    >PS. w embedded systems pracuję jakieś 18 lat, jeśli chcesz ze mną
    >dyskutować, to miej argumenty rzeczowe i wiedzę, a nie tylko słabą ironię.

    Konkretnie w jakiej firmie programujesz displaye samochodowe w LCD, lecące
    na linuksie i wywalające skutkiem błędu konsole na tenże ekran? Postaraj się
    rzeczowo odpowiedzieć.

  • 72. Data: 2016-10-09 15:45:13
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2016-10-08 o 17:50, masti pisze:
> [...]
    free-from-the-prison-of-1643907583>

    > PS: tak to jest wyświetlacz. Może wyświetlać cokolwiek.

    Nie ma się co napinać. Tam, gdzie jest surowe oprogramowanie Bluescreen
    się nie wyświetli, a tam, gdzie jakiś kawałek systemu - może tak być.
    Poczytajcie sobie np. o Microsoft Windows Automotive
    http://www.motofakty.pl/artykul/windows-pod-maska.ht
    ml
    https://www.microsoft.com/windowsembedded/en-us/wind
    ows-embedded-automotive-7.aspx.
    System stary i nikt chyba tego już nie rozwija, ale był.
    Generalnie to wszystko jedno, co się wyświetla, jak się zawiesi. Skutki
    mogą być rózne, bo dotyka to generalnie bezpieczeństwa systemów IT w
    samochodzie. A skutki mogą być choćby takie:
    http://glowny-mechanik.pl/2015/07/ataki-na-samochody
    -przez-internet-czyli-jak-mozna-zablokowac-hamulce-j
    eepowi/

    T.

  • 73. Data: 2016-10-09 16:09:33
    Od: masti <g...@t...hell>

    T. wrote:

    > Nie ma się co napinać. Tam, gdzie jest surowe oprogramowanie Bluescreen
    > się nie wyświetli, a tam, gdzie jakiś kawałek systemu - może tak być.

    Bluescreen to akurat specyficzny Windziany pomysł. Więc bez niego się
    nie wyświetli.

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 74. Data: 2016-10-09 20:17:38
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
    a.pl...

> [...]
    >https://www.microsoft.com/windowsembedded/en-us/win
    dows-embedded-automotive-7.aspx.
    >System stary i nikt chyba tego już nie rozwija, ale był.

    Ile sztuk pojazdów z nim sprzedano?

    >Generalnie to wszystko jedno, co się wyświetla, jak się zawiesi. Skutki

    Generalnie to wszystko co ma reputacje BSOD, raczej nie trafia do
    samochodów.

> [...]
    >http://glowny-mechanik.pl/2015/07/ataki-na-samochod
    y-przez-internet-czyli-jak-mozna-zablokowac-hamulce-

    Akurat nie o tym rozmowa. Choć ciągnąc nowy temat pojawia pytanie ile w tym
    prawdy. I czy samo auto nie miało wcześniej kontaktu fizycznego z owymi
    hackerami. Kolejna rzecz kto o zdrowych zmysłach włamywałby się komuś
    jadącemu autem do hamulców, nawet gdyby mógł?

    Przypomina mi się "afera" toyoty z niemożnością zatrzymania pojazdu. Do
    dzisiaj znajdziesz na te grupie dziesiątki imbecyli wierzących w pierwszą
    postać relacji.

  • 75. Data: 2016-10-10 08:14:23
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2016-10-07 o 16:26, J.F. pisze:
    > W Polsce, bo w Szwajcarii to predkosc, a paliwo w drugiej kolejnosci :-)

    Bez przesady - może w zabudowanym w małych miejscowościach - poza jeżdżą
    jak Niemcy, czyli często z lekkim plusem :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 76. Data: 2016-10-10 10:56:11
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2016-10-09 o 20:17, Ghost pisze:

> [...]
    > owymi hackerami. Kolejna rzecz kto o zdrowych zmysłach włamywałby się
    > komuś jadącemu autem do hamulców, nawet gdyby mógł?

    No to kilka przypadków z tej kategorii:
    1. Kilka lat temu pewien młody smyk z Łodzi za pomocą pilota od tv
    przestawiał zwrotnice tramwajom. Raz przełożył między pierwszym a drugim
    wagonem - efekt - kilka osób rannych.
    2. Świecenie laserami po oczach pilotów lądujących samolotów.
    3. Latanie dronami przy lotniskach.
    4. Włamywanie się "dla sportu" na cudze komputery.
    5. Jazda Froga po mieście...
    ITD.
    Wbrew pozorom takich oszołomów jest sporo. Dla sławy (jak zabójca
    Lenona), dla szpanu, dla własnej dziwnej satysfakcji, żeby się pochwalić
    kolegom, dziewczynie... Wpisz tu sobie jeszcze setki powodów. A te
    "niezdrowe zmysły" to chyba rzeczywiście margines.
    T.

  • 77. Data: 2016-10-10 11:37:26
    Od: masti <g...@t...hell>

    Ghost wrote:
> [...]
    > hackerami. Kolejna rzecz kto o zdrowych zmysłach włamywałby się komuś
    > jadącemu autem do hamulców, nawet gdyby mógł?

    i to jest dowód, że nie wiesz o czym piszesz. I powoduje, że systemy są
    źle zabezpieczone bo nikt nie pomyślał, że tacy o niezdrowych zmysłach,
    albo zdrowych ale skierowanych w inną stronę niż się wydaje jednak to
    zrobią.

    To jak z górami. Dlaczego alpiniści na nie wchodzą skoro nikt o zdrowych
    zmysłach nie powinien tego robić?
    Bo są.

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 78. Data: 2016-10-10 12:54:19
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
    a.pl...

> [...]
    >dla szpanu, dla własnej dziwnej satysfakcji, żeby się pochwalić kolegom,
    >dziewczynie... Wpisz tu sobie jeszcze setki powodów. A te "niezdrowe

    Jeszcze uwzględnij ze tu wsadzili do auta "dziennikarza" i chwalili się tym
    później w artykułach pod własnym imieniem i nazwiskiem, dla mnie
    prawdopodobieństwo zdarzenia leci na łeb i szyje.

  • 79. Data: 2016-10-11 00:57:53
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 8 Oct 2016 21:29:33 +0200, Ghost napisał(a):

> [...]
    > na linuksie i wywalające skutkiem błędu konsole na tenże ekran? Postaraj się

    Ja np. mógłbym, ale mi nie wolno ;)

  • 80. Data: 2016-10-11 09:19:59
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
    et...

    Dnia Sat, 8 Oct 2016 21:29:33 +0200, Ghost napisał(a):

    > Użytkownik "Artur Miller" napisał w wiadomości grup

    >Ja np. mógłbym, ale mi nie wolno ;)

    To przynajmniej potwierdź że kierownica robo u ciebie za klawiaturę.