  • 71. Data: 2011-05-12 14:29:55
    Temat: Re: Nich szlag trafi debili na motorze !!!
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    W dniu 2011-05-12 00:05, to pisze:

    > Ja potrafię ocenić, czy ktoś jedzie szybciej ode mnie o 50, 100 czy 150
    > km/h. Dla Ciebie to coś niebywałego?

    Dla mnie to co piszesz to niebywała bzdura.

    KJ

  • 72. Data: 2011-05-12 14:30:41
    Od: "Kub@" <k...@p...onet.pl>

    > nie poprę. Pas, zwłaszcza wyznaczony, ma dawać pewną swobodę, np.
    > omijania dziur czy oceny sytuacji na drodze.
    > Owszem, gdy jadę i widzę motocyklistę zbliżającego się z tyłu,
    > zjeżdżam na bok (czasem nawet mrugnę kierunkowskazem), co daje mu
    > informację, że go widzę, ale nie zgadzam się na to, aby tworzyć
    > zwyczaj (nakaz?) tworzenia "dodatkowego pasa" dla motocyklistów.
    > Kierujący jednośladem musi zdawać sobie sprawę, że pas jest zajęty i
    > "przeciskanie się" nie jest jego niezbywalnym prawem.
    > Jeśli chodzi o korek i stanie przed skrzyżowaniem - zgoda, ale w
> [...]

    W 95% motocykliści "walczą" właśnie o prawo do poruszania się "nadmiarową"
    szerokością pasa w korku(stanie lub poruszanie się do 20-30km/h).
    Inne przypadki to ci którzy robią złą famę motocyklistów.

  • 73. Data: 2011-05-12 14:44:59
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "KJ Siła Słów" <K...@n...com> napisał w wiadomości grup

    > to nie jest jazda na samobój.

    hm, jakość filmu jest gówniana, ale na samym początku, przy dąbrowszczaku,
    zaliczył dwa razy czerwone światła
    8 minuta 8 sekund, kolejne czerwone i mijanka z samochodem na skrzyżowaniu i
    pieszym na pasach
    stawanie na przednim w kanionie do najmądrzejszych też nie należy

    jeśli ty uważasz że wszystko jest ok, to co musiałby zrobić, abyś zmienił
    zdanie?

  • 74. Data: 2011-05-12 14:47:49
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-05-12 14:21, KJ Siła Słów pisze:

    > Bardzo efektywna jazda miejska z nienachalnymi elementami stuntu ;-)
    >
    > Dla dobrze ogarniętego motocyklisty w sam raz, ja bym co prawda pojechał
    > to jakieś 15% wolniej, ale ja mam +40 lat.

    Jasne, zwłaszcza te 230 km/h w tunelu Wisłostrady, to w sam raz
    "ogarnięty motocyklista". Jak to leciało? Po DC motory 200 nie jeżdżą?

    --
    MZ

  • 75. Data: 2011-05-12 14:48:22
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Thu, 12 May 2011 14:30:41 +0200, "Kub@" <k...@p...onet.pl>
    wrote:

    >W 95% motocykliści "walczą" właśnie o prawo do poruszania się "nadmiarową"
    >szerokością pasa w korku(stanie lub poruszanie się do 20-30km/h).

    o ile wiem, to wywalczyli właśnie, od paru dni im wolno.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 76. Data: 2011-05-12 15:24:34
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2011-05-12 13:34, Arek pisze:

    > Zakładam, że w momencie gdy napisał, że zdecydował się wyprzedzać to
    > włączył kierunek, po czym sprawdził, czy nic go aktualnie nie wyprzedza
    > i rozpoczął swoje wyprzedzanie.

    Słusznie zakładasz. :-)
    Sprawdziłem jeszcze raz, zanim zacząłem się wysuwać zza poprzedzającego,
    a potem skupiłem cała uwagę na widoku z przodu.
    Raczej nie da się jeździć, patrząc cały czas do tyłu, czy debilowi na
    motocyklu akurat nie przyjdzie ochota do wyprzedzania na trzeciego.

    Pozdrawiam
    WW - zdeklarowany kapelusznik :-P

  • 77. Data: 2011-05-12 15:36:20
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2011-05-12 14:03, Grzegorz pisze:

    > Czyli popełniłeś poważny błąd - nie oceniłeś jego prędkości. To wymaga
    > albo ponownego spojrzenia w lusterko albo spojrzenia na tyle długiego,
    > aby ocenić jak szybko się przybliża. To Twój OBOWIĄZEK !!!

    Myślę, że powinieneś przeczytać i zanalizować art. 4 roz. 1 KD

    > Hmmm, na jednopasmowej drodze, kapelusznik ????

    Dlatego tylko "zdeklarowany" a nie prawdziwy :-P

    > Niestety trzeba uważać i na motocyklistów, i na TIRodebili, i na
    > TIRówki, i na kapeluszników ;-) ! Żeby nie pójść siedzieć za dziada ...

    Gdybyś chciał naprawdę uważać, to na dobrą sprawę nie ma czasu patrzyć
    przed siebie, z wyjątkiem chwil, gdy nikt za tobą nie jedzie - a to
    coraz rzadsze. Dlatego mając na uwadze cytowany przepis, zerkam w
    lusterko i jak nikt mnie nie wyprzedza, to ja mogę.
    Na drugi raz, jak wytrzymam nerwowo, to nie odbiję.

    Mam dość tyrani piratów drogowych.
    Frustra legis auxilium quaerit, qui in legem committit.

  • 78. Data: 2011-05-12 16:09:42
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 12 May 2011 14:47:49 +0200 osobnik zwany MZ wystukał:

    > "ogarnięty motocyklista". Jak to leciało? Po DC motory 200 nie jeżdżą?

    samochody też jeżdżą. tylko co z tego?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 79. Data: 2011-05-12 16:10:54
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 12 May 2011 14:48:22 +0200 osobnik zwany Jarek
    Andrzejewski wystukał:

    > o ile wiem, to wywalczyli właśnie, od paru dni im wolno.

    jazda w "kanionie" jest dozwolona od zawsze, a dokładnie nigdy nie była
    zabroniona

  • 80. Data: 2011-05-12 16:56:42
    Od: Rychu <r...@a...pl>

    W dniu 2011-05-12 11:24, WW pisze:
    > Problem w tym, że ja właśnie sprawdziłem w lusterku przed wyprzedzaniem.
    > Potem, co naturalne, skupiłem wzrok na samochodzie wyprzedzanym. Gdyby
    > motocyklista jechał zgodnie z przepisami, to nie mógł by się pojawić tuż
    > koło mnie w kilka sekund, jakie upłynęło od zerknięcia w lusterka do
    > czasu zobaczenia go kontem oka.

    Wiesz... sam miałeś 130/90, on mógł mieć 160... po prostu trzeba uważać.
    Często być bardziej czujnym niż wydaje się, że się powinno być czujnym.

    > Jak widać, wielu z tu obecnych kolegów takie przygody spotykają często,
    > ale ja bardzo się wystraszyłem, kopnąłem hamulec i odbiłem w prawo.

    Jak się robi kilkadziesiąt kkm rocznie to różnie bywa. Driftujące tiry,
    latające samopas koła, wyrastające z nienacka bariery.

    > Dobrze, że ten za mną wyhamował, bo by mnie walnął a motocyklista
    > swobodnie pojechał dalej.

    Nie miał by powodu, żeby się zatrzymywać. To już prędzej rozmowa do tego
    z tyłu, czemu nie zachował odpowiedniej odległości i nie patrzył na to
    co się dzieje na drodze.

    PS. Gdyby motocyklista jednak nie był tak dobry jak piszesz i się
    wywalił, to Ty byś się zatrzymał? Oczywiście nie byłoby wątpliwości,
    że jest to Twoja wina.

    Rychu
    W-wa | Panda VAN'05
    oznakowana KR637** :)