  • 211. Data: 2011-05-16 09:13:27
    Temat: Re: Nich szlag trafi debili na motorze !!!
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Arek" <a...@a...pl> napisał w wiadomości news:

    > Więc kiedy można wyprzedzać? Bo zawsze w jakieś odległości za mną ktoś
    > wyprzedza. Nie ważne 5m, 100m czy 10km. Przepis nic nie mówi o
    > odległościach.

    Dokładnie.
    Ale na drogach trzeba posługiwać się mózgiem, a nie tylko przepisami.
    Jak masz wątpliwości to daruj sobie wyprzedzanie w ogóle w takim momencie.

    > Wydaje mi się, że się trochę pogubiłeś.

    Nie, ja nie mam problemów z wyprzedzaniem i zdaję sobie sprawę, że nie każdy
    przepis musi być bardzo ścisły.
    Nie jest być może właśnie dlatego, żeby nie tworzyć następnego przepisu na
    wyprzedzanie hurtowe kilku aut.
    Ma wystarczyć ten jeden.

    > Wyprzedza zupełnie inny pojazd,

    Nie ma znaczenia.
    Jeśli wyjedziesz mu przed maskę, to Ty będziesz winny (co nie znaczy że on
    będzie niewinny) i o to chodzi.

  • 212. Data: 2011-05-16 09:16:28
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 13.05.2011 15:42, WW pisze:

    > Dokładnie tak.

    Jak widać wasze bezmózgie kółko wzajemnej adoracji ma kłopoty ze
    zrozumieniem wszelkich tekstów pisanych, nie tylko przepisów.

    > Ciekawe, kiedy zdał na prawo jazdy.

    Ciekawe, gdzie ty kupiłeś swoje.

  • 213. Data: 2011-05-16 09:18:00
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 13.05.2011 19:05, Cavallino pisze:

    > Znaczy ten który wyprzedza i jest na drugim pasie 20 metrów z tyłu, to
    > nie jest za Tobą, nie sygnalizuje manewru wyprzedzania, czy co jeszcze
    > innego wymyśliłeś?

    Zgodnie z "rozumowaniem" WW - należy go potraktować jako złudzenie
    optyczne, albo wręcz celowo zajechać drogę, żeby "się nauczył"....

  • 214. Data: 2011-05-16 09:21:18
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 13.05.2011 18:20, DoQ pisze:

    > A czy odległość podzielona przez czas to nie jest czasem prędkość?

    Jest, ale chyba nie powiesz mi, że jeździsz po drogach ze stoperem i
    dalmierzem w ręku, hmm?

    Bo bez tego wyliczona prędkość będzie wynosić "zdążę przed nim", "nie
    zdążę przed nim" lub "nie jestem pewien, czy zdążę przed nim".

  • 215. Data: 2011-05-16 09:22:39
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 13.05.2011 16:46, Artur Maśląg pisze:
    > W dniu 2011-05-13 14:55, Andrzej Ława pisze:
    > (...)

    > Dla mnie możesz iść, niekoniecznie za zabicie człowieka. Od razu

    Ty nie jesteś człowiekiem, tylko jakąś postubecką popierdułką - widać po
    "kreatywnym cytowaniu". Niestety prawo traktuje ciebie jako człowieka, a
    szkoda... Wiadomo - prawo jest ślepe ;->

  • 216. Data: 2011-05-16 09:28:31
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 14.05.2011 06:48, MichałG pisze:

    > oczywiscie!
    >
    > z podaną wyzej dokładnością - z palcem w d... .

    Pytanie: po co? W codziennej praktyce umiejętność oceny zakresu
    prędkości (w km/h) przydaje się tylko i wyłącznie do zrzędzenia, ile to
    ktoś, cham jeden, przekroczył (w twoich wyliczeniach) prędkość.

    Ja się nigdy nie zastanawiam ile ktoś jedzie bo jest to informacja w
    ruchu drogowym (pomijając radarowców) całkowicie zbędna - pierwszeństwa
    nie możesz wymusić nawet jeśli ktoś znacznie przekracza (w twojej
    ocenie) dozwoloną prędkość. Możesz narzekać, możesz złorzeczyć, możesz
    donosić - ale wymusić pierwszeństwa nie możesz.

    > ale ja jezdze 40 lat po 100 tys rocznie.

    Ooo! Przedstawiciel handlowy! ;->

  • 217. Data: 2011-05-16 10:13:20
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-05-16 09:13, Cavallino pisze:

    > Dokładnie.
    > Ale na drogach trzeba posługiwać się mózgiem, a nie tylko przepisami.

    I to IMHO w większości przypadków wystarcza.

    > Jak masz wątpliwości to daruj sobie wyprzedzanie w ogóle w takim momencie.

    Czasem się jednak zdarza, że pojawiają się tacy bez mózgów i wówczas
    trzeba określić kto nie miał racji. I po to są przepisy. W tym przypadku
    dość ogólne ale wystarczające.

> [...]
    > każdy przepis musi być bardzo ścisły.
    > Nie jest być może właśnie dlatego, żeby nie tworzyć następnego przepisu

    A po co? Wyprzedzanie to wyprzedzanie. Przepis opisuje jak wykonać
    czynność "A" jeżeli tą czynność trzeba wykonać kilka razy to trzeba
    zastosować kilka razy przepis.

    > Nie ma znaczenia.
    > Jeśli wyjedziesz mu przed maskę, to Ty będziesz winny (co nie znaczy że
    > on będzie niewinny) i o to chodzi.

    Oczywiście jeżeli wyjedzie mu przed maskę to jak najbardziej. Ale jeżeli
    wcześniej zasygnalizuje zamiar wyprzedzania i ten z tyłu nie będzie
    właśnie wyprzedzał jego, to może to zrobić. W niczym nie przeszkadza
    temu co aktualnie wyprzedza coś parę samochodów za nim.

    A.

  • 218. Data: 2011-05-16 10:20:01
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Czasem się jednak zdarza, że pojawiają się tacy bez mózgów i wówczas
    > trzeba określić kto nie miał racji. I po to są przepisy. W tym przypadku
    > dość ogólne ale wystarczające.

    Dokładnie - wg nich żaden z nich nie miał racji.
    Bardziej nie miał ten kto zaczął wyprzedzać jako drugi.

    > A po co? Wyprzedzanie to wyprzedzanie. Przepis opisuje jak wykonać
    > czynność "A" jeżeli tą czynność trzeba wykonać kilka razy to trzeba
    > zastosować kilka razy przepis.

    Oczywiście.
    A z drugiej strony nie wolno wyprzedzać jeśli jest się wyprzedzanym i już.
    Żaden z nich nie powinien wyprzedzać w takim przypadku.

    > Oczywiście jeżeli wyjedzie mu przed maskę to jak najbardziej. Ale jeżeli
    > wcześniej zasygnalizuje zamiar wyprzedzania i ten z tyłu nie będzie
    > właśnie wyprzedzał jego, to może to zrobić.

    Jeśli mu nie utrudni manewru to pewnie nikt nie będzie miał pretensji.
    A i polucjanci nie są zazwyczaj na tyle głupi, żeby się czepić za
    wyprzedzanie, jeśli kilometr z tyłu ktoś również wyprzedza.

  • 219. Data: 2011-05-16 10:23:43
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-05-16 09:10, Andrzej Ława pisze:

    > Nie, właśnie nie jest napisane, że JEDEN.

    Użyta jest liczba pojedyncza. Odpowiedź na pytanie kiedy stosuje się
    liczbę pojedynczą a kiedy mnogą pozostawiam Tobie.

    > Pięknie musi wyglądać twoje wyprzedzanie dwóch pojazdów w postaci
    > samochodu (pojazd) ciągnącego przyczepę (pojazd) albo holującego inny
    > samochód (pojazd) ;->

    "kierujący, jadący przed nim na tym samym pasie ruchu, nie
    zasygnalizował zamiaru wyprzedzania innego pojazdu, zmiany kierunku
    jazdy lub zmiany pasa ruchu."

    Czasem zdarza się, że osoby nie pamiętają wszystkich przepisów. Ale
    tragiczne jest połączenie, kogoś kto nie zna obowiązujących, wymyśla
    własne a do tego ma problemy z logicznym myśleniem.

    A.

  • 220. Data: 2011-05-16 11:23:41
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 16.05.2011 10:23, Arek pisze:

    > Użyta jest liczba pojedyncza. Odpowiedź na pytanie kiedy stosuje się
    > liczbę pojedynczą a kiedy mnogą pozostawiam Tobie.

    Tia, a jakby była mnoga, to ty byś się upierał, że trzeba wyprzedzać co
    najmniej dwa pojazdy, żeby przepis "działał".

> [...]
    > tragiczne jest połączenie, kogoś kto nie zna obowiązujących, wymyśla
    > własne a do tego ma problemy z logicznym myśleniem.

    No właśnie - jesteś tragiczny. I żałosny - nawet plonka zrobić nie
    potrafisz, fajfusie. Albo, jak to masz w zwyczaju, kłamałeś.