  • 51. Data: 2009-05-17 21:33:57
    Temat: Re: Niby-bbs na modemie gsm. Da sie?
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Jarosław Sokołowski wrote:

    > Ale bez promocji za faks płaci się tyle, co za głos. Natomiast za dane
    > może być więcej. Jeśli tak, to faks może mieć zalety.

    Nie przypominam sobie, żebym w jakimkolwiek cenniku widział extra opłaty
    za połączenia CSD.

    M.

  • 52. Data: 2009-05-17 21:48:11
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Maciej Bebenek (news.onet.pl) napisał:

    > Nie przypominam sobie, żebym w jakimkolwiek cenniku widział extra opłaty
    > za połączenia CSD.

    No to ja już nie wiem, bo ktoś tu chyba narzekał na różnicę cen.
    Poza tym w przywołanej przeze mnie Erze Firmowej, połaczenie na
    faks wchodzi do tej samej puli abonamentowej co inne stacjonarne.
    Czyli są "za darmo" (w znaczeniu marketingowo-promocyjnym).

    --
    Jarek

  • 53. Data: 2009-05-17 22:32:58
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 17 May 2009 23:33:57 +0200, Maciej Bebenek (news.onet.pl)

    >Nie przypominam sobie, żebym w jakimkolwiek cenniku widział extra opłaty
    >za połączenia CSD.

    Pytanie raczej czy widziales "cena za polaczenia glosowe" :-)

    W obecnej promocji mozna np wyczytac :
    Połączenia z numerami: 602 900, 602 950 000, 602 963, 608 908,
    Numerami premium, Numerami bezpłatnymi, połączenia typu faksy i dane,
    przeniesienia, połączenia międzynarodowe i roamingowe - nie są zawarte
    w usługach promocyjnych: Era i stacjonarne, Weekendy oraz Wieczory i
    weekendy.
    Połączenia z numerami: 602 950 000, 602 951 000, 608 908, Numerami
    premium, Numerami bezpłatnymi, Numerami informacyjnymi, połączenia
    typu faksy i dane, przeniesienia, połączenia międzynarodowe i
    roamingowe - nie są zawarte w usługach promocyjnych: Wybrana osoba
    oraz 5 wybranych osób.

    Pytanie dodatkowe: na ile tego przestrzegaja i dobrze oprogramowali,
    i czy jest ryzyko ze np schodzi z pakietu, a za rok dostaniesz korekte
    faktury :-)

    J.

  • 54. Data: 2009-05-18 10:33:10
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> writes:

    > Ale od mojego telefonu (karty, modemu, terminala czy jak to zwał) wychodzą
    > cyfrowo. Tak samo przychodzą. Dobrze rozumiem?

    Jasne.
    Telefon ma kodek tylko do rozmow, dane "w antenie" sa zawsze cyfrowe
    (i to nie w sensie przetwornikow C/A i A/C).

    > Czyli zgadzamy się, że coś takiego jest możliwe z technicznego punktu
    > widzenia? No to nie jest to wcale do pogardzenia dla kogoś, kto chce
    > zrobić taki "niby-bbs", w oparciu o jakąś "Erę Firmową" chociażby.

    Jasne, modulo koszty.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 55. Data: 2009-05-18 10:35:55
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> writes:

    > Z testow sprzed kilku lat: idea prepaid - wychodza, era abo - nie
    > wychodza.

    Tzn. co nie wychodzi, polaczenia fax?

    > Glowy nie dam jak jest w praktyce, ale sygnalizuje problem do
    > sprawdzenia. W sumie to dla operatora zadna roznica czy polaczenie
    > fonia czy data 9600 ..

    Troche roznica, nie wiem jak to teraz wyglada w praktyce, ale jest
    drobna roznica miedzy zrobieniem GSM (voice) - ISDN a zrobieniem np.
    V.32 albo innego V.17 (czy ktory to tam byl wlasciwy numerek). Kwestia
    kart w MSC.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 56. Data: 2009-05-18 10:38:35
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> writes:

    > Moze byc trudne do zauwazenia, albo skorygowane w ten sposob ze sie
    > bledna linie usuwa.

    Przy tamtym materiale byloby latwo zauwazyc. Faks bez korekcji
    oczywiscie, 9600 b/s a pozniej 14400 b/s.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 57. Data: 2009-05-18 10:50:41
    Od: Kucing <k...@...u.s.h.m.a.i.l.com>

    Dnia Sat, 16 May 2009 13:28:00 +0200, Atlantis napisał(a):

    > Tak, jasne. Zaraz będzie miał PAR na głowie jeśli tylko będzie chciał
    > coś takiego zrobić z rozsądną mocą. Bez zezwoleń w grę wchodzi właściwie
    > tylko pasmo CB.

    Czyli poza GSM nie ma możliwości zrobienia prywatnego systemu o krajowym
    zasięgu, bez użycia internetu. (Mówię o jednym systemie a nie o sieci.)

    --
    - Kucing -

  • 58. Data: 2009-05-18 15:06:01
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Kucing pisze:

    > Czyli poza GSM nie ma możliwości zrobienia prywatnego systemu o krajowym
    > zasięgu, bez użycia internetu. (Mówię o jednym systemie a nie o sieci.)

    Hmm... Raczej bym na to nie liczył. Do tego musisz posiadać odpowiednią
    infrastrukturę, bo nawet przy zastosowaniu radia pojawia się problem
    zasięgu i aspektów prawnych. Z CB-Radio teoretycznie może korzystać
    każdy, z całą pewnością dałoby się zorganizować transmisję danych (np.
    po PacketRadio), jest jednak spore "ale" - wolno Ci nadawać z mocą 4W
    przy zastosowaniu modulacji AM oraz 12W z modulacją SSB. Jeśli zależy Ci
    na długodystansowych (nawet międzynarodowych) łącznościach to tylko to
    drugie, ale i tak wtedy wszystko zależy od warunków atmosferycznych.

    Są też pasma amatorskie, ale one się nie nadają do zabawy w takie
    "tajemnice" ze względu na panujące tam zasady i konieczność zdawania
    egzaminu. Niemniej gdy już masz odpowiednie uprawnienia (i sprzęt rzecz
    jasna) to otworem stoją przed Tobą nawet określone satelity
    telekomunikacyjne, a nadawać możesz nawet kilkuset watami. ;)

    Na małych odległościach masz jeszcze dwa pasma otwarte dla zwykłego
    "śmiertelnika". Po pierwsze PMR (446 MHz) - to z czego korzystają te
    współczesne, małe krótkofalówki. Do zrobienia lokalnego BBSa w oparciu o
    PacketRadio by się nadawały... ;) Po drugie 2,4 GHz czyli np. WiFi. ;)

  • 59. Data: 2009-05-18 15:13:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > Tzn. co nie wychodzi, polaczenia fax?

    Nie wychodzi fax. Jakis blad polaczenia.
    Znaczy sie operator blokuje/blokowal bez oplaconej uslugi.

> [...]
    > np.
    > V.32 albo innego V.17 (czy ktory to tam byl wlasciwy numerek).

    Ale GSM-GSM zadnych kart nie wymaga, a tez wylaczone z promocji :-)

    J.

  • 60. Data: 2009-05-18 18:15:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:slrnh10t9a.kkq.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    Teoretycznie w ISDN istnieje jakis tryb lacznosci faksowej, wiec i
    w sygnalizacji istnieje .. i moze nawet GSM tez ma jakies
    bezposrednie lacze faks_cyfrowy-faks_cyfrowy..

    Hm .. sychronizacja faksow fonia chwile trwa - moze wystarczy
    sprawdzic czas do rozpoczecia transmisji.
    Ewentualnie .. taki c35 ciekawe rzeczy wypisywal na wyswietlaczu.

    > Ale od mojego telefonu (karty, modemu, terminala czy jak to zwał)
    > wychodzą
    > cyfrowo. Tak samo przychodzą. Dobrze rozumiem?

    Bardzo dobrze .

    > Też dostawałem. Ale jednak czasem jakiś trzask na łączach
    > powoduje, że
    > modemy zgubią jedną czy dwie linie. Ale jeśli idzie to w pełni
    > cyfrowo
    > kanałem GSM, to takich rzeczy być nie powinno.

    Jakis trzask na laczach i ramka GSM sie gubi.
    Normalny foniczny protokol jest chyba bez potwierdzen i
    retransmisji.

    Podejrzewam ze i dane i faksy w tej warstwie tez sa bez
    retransmisji.
    Moze cos w wyzszej.

> [...]
    > chce
    > zrobić taki "niby-bbs", w oparciu o jakąś "Erę Firmową"

    Ale nie lepiej jednak w trybie danych niz faksu ?

    Na laczu faksowym zasadniczo tez sie powinno dac, ale
    oprogramowanie tego chyba trudniejsze - komend dluzej szukac, nie
    wiem co tam lata jako dane, jest ryzyko ze operator zaingeruje w
    tresc.
    Jesli lacze bedzie foniczne to z lacznoscia dwukierunkowa jest
    chyba klopot bo faks zasadniczo sle w jedna strone, w druga
    niewiele leci, no i chyba trzeba drugi numer do odbioru. Chociaz
    jakby sie zestawilo cyfrowo ..

    J.