    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: Niby-bbs na modemie gsm. Da sie?
    Date: Mon, 18 May 2009 20:15:16 +0200
    <m...@i...localdomain> <4a103994$1@news.home.net.pl>
    <m...@i...localdomain>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <m...@i...localdomain>
    <s...@f...lasek.waw.pl>

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:slrnh10t9a.kkq.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    Teoretycznie w ISDN istnieje jakis tryb lacznosci faksowej, wiec i
    w sygnalizacji istnieje .. i moze nawet GSM tez ma jakies
    bezposrednie lacze faks_cyfrowy-faks_cyfrowy..

    Hm .. sychronizacja faksow fonia chwile trwa - moze wystarczy
    sprawdzic czas do rozpoczecia transmisji.
    Ewentualnie .. taki c35 ciekawe rzeczy wypisywal na wyswietlaczu.

    > Ale od mojego telefonu (karty, modemu, terminala czy jak to zwał)
    > wychodzą
    > cyfrowo. Tak samo przychodzą. Dobrze rozumiem?

    Bardzo dobrze .

    > Też dostawałem. Ale jednak czasem jakiś trzask na łączach
    > powoduje, że
    > modemy zgubią jedną czy dwie linie. Ale jeśli idzie to w pełni
    > cyfrowo
    > kanałem GSM, to takich rzeczy być nie powinno.

    Jakis trzask na laczach i ramka GSM sie gubi.
    Normalny foniczny protokol jest chyba bez potwierdzen i
    retransmisji.

    Podejrzewam ze i dane i faksy w tej warstwie tez sa bez
    retransmisji.
    Moze cos w wyzszej.

    > Czyli zgadzamy się, że coś takiego jest możliwe z technicznego
    > punktu
    > widzenia? No to nie jest to wcale do pogardzenia dla kogoś, kto
    > chce
    > zrobić taki "niby-bbs", w oparciu o jakąś "Erę Firmową"
    > chociażby.

    Ale nie lepiej jednak w trybie danych niz faksu ?

    Na laczu faksowym zasadniczo tez sie powinno dac, ale
    oprogramowanie tego chyba trudniejsze - komend dluzej szukac, nie
    wiem co tam lata jako dane, jest ryzyko ze operator zaingeruje w
    tresc.
    Jesli lacze bedzie foniczne to z lacznoscia dwukierunkowa jest
    chyba klopot bo faks zasadniczo sle w jedna strone, w druga
    niewiele leci, no i chyba trzeba drugi numer do odbioru. Chociaz
    jakby sie zestawilo cyfrowo ..

    J.