  • 1. Data: 2012-11-11 12:34:49
    Temat: Netia telefon i internet jakie opinie?
    Od: "rumcajs" <o...@r...com>

    Witam
    Interesują mnie opinie osób które korzystają z telefonu stacjonarnego i
    Internetu po kablu w Netii. Najlepiej takich osób które migrowały z TPSA.
    Czy są powody do narzekania po przejściu do Netii? Bo w reklamach promocji w
    kwestii opłat zawsze w Netii wychodzi taniej o kilkanaście złotych. Ale czy
    jest tak dobrze w kwestii szybkości transferu, jakości, szybkości likwidacji
    uszkodzeń i przy przedłużaniu umowy? Zastanawiam się właśnie nad
    zaoszczędzeniu tych kilkunastu złotych przez przejście do Netii i nie wiem
    czy warto. W tej chwili mam internet ADSL2 po kablu TPSA. I telefon też w
    Orange (dawniej TPSA).

  • 2. Data: 2012-11-11 13:29:39
    Temat: Re: Netia telefon i internet jakie opinie?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    rumcajs napisał:

> [...]
    > złotych. Ale czy jest tak dobrze w kwestii szybkości transferu, jakości,
    > szybkości likwidacji uszkodzeń i przy przedłużaniu umowy?

    Mam od pięciu lat i nie narzekam. Internetu z TP na tej linii nigby nie
    było więc nie porównam, ale działa z prędkościa 20Mb i awaryjnością
    poniżej promila czasu (mierzone na bieżąco). Nie widac powodu, by coś
    mogło technicznie różnić Netię od TP.

    Z wyjątkiem jednego -- szybkości likwidacji uszkodzeń. Przekonałem się
    o tym, gdy pewnej sobotniej nocy jakiś rozbójnik ukradł kawał kabla
    łączącego mój dom z centralą. Uszkodzenie zgłosiłem o pierwszej w nocy,
    a już w niedzielę rano pojawiła się ekipa wciągająca nowy kabel do
    studzienek. Gdy zgłaszałem awarię za czasów TP, to jej usunięcie trwało
    196 dni (słownie: sto dziewięćdziesiąt sześć). Co ciekawe, naprawa odbyła
    się tym samym trybem. Ktoś musiał ukraść mój kabel, a dopiero pociągnięcie
    nowego wyeliminowało trzaski uniemożliwiające korzystnie z telefonu.

    Różnicę wyjaśnic łatwo -- umowa dotycząca dzierżawy kabla TP innym
    operatorom zakłada, że jeśli zgłoszone uszkodzenie nie zostanie
    wyeliminowane w określonym czasie (chyba 24 godzin), to naliczane
    są dla tego operatora kary umowne od TP. W jakiejś ogromnej wysokości,
    zdaje się setki złotych dziennie. Tymczasem tepsa może wykpić się
    odszkodowaniem dla abonenta w wysokości najwyżej podwójnej średnej
    wysokości rachunku za dany okres. Więc nie muszą się śpieszyć.

    --
    Jarek

  • 3. Data: 2012-11-11 13:39:42
    Od: W <w...@w...pl>

    rumcajs wystukał, co następuje:

> [...]
    > przez przejście do Netii i nie wiem czy warto. W tej chwili mam
    > internet ADSL2 po kablu TPSA. I telefon też w Orange (dawniej TPSA).

    Tia... netia... cudowna firma!

    Od około półtorej roku próbuję zmigrować z 6Mbit do 20Mbit (parametry linii
    by pozwalały na efektywne ~19Mbit) i co? Każdorazowo dostaję informację że
    "no jasne, nie ma najmniejszego problemu, sprawdziłam w dwóch systemach" i
    co? za pierwszym razem okazało się, że w ONU w ogóle nie ma portów ADSL2+ co
    nie przeszkodziło żenującej netii 'zmigrowac' mnie do 20Mbit, aneksować
    umowę i podnieść wysokość abonamentu (bo przecież mam szybszą prędkość!). Po
    małej mojence (bo paniusia na infolinii zaoferowała mi w takim razie
    'promocyjne' obniżenie opłaty z 64PLN za 20Mbit do 59,90PLN, przy czym
    wcześniej płaciłem za to samo 59PLN, stąd 'obniżenie') zostałem ugłaskany i
    zaoferowali mi 48PLN do końca umowy wiec zostałem (w bo sumei te 6Mbit
    działa jak 6Mbit). Pół roku temu drugie podejście, bo się dowiedziałem od
    techników TP że zamontowali porty adsl2+ do ONU, zapewnienia jak wcześniej,
    po dwóch miesiącach i koniecznym wydzwanianiu na party line dowiedziałem
    się, że jednak mnie nie zmigrują bo tak (rzecz jasna sami o tym nie
    poinformują - abonencie martw się sam). We wrzesniu kończyłą mi się umowa,
    cały sierpień wydzwaniali o aneks. Pamiętając poprzednie przejścia -
    kilkukrotnie upewniałem się, że nie będzie problemów z migracją na wyższą
    prędkość. Mamy listopad - musiałem dopominać się o przesłanie potwierdzenia
    aneksu (rzecz jasna z błędem) i wciaż mam 6Mbit - oczywiście netia o niczym
    nie informuje, umowa żyje własnym życiem i wisi sobie w zawieszeniu... a! i
    nie przeszkodziło im to aktywować mi usługi Wirtualny Dysk (pomimo, że w
    żadnej umowie/aneksie nie ma tego zaznaczonego).

    Ergo - jak Ci się uda zmigrować i będziesz takim szczęśliwcem, że internet
    będzie działał stabilnie i nie bedziesz musiał kontaktować się z BOK to
    będzie ok... niemniej jeżeli coś się stanie to równie dobrze możesz zacząć
    walić głową w ścianę zamiast kontkaktować się z netią...

    Aktualnie czekam na rozpatrzenie reklamacji i rozważam ucieczke do TP - może
    i kilka PLN więcej, ale przynajmniej z dotychczasowych kontaktó z TP nie mam
    ochoty wysłać do siedziby operatora beczki z trotylem...

  • 4. Data: 2012-11-11 14:06:16
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    "rumcajs" <o...@r...com> wrote:
> [...]
    > Netii i nie wiem czy warto. W tej chwili mam internet ADSL2 po kablu
    > TPSA. I telefon też w Orange (dawniej TPSA).

    Trzy lokalizacje, w każdej inne doświadczenia, w zależności od jakości
    kabli tepsy. Generalnie w jedynek, która się ostała, parametry transmisji
    od 13 do 16 Mb/s (w zależności od temperatury, kierunku wiatru i opadów
    ;-), od instalacji w zasadzie zero problemów. W innej zaczynaliśmy od 14
    Mb/s, potem prędkość systematycznie spadała, aż osiągnęła wartość 6 Mb/s.
    Rezygnacja.

  • 5. Data: 2012-11-12 08:58:51
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

    Dnia Sun, 11 Nov 2012 12:34:49 +0100, rumcajs napisał(a):

> [...]
    > czy warto. W tej chwili mam internet ADSL2 po kablu TPSA. I telefon też w

    Miałem TPSA i jakieś 5 lat temu przeszedłem do Netii (na kablach TP)
    Przez 5 lat nie miałem żadnej awarii ale obecnie wracam do TP ponieważ
    oferty rekamowe w telewizji są przeznaczone tylko dla tych, co mają miedź z
    Netii, ja zawsze byłem gorzej traktowany.

    P.S. CLIPa w Orange masz darmowego a w Netii płacisz 3zł + VAT

    --
    [Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
    [SY] [Cruze 1,8 LT]

  • 6. Data: 2012-11-19 09:38:04
    Od: Miroslaw Dobrzanski <j...@j...pl>

    Od ponad dwóch lat na LLU (tzw. pętla lokalna), ale tak naprawdę to jest
    w mojej miejscowości "Netiowski voip".
    Działa bez problemu, choć ja mam min. tzn. 4 Mbit/s, tyle mi wystarcza.
    Na początku nie było miesiąca bez awarii, źle skonfigurowane ustawienia
    komunikatów (np. nie ma takiego nr, abonent poza zasięgiem) wszystko
    wskakiwało na sygnał zajętości. Takie mieli początki w miejscowości
    Prudnik, strefa 77. U mnie Netia dzierżawi "światło" od TK, dobre kilka
    tygodni temu farmer przeciął światłowód koło linii kolejowej,telefony
    służbowe (kolejowe) padły... i "cywilom" na LLU też... :-)

    --
    Mirek
    on the air as SQ6QQ

  • 7. Data: 2012-11-20 00:26:24
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "rumcajs" <o...@r...com>

> [...]
    > wiem czy warto. W tej chwili mam internet ADSL2 po kablu TPSA. I telefon

    Mój optymizm skończył się, gdy okazało się, że samodzielnie anulowali
    złożoną przeze mnie reklamację nie informując mnie o tym.