  • 31. Data: 2011-04-17 18:09:21
    Temat: Re: Netbooka bym sobie kupil...
    Od: Salata <s...@n...interia.pl>

    Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl> wrote:

    > Tylko ION pożera 3x tyle prądu co Radeon z APU C-50 który też z FHD nie ma
    > problemu.

    Pod warunkiem ogladania filmow FHD na baterii. Kiedy pracuje sie normalnie
    i jednostka graficzna nvidii nie pracuje poziom zuzycia energii jest nizszy
    znacznie. Dla mnie istotna jest wielkosc matrycy, bo na mniej niz 10" w
    podrozy mi sie malo komfortowo pracuje.

    --
    Regards Marcin

  • 32. Data: 2011-04-17 18:43:41
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Sun, 17 Apr 2011 18:09:21 +0000 (UTC), Salata napisał(a):

> [...]
    > znacznie. Dla mnie istotna jest wielkosc matrycy, bo na mniej niz 10" w

    Przecież podawałem też dane o poborze mocy w stanie spoczynku. AMD pobiera
    wtedy połowę tego, co Intel.

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    "Have you any idea why a raven is like a writing desk?"

  • 33. Data: 2011-04-17 21:37:55
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Andrzej Libiszewski" 63yzdu4bh82a$.r5o541p3bu33$....@4...net

    > Nie, nie rozumiesz. To jest całkowity pobór mocy netbooka,
    > nie samego układu graficznego.

    To co innego. A ile w takim razie bierze sama grafika? :)

    W spoczynku: 6W AMD vs 26W Atom/ION
    Film 1080p: 14W AMD vs 32W Atom/ION

    O 20 W mniej niż ION w spoczynku i przy filmie o 18 W mniej niż ION...
    Można by powiedzieć, że ION odpada z gry. :) (jeśli poza poborem prądu
    niewiele daje względem Radeona) Wręcz można by powiedzieć, że Radeon
    prawie wcale nie bierze energii. :) Może więc warto o tym czymś pomyśleć :)
    przy kupnie nowego notebooka lub netbooka -- zamierzam kupić notebooka, ale:

    -- z USB 3,
    -- z HDMI,
    -- z eSATA,
    -- z i3/i5,
    -- z dużą ilością RAMeK (8 GiB by się przydało dla świętego
    spokoju, zważywszy RAMkooszczędność ;) kolejnych WinZgroźnych)
    -- o małym poborze prądu, aby akumulatorki starczały na długo
    -- z BlueTooth (w netbooku nie mam)
    -- lekkiego (do 1500 gramów)
    -- taniego

    Nagrywarka jest coraz mniej potrzebna, PCMCIA i ExpressCard są zbędne całkowicie...

    Mógłby mieć ekran dotykowy z dobrodziejstwem całego inwentarza i odbiornik GPS...
    Mógłby pracować skutecznie jako telefon VoIP... (chodzi o odpowiednie położenie
    głośnika i mikrofonu) Jako telefon GSM to raczej nie może pracować, bo warto mieć
    taki telefon zawsze przy sobie, podczas gdy nie zawsze warto mieć przy sobie cały
    komputer. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 34. Data: 2011-04-17 21:39:42
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Salata" 119845649324756398.289380salata-nospsm.interia.pl@ne
    ws.gazeta.pl

    > znacznie. Dla mnie istotna jest wielkosc matrycy, bo na
    > mniej niz 10" w podrozy mi sie malo komfortowo pracuje.

    I ja uważam, że 10 cali to minimum, którego nie warto przekraczać w dół...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 35. Data: 2011-04-17 22:24:08
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" iofmn4$hbr$...@i...gazeta.pl

> [...]
    > spokoju, zważywszy RAMkooszczędność ;) kolejnych WinZgroźnych)
    > -- o małym poborze prądu, aby akumulatorki starczały na długo

    Zapomniałem -- po co mi kolejny komputer, na dodatek jakieś cudo
    oszczędne, odtwarzający w FullHD bez matrycy o tej rozdzielczości?
    Matryca musi mieć też co najmniej FullHD. :) I musi być jasna, aby
    można było coś zobaczyć w słoneczny dzień, bez zadaszania/zacieniania. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 36. Data: 2011-04-18 23:18:05
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    > Potrzebuje chyba netbooka... Ceny spadaja to moze kupie :)

    Netbooki mają dwie wady.
    Po primo - nie mają napędu DVD/CD
    Po drugo - mają panoramiczne maciupkie ekrany
    na których widać na raz 1/4 strony internetowej.

    Netbooki maja sens (moim zdaniem) jedynie w pionowym ustawieniu ekranu.
    Są już takie?

    Feromon

  • 37. Data: 2011-04-18 23:31:59
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Tue, 19 Apr 2011 01:18:05 +0200, Feromon napisał(a):

    > Użytkownik "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Netbooki mają dwie wady.
    > Po primo - nie mają napędu DVD/CD

    Żadna wada.

    > Po drugo - mają panoramiczne maciupkie ekrany

    10 cali to nie jest znowu tak mało, tyle, że rozdzielczość niewielka.

    > na których widać na raz 1/4 strony internetowej.

    A to już wina stron robionych w pionie. Monitor 24" też niewiele na to
    pomaga.

    > Netbooki maja sens (moim zdaniem) jedynie w pionowym ustawieniu ekranu.
    > Są już takie?

    Dell Inspiron Duo z ekranem w pozycji tabletu i schowaną klawiaturą, takiż
    Lenovo S10-3t, jakiś Asus...

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    "Nie jesteś Supermanem; Marines i piloci myśliwscy: wy TAKŻE nie."

  • 38. Data: 2011-04-19 00:44:16
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Feromon" 4dacc6b3$0$2447$6...@n...neostrada.pl

    > Po primo - nie mają napędu DVD/CD

    To zaleta. :)

    > Po drugo - mają panoramiczne maciupkie ekrany

    DZięi czemu są i lekkie, i małe.

    > na których widać na raz 1/4 strony internetowej.

    A na dwa?

    > Netbooki maja sens (moim zdaniem) jedynie w pionowym ustawieniu ekranu.

    Albo przy bólach kręgosłupa. :)

    > Są już takie?

    Obróć sobie. :) (chyba to mały problem -- gorzej z obróceniem klawiaturki)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 39. Data: 2011-04-19 00:47:15
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Andrzej Libiszewski" zksjdl6yin9m$....@4...net

    > 10 cali to nie jest znowu tak mało, tyle, że rozdzielczość niewielka.

    Są programy, które wymagają większej. :)
    Na przykład soft Canona do obróbki zdjęć w CR2.
    Ponoć można wymusić większą rozdzielczość. :)

    "alex" ik5ts8$mm9$...@i...gazeta.pl

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 40. Data: 2011-04-19 06:12:10
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Tue, 19 Apr 2011 02:47:15 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

    > "Andrzej Libiszewski" zksjdl6yin9m$....@4...net

    > Są programy, które wymagają większej. :)
    > Na przykład soft Canona do obróbki zdjęć w CR2.

    Obróbka rawów na netbooku? Reh, Reh, Reh.

    Szkoda czasu.

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    A world is supported by four things ... the learning of the wise,