eGospodarka.plGrupypl.internet.polipNeostrada & CHAP authentication failed: duplicate address detected › Neostrada & CHAP authentication failed: duplicate address detected
    From: Michał Górny <m...@m...com>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Neostrada & CHAP authentication failed: duplicate address detected
    Date: Thu, 06 Nov 2008 19:21:24 +0100

    Witam serdecznie,

    Otóż, w miniony poniedziałek popołudniu miałem solidny problem
    z połączeniem się z Neostradą. O ile rano wszystko działało ok,
    to ok. godziny 16 już jakakolwiek próba połączenia kończyła się
    naprzemiennie błędami ,,duplicate address detected" i timeoutami.
    Co ciekawe, pod Windows błąd mówił mniej więcej o niepoprawnej nazwie
    użytkownika lub haśle -- toteż podjąłem się próby połączenia
    pod ,,rejestrację". Zakończyła się ona takim samym efektem (pod Linuksem
    ,,duplicate address", pod Windows niepoprawna nazwa użytkownika lub hasło
    (!)).

    Rzecz jasna zadzwoniłem do niezwykle fachowej pomocy, która upewniła się,
    że nie używam wspieranego przez nich systemu i wina na pewno jest po mojej
    stronie, bo u nich wszystko w porządku i piękne parametry, aż chce
    się łączyć. Kazał mi łączyć po rejestracji, upewnił się, czy znam właściwy
    adres (ach, ta fachowa znajomość angielskiego ,,at"!). Rzecz jasna, kolejne
    próby połączenia bezskuteczne.

    Wszystko wróciły do normy koło 22. Przez dwa dni nie działo się raczej
    nic szczególnego (acz zdaje się, że połączenie trzymałem od rana
    do wieczora), dzisiaj zaś ok. 18.45 znów pojawiły się problemy.
    Rozłączyłem dotychczas pracujący bez problemu modem od jednego komputera
    i przeniosłem do drugiego (nie wnikajmy w motywację), i trzykrotnie
    ujrzałem radosne ,,duplicate address detected". Za czwartą próbą, pppd
    połączył się jakby nigdy nic.

    Do łączenia używany jest modem SpeedTouch 330 (srebrny), na pierwszym
    komputerze Gentoo, na drugim WinXP. Nic w konfiguracji połączeń nie było
    zmieniane (pomijając zmiany nazwy i hasła na ,,rejestrację").
    Synchronizacja odbywa się bez problemu.

    Teraz zasadnicze pytanie -- która z maszyn, Waszym zdaniem, podaje bardziej
    ,,prawdziwe" wyjaśnienie problemu? Czy może dziać się tak, że tepsa wpięła
    za dużo użytkowników Neostrady do centralki, i przez to w godzinach
    szczytu jest problem z połączeniem? No i najważniejsze -- jeśli problemy
    będą się powtarzać, to czy mam jakieś prawo do zerwania cyrografu?

    --
    Z poważaniem,
    Michał Górny

    <http://mailnull.com/w?au=f6744c6f5e097cc9816a562802