  • 1. Data: 2009-05-24 07:52:54
    Temat: Naziemna telewizja cyfrowa a sieci kablowa
    Od: Jan Rudziński <j...@a...net>

    Cześć wszystkim

    No właśnie - jak wygląda sytuacja w krajach, w których nadaje się TV
    wyłącznie cyfrowo - czy paczki cyfrowe są retransmitowane 'jak leci' w
    sieciach kablowych?

    I dodatkowe pytanie - czy w kablu pozostaje nadawanie analogowe, czy
    tylko cyfrowe?

    --
    Pozdrowienia
    Janek http://www.astercity.net/~janekr

  • 2. Data: 2009-05-24 10:14:47
    Temat: Re: Naziemna telewizja cyfrowa a sieci kablowa
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Jan Rudziński wrote:
    > Cześć wszystkim
    >
    > No właśnie - jak wygląda sytuacja w krajach, w których nadaje się TV
    > wyłącznie cyfrowo - czy paczki cyfrowe są retransmitowane 'jak leci' w
    > sieciach kablowych?

    Powinno to wyglądać dokładnie tak samo, jak teraz: operator transmituje
    te programy, do których ma prawa.

    > I dodatkowe pytanie - czy w kablu pozostaje nadawanie analogowe, czy
    > tylko cyfrowe?

    Nie ma (jak na razie) regulacji wymuszających cyfrowe nadawanie w TVK.
    Oczywiście dotychczas istniejące częstotliwości "analogowe" są zajmowane
    przez inne służby i może okazać się, że zakłócenia w kablu
    uniemożliwiają poprawny odbiór na dotychczas zajmowanych kanałach, ale
    wtedy jest to problem operatora TVK.

    M.

  • 3. Data: 2009-05-24 10:33:19
    Od: Jan Rudziński <j...@a...net>

    Cześć wszystkim

    Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:

    > Powinno to wyglądać dokładnie tak samo, jak teraz: operator transmituje
    > te programy, do których ma prawa.

    A jak to *jest* teraz np. w takich Niemczech?

    W sumie skoro operator kablówki ma obowiązek transmitowania wszystkiego,
    co leci naziemnie, byłoby fajnie, gdyby ten obowiązek rozciągnąć na
    pakiety cyfrowe.

  • 4. Data: 2009-05-24 11:18:16
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Jan Rudziński wrote:
> [...]
    >
    > W sumie skoro operator kablówki ma obowiązek transmitowania wszystkiego,
    > co leci naziemnie, byłoby fajnie, gdyby ten obowiązek rozciągnąć na

    Formalnie to nie jest obowiązek

    Operator sieci kablowej wprowadza programy do sieci kablowej w
    następującej kolejności:
    1) ogólnokrajowe programy radiofonii i telewizji publicznej,
    2) regionalne programy radiofonii i telewizji publicznej dostępne na
    danym obszarze,
    3) programy innych nadawców krajowych dostępne na danym obszarze,
    4) programy innych nadawców krajowych i nadawców zagranicznych.

    ustawa nie wyróżnia nadawania analogowego i cyfrowego, więc w zasadzie
    Twój postulat jest spełniony :)

    M.

  • 5. Data: 2009-05-24 16:39:33
    Od: "VSS" <v...@g...pl>

    hehehe, ja się spotkałem z przypadkami gdzie operatorzy kablówek po ruszeniu
    DVB-T natychmiast, aby miec lepszy obraz, przełączyli się na cyfrowy odbiór.
    po jakims czasie była jakies przerwy w działaniu DVB-T to dzwonili i mieli
    pretensje, ze programu nie ma.
    --
    VSS
    http://vss.pl

  • 6. Data: 2009-05-24 18:54:26
    Od: Jan Rudziński <j...@a...net>

    Cześć wszystkim

    Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:
    [...]
> [...]
    > 3) programy innych nadawców krajowych dostępne na danym obszarze,
    > 4) programy innych nadawców krajowych i nadawców zagranicznych.

    Za wyjątkiem telewizji aster, która dostała specjalne zezwolenie, które
    na zmianę kolejności, które oznacza zgodę na rezygnacji z programów
    radiowych w ogóle. W praktyce aster nadaje mniej więcej co drugą stację
    radiową.

    > ustawa nie wyróżnia nadawania analogowego i cyfrowego, więc w zasadzie
    > Twój postulat jest spełniony :)

    Niby tak, ale fajniej byłoby mieć w kablu multipleksy cyfrowe odbierane
    bez pośrednictwa dekodera.

  • 7. Data: 2009-05-24 20:18:35
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Sun, 24 May 2009 20:54:26 +0200, Jan Rudziński
    <j...@a...net> wrote:

> [...]
    >na zmianę kolejności, które oznacza zgodę na rezygnacji z programów
    >radiowych w ogóle. W praktyce aster nadaje mniej więcej co drugą stację

    W UPC w Warszawie jest chyba jeszcze gorzej. Generalnie kablówki
    traktują radio jak zło konieczne.

    -> http://www.bazaria.pl/rejestracja.html?polec=jerzu

  • 8. Data: 2009-05-24 21:12:03
    Od: "VSS" <v...@g...pl>

    Użytkownik "Jan Rudziński" <j...@a...net> napisał w wiadomości
> [...]
    > zmianę kolejności, które oznacza zgodę na rezygnacji z programów radiowych
    > w ogóle. W praktyce aster nadaje mniej więcej co drugą stację radiową.

    w Poznaniu w kablowce nie ma juz radia w ogóle, w zeszłym roku napisali, ze
    wyłączają i wyłaczyli...

    --
    VSS
    http://vss.pl

  • 9. Data: 2009-05-25 20:22:01
    Od: "sesam" <s...@o...pl>

    Użytkownik "VSS" <v...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > cyfrowy odbiór. po jakims czasie była jakies przerwy w działaniu DVB-T to
    > dzwonili i mieli pretensje, ze programu nie ma.

    DVB jest kilka rodzajów, także naziemnie to jest DVB-T, a w kablu DVB-C :)

  • 10. Data: 2009-05-25 20:40:36
    Od: "VSS" <v...@g...pl>

    Użytkownik "sesam" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "VSS" <v...@g...pl> napisał w wiadomości

    > DVB jest kilka rodzajów, także naziemnie to jest DVB-T, a w kablu DVB-C :)

    i co z tego ? przeczytałes ze zrozumieniem to co napisalem ?
    --
    VSS
    http://vss.pl