  • 111. Data: 2018-06-19 19:24:45
    Temat: Re: NaviExpert z mapami Polski na 3 miesiące Gratis !!!
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-06-18 o 23:25, Cavallino pisze:

    > Chodzi o mapy być może, nie o soft.
    > Błędy w mapach same się nie zgłoszą.

    Mam doświadczenie w zgłaszaniu błędów do ekipy Yanosika. Lepiej pójść w
    tym czasie na piwo. Skutek będzie ten sam.

    Zgłoszenie do NE było zrealizowane następnego dnia.

    Pomijam już fakt, że nie wiedziałbym co zgłosić bo ulice są na mapie
    Yanosika. Skąd mam wiedzieć, że są dla niego niewidoczne?

    Teraz mała dygresja. Dziś na obwodnicy znów wielokilometrowy korek i
    .... Yanosik go pokazał na czarno!!! Oczy przecierałem ze zdumienia.
    Żałuję, że nie uruchomiłem nawigacji Yanosikowej zanim znalazłem się w
    okolicy lecz jechałem z NE. Ciekaw jestem czy Yanosik wpakowałby mnie w
    ten korek. Pewnie tak i musiałbym obwodnicę zgłosić do nich jako
    niewidoczną :-D

    > Nie - sprawdź tą konkretną którą chciałbyś jechać w przypadku objazdu.

    Dawno czyniłem takie testy przy okazji poprzedniego wątku - z marnym
    efektem dla Yanosika. Przecież pisaliśmy o tym. W końcu wskutek
    doradzenia mi zakupu NE zmieniłem nawigację a nie przez własne
    upodobania czy fochy.

    > Ja Ci mówię o sprawdzaniu trasy, a Ty mi o powiększeniu.
    > Odczep się NA RAZIE od tego powiększenia i sprawdź czy jest w stanie
    > poprowadzić nawigację do tej Twojej alternatywnej trasy.

    Wiele razy odpowiedziałem, że nie. Głównie w poprzednim wątku.
    Konsekwentnie Yanosik pakował mnie w największe korki.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 112. Data: 2018-06-19 19:37:12
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 19-06-2018 o 19:24, Marek S pisze:

    > Dawno czyniłem takie testy przy okazji poprzedniego wątku - z marnym
    > efektem dla Yanosika.

    Nie - po prostu czekałeś na cud, zamiast sprawdzić co jest przyczyną
    problemu.

    > Wiele razy odpowiedziałem, że nie.

    Ani razu tego nie sprawdziłeś, więc nie mogłeś pisać.

    > Konsekwentnie Yanosik pakował mnie w największe korki.

    Nie rozumiesz co się do Ciebie pisze, czy o co chodzi?

    To że yanosik nie wyznacza trasy którą byś chciał jechać to już wiemy,
    nie musisz tego sto razy powtarzać.

    Tyle że to nie jest żadne sprawdzenie, DLACZEGO tak jest.

    Jak piszę Ci w jaki sposób to sprawdzić (wyznaczyć punkt docelowy w
    połowie tej trasy alternatywnej, a nie u Ciebie w domu), to zamiast to
    zrobić, to po raz sto pierwszy piszesz, że sam z siebie nie zmienia
    trasy na jaką Ty chcesz.

    Po co?
    Grafomania jakaś czy co?

    Chyba wiedza co do przyczyn jakieś zdarzenia, jest cenniejsza niż kilka
    minut poświęcone na kilkukrotne wyznaczenie trasy, prawda?

  • 113. Data: 2018-06-19 19:43:04
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-06-19 o 13:25, J.F. pisze:

    > No bo nie sa - podaje dla przykladu, ze Y i takie widzi, i omija, i
    > nawet dosc precyzyjnie je pokazuje - czasami.
    > Wrecz bym powiedzial ze zazwyczaj.
    >
    > Dlaczego u Ciebie nie dziala - ciekaw jestem.

    Tego się nie dowiemy.

    Ale muszę Ci powiedzieć, że dziś znów obwodnica była zabetonowana bo
    motocyklista się rozwalił. Gdy NE prowadził mnie objazdami, odpaliłem
    Yanosika, tak dla poglądu. I oczom nie wierzyłem... pokazał korek taki
    sam jak NE!!! Gdybym wcześniej wiedział o tym korku, to i wcześniej
    uruchomiłbym Yanosika po to by sprawdzić czy mimo wszystko wpakuje mnie
    w niego. Żal dupę ściska, ehhh... okazja zmarnowana.
    Tymczasem NE pięknie mi pokazał, że mimo wszystko mam się na chwilę
    wpakować w korek aż do następnego zjazdu, kanałami jechać równolegle do
    obwodnicy by wyjechać pod koniec korka. Straciłem 9km a zyskałem 15
    minut. Sprawdziłem też trasę rekomendowaną (= przez korek, co mnie
    zdziwiło) vs. najszybszą. Różnica była ok 20 minut. Trasa zupełnie inna.

    > Pretensje mam tylko o to, ze jak juz zaplanowal trase objazdem, to nie
    > pokazuje co sie dzieje na innych drogach,
    > wiec jadac prosto nie wiem w co sie pakuje - tu sie za chwile
    > dowiedzialem, ze bedzie 4 minuty dluzej (a chyba nawet nie bylo),
    > ale przeciez mogla byc godzina ...

    To kolejna istotna wada Yanosika. Ma informacje ale z nich nie korzysta.

    > Choc po Twoich postach zaczalem sie przygladac ... faktycznie, ostatnio
    > jakby gorzej dzialal ...

    Sądzę, że to nie o to chodzi lecz zawsze było "gorzej". Po pierwsze
    specyfika 3miasta - czyli 1 czyt 2 główne ulice i mnóstwo pomniejszych
    wokół. Po drugie - jeżdżąc pierdylion razy danymi trasami, nawet bez
    nawigacji, w końcu zaczyna się dostrzegać reguły. Wtedy konfrontacja z
    jakąkolwiek nawigacją daje wyobrażenie o jej skuteczności. Czyli gdy
    zaczynasz wnikać to zaczynasz dostrzegać, tak to działa.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 114. Data: 2018-06-19 19:47:11
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-06-18 o 23:22, Cavallino pisze:

    > Niby dlaczego?
    > Nie potrafisz wskazać punktu docelowego z mapy?

    Jadąc autem - nie. Jadąc w ślimaczym tempie najłatwiej o stłuczkę gdy
    zajmujesz się innymi sprawami. A już w szczególności gdy masz 1
    urządzenie i 2 nawigacje.

    Ponadto nie wiem jak w Yanosiku dodawać kolejne punkty pośrednie.

    >  No chyba, że stoję w korku typu

    > Żeby sprawdzić dlaczego nie chce prowadzić tą trasą.

    Nie widzę związku przyczynowo skutkowego. Jak z dodawania kolejnych
    punktów pośrednich mam cokolwiek wnioskować?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 115. Data: 2018-06-19 19:53:08
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-06-19 o 19:37, Cavallino pisze:

    > Nie - po prostu czekałeś na cud, zamiast sprawdzić co jest przyczyną
    > problemu.

    Cud się stał i za Waszym doradztwem nabyłem NE i jestem zadowolony. Po
    co mi debugować Yanosika? Zresztą nawet jeśli znalazłbym przyczynę, to i
    tak ich ekipa nic z tym nie zrobi.

    > Ani razu tego nie sprawdziłeś, więc nie mogłeś pisać.

    Piszesz niejasno więc nie wiem co i jak mam sprawdzać. Klikać jakieś
    punkty pośrednie? No ok i no? Mam w dzienniku pokładowym odnotować
    kliknięcie? Czy może coś jeszcze? Telepatą nie jestem by zinterpretować
    Twoje intencje.

    Ponadto, tak jak napisałem - nie potrafię w Yanosiku dodawać punktów
    pośrednich i to w trakcie prowadzenia auta.

    > Nie rozumiesz co się do Ciebie pisze, czy o co chodzi?

    No przecież cały czas powtarzam, że nie rozumiem.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 116. Data: 2018-06-19 19:56:40
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 19-06-2018 o 19:47, Marek S pisze:

    > Jadąc autem - nie.

    To wyznacz z domu/pracy.

    > Ponadto nie wiem jak w Yanosiku dodawać kolejne punkty pośrednie.

    Nie da się, dlatego sugerowałem wyznaczenie punkt z mapy (przytrzymanie
    palcem punktu) w połowie trasy alternatywnej.

    Dlatego masz wymusić jazdę do trasy alternatywnej, nie czekając na
    podpowiedzi.

    > Nie widzę związku przyczynowo skutkowego. Jak z dodawania kolejnych
    > punktów pośrednich mam cokolwiek wnioskować?

    Jeśli będzie przerwa w ciągłości mapy, to nie wyznaczy trasy do tego
    punktu (docelowego, nie pośredniego), albo zrobi to bez sensu i dookoła.
    Uwierz, jestem informatykiem, oprogramowanie przez siebie zrobione
    testuję codziennie, więc mam pojęcie jak sprawdzać dane.

  • 117. Data: 2018-06-19 20:03:31
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 19-06-2018 o 19:53, Marek S pisze:

    > Cud się stał i za Waszym doradztwem nabyłem NE i jestem zadowolony. Po
    > co mi debugować Yanosika? Zresztą nawet jeśli znalazłbym przyczynę, to i
    > tak ich ekipa nic z tym nie zrobi.

    Zrobi albo nie zrobi - sądzę że na błędy w mapie zareagują dużo szybciej
    niż na propozycje usprawnień w programie.
    Inna klasa błędu.

    > Piszesz niejasno więc nie wiem co i jak mam sprawdzać. Klikać jakieś
    > punkty pośrednie?

    Bo nie czytasz co Ci się pisze.
    Wyznacz trasę do połowy drogi alternatywnej.
    Tzn. z punktem docelowym w jej połowie.

    Albo narysuj gdzieś w GM tą trasę którą yanosik nie chce Cię
    poprowadzić, zrób zrzut screena i wrzuć link do niego na grupę, to sam
    sprawdzę w yanosiku ten odcinek, jeśli Ty nie chcesz.

    Np. w ten sposób:
    https://goo.gl/maps/6DHgEDzGuJM2

  • 118. Data: 2018-06-19 20:20:53
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-06-19 o 20:03, Cavallino pisze:

    > Bo nie czytasz co Ci się pisze.

    Nieprawda.

    > Wyznacz trasę do połowy drogi alternatywnej.

    Skąd mam wiedzieć jaka jest alternatywna? Z innej nawigacji?

> [...]
    > poprowadzić, zrób zrzut screena i wrzuć link do niego na grupę, to sam
    > sprawdzę w yanosiku ten odcinek, jeśli Ty nie chcesz.

    Uczyniłem to ze 2x. I co to dało? Nie czytasz tego, co się do Ciebie
    pisze? :-D

    Linki nadal są aktywne. Już chciałem je usunąć, ale skoro nie czytasz,
    to zachowam je na dłużej dostępnymi. Przytaczam je raz jeszcze. I raz
    jeszcze wyjaśnię, że czerwone strzałki to lepsza droga alternatywna.

    Pogranicze Gdańsk / Sopot

    https://drive.google.com/file/d/17qBlKPnBixLPoZUQ-XL
    Wkn2SiQqCHI8i/view?usp=sharing

    Obwodnica 3miasta:

    https://drive.google.com/file/d/1rRju7TjIy3vwCEj6Q5D
    7j2VgtpMOxm7H/view?usp=sharing

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 119. Data: 2018-06-19 22:24:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 19 Jun 2018 19:47:11 +0200, Marek S napisał(a):

> [...]
    > urządzenie i 2 nawigacje.
    >
    > Ponadto nie wiem jak w Yanosiku dodawać kolejne punkty pośrednie.

    IMO - nie ma posrednich.
    Ale dosc latwo wskazac docelowy - przytrzymasz palcem na mapie.

    Tylko nie w czasie jazdy ...

    > Nie widzę związku przyczynowo skutkowego. Jak z dodawania kolejnych
    > punktów pośrednich mam cokolwiek wnioskować?

    Kiedy on sie przelacza na zakorkowana trase.

    J.

  • 120. Data: 2018-06-19 22:51:19
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 19-06-2018 o 20:20, Marek S pisze:

    > Skąd mam wiedzieć jaka jest alternatywna? Z innej nawigacji?

    Przecież mówiłeś wiele razy, że są tylko dwie drogi, a on tą drugą nie
    chce Cię poprowadzić.

    > Uczyniłem to ze 2x. I co to dało? Nie czytasz tego, co się do Ciebie
    > pisze? :-D

    Czytam, tylko wprowadzasz chaos w swoich wypowiedziach, co rusz
    pokazując jakieś inne miejsce.

    To ile w końcu masz tych dróg alternatywnych, którymi yanosik nie chce
    Cię prowadzić, jedną czy więcej?

    Bo jak więcej, to nie ma tematu, to nie błąd mapy.

    To samo dotyczy przypadku, gdy yanosik nie sygnalizował korka w który
    Cię wpuścił - potrzebny jest przypadek, w którym wpuszcza Cię w korek o
    którym wie.