  • 21. Data: 2011-06-15 21:09:04
    Temat: Re: Najlepsze auto do 15 000 zł
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 15 Jun 2011 21:00:32 +0200, Bydlę napisał(a):

    > Czym się przejmujesz?
    > Jeśli nie pytają o przebieg, a to, co na liczniku, to ustaw tyle, ile
    > powinno być wg kupującego.
    > ;>

    Może od razu formułkę: "cena i przebieg do uzgodnienia" ?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 22. Data: 2011-06-15 21:34:01
    Od: Marcin Jan <t...@g...pl>

    W dniu 11-06-15 21:09, Waldek Godel pisze:

    > Może od razu formułkę: "cena i przebieg do uzgodnienia" ?

    dobre! Mi raz też kupujący kręcił nosem że auto 12 letnie ma 215 tys
    przebiegu, wtedy zapytałem wprost ile chce mieć na liczniku to mu tyle
    ustawie.
    pozdrawiam
    marcin jan

  • 23. Data: 2011-06-16 21:43:24
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > I myślisz że taki golf to dobre auto i się nie psuje?
    > Wolę 10 letnie mondeo z tajlandii niż nową Tatę z chin ;)

    Przypomniałes mi stare dzieję;- gdy w 1985r. kupowałem w śp. Pewexie nową
    Toyotę Corolle 1,8D (jeden z najtrwalszych modeli Toyoty, która zupełnie nie
    chciała się psuć;-) to podobni do ciebie "specjaliści" też nad tym moim
    zakupem załamywali rece i krzyczeli, że wolą nawet używanego VW
    (oczywiście!;-) niż nowego jakiegoś tam japończyka!;-))
    Przy opkazji,- Tata to hinduski, a nie chiński samochód.
    A jak się będzie on sprawować przez 10 lat to nikt nie wie, a tylko zgaduje

  • 24. Data: 2011-06-16 22:49:53
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-06-16 21:43, p 47 pisze:

> [...]
    > Przy opkazji,- Tata to hinduski, a nie chiński samochód.
    > A jak się będzie on sprawować przez 10 lat to nikt nie wie, a tylko zgaduje

    A rozróżniasz Mondeo od VW i Tatę od Toyoty?
    Kilka wątków wyżej/niżej jest fotorelacja z przeglądu 3 letniej taty,
    polecam :D

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 25. Data: 2011-06-17 13:03:01
    Od: MMS <n...@S...interia.pl>

    W dniu 2011-06-17 14:24, hamberg pisze:

    > mala lekcja historii - w tamtych czasach auta japonskie byly uwazane
    > za jednorazowki - troche taka egzotyka jak dzisiaj Tata - no moze
    > troche mniejsza ;)

    KIA też była egzotyką, a teraz słyszę, że ludziska się ustawiają w
    kolejce u naszego południowego sąsiada, bo jest szansa na kupienie
    wcześniej niż u nas. Czytałem, że w UK któryś z modeli KIA trafił na 1
    miejsce rankingu najmniej zawodnych aut (ranking publiki, a nie jakiś
    tam WERW, EWRTE, czy innego sponsorowanego gówna).
    Nadajemy na te pojazdy (ja też), a tymczasem gro z nich ma podzespoły od
    europejskich pojazdów. Europejskie natomiast mają podzespoły produkowane
    tam gdzie tania siła robocza, a nie tam gdzie mieści się zarząd firmy.
    Niektóre wręcz w całości są produkowane na terenie krajów - "wrogich
    jakości" ;) Ale nasi krajanie potrafią ocenić po znaczku, czy kraju
    gdzie jest zarząd firmy jaka jest jakość, awaryjność danego pojazdu.
    "Ruskie czy amerykańskie i tak produkowane w Chinach", a u nas samochó
    kupuje się "na famę" ;)

  • 26. Data: 2011-06-17 13:14:32
    Temat: Re: Najlepsze auto do 15 000 z?
    Od: MMS <n...@S...interia.pl>

    W dniu 2011-06-17 15:00, CeSaR pisze:

    > A dzisiejsza Tata w por?wnaniu z innymi? Sorry ale patykiem bym tego nie
    > chcia? ruszy?. Hindusi maj? jeszcze d?ug? drog? przed sob?.

    Problem jest tylko taki, że obecnie te niepsujące się i wieczne
    samochody swoje podzespoły pierwszego montażu produkują w Turcji,
    Chinach i między innymi Indiach.
    Czasami dla "uspokojenia klienta" stępluje się pieczątką europejskiego
    pakowacza. Takie są realia - biznes to biznes.

    Na marginesie, to owi Hindusi (pomijając kastę biedoty)są bardziej
    zaawansowani niż to do nas dociera. Jak już wyżej pisałem u nas rządzi
    "fama". I co fama powie to Polak powtórzy lub zrobi. To jak zabobon w
    świecie nauki.

  • 27. Data: 2011-06-17 13:24:06
    Od: hamberg <r...@g...com>

  • 28. Data: 2011-06-17 14:00:30
    Od: "CeSaR" <a...@m...com>

    >mala lekcja historii - w tamtych czasach auta japonskie byly uwazane
    >za jednorazowki - troche taka egzotyka jak dzisiaj Tata - no moze
    >troche mniejsza ;)

    Tak, pamiętam nawet opinię, że silniki są klejone klejem przez co są
    nierozbieralne :-))) A przecież cieżko to było wytłumaczyć posiadaczom
    Trabantów czy 126p, którzy dla zachowania dobrego samopoczucia raz na
    miesiąc więcej lub mniej musieli w swoim toczydle
    zdemontować/przemontować/zamontować :-))

    Tyle że Toyota AD 1983 w środku jakoś wyglądała, materiał był OK i wszystko
    inne też wyglądało OK, nawet w stosunku do ówczesnych samochodów z Niemiec.
    Pamiętasz Kadett'a wersja D? Cham plus spawarka, prostota konstrukcji,
    siermięga wykonania. I ta Toyota przy takim samochodzie za specjalnie nie
    klękała. Wręcz przeciwnie.
    A dzisiejsza Tata w porównaniu z innymi? Sorry ale patykiem bym tego nie
    chciał ruszyć. Hindusi mają jeszcze długą drogę przed sobą.

  • 29. Data: 2011-06-17 14:10:41
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 17 Jun 2011 14:00:30 +0200, CeSaR napisał(a):

    > A dzisiejsza Tata w porównaniu z innymi? Sorry ale patykiem bym tego nie
    > chciał ruszyć. Hindusi mają jeszcze długą drogę przed sobą.

    Mniej więcej taką jak koreańczycy, którzy już robią auta lepsze i bardziej
    niezawodne od japońskich. Z taką różnicą, że koreańczycy musieli zrobić
    jakość, bo musieli eksportować, żeby przeżyć.
    Hindusi z własnej sprzedaży zarobią na chleb z masłem, eksport pozwala im
    zarobić na szynkę do tego chleba. A u siebie chcą aut tanich a nie
    niezawodnych.

  • 30. Data: 2011-06-17 14:23:18
    Od: "CeSaR" <a...@m...com>

    > Hindusi z własnej sprzedaży zarobią na chleb z masłem, eksport pozwala im
    > zarobić na szynkę do tego chleba. A u siebie chcą aut tanich a nie
    > niezawodnych.

    Co, drogi Waldku, w nijakiej sprzeczności ze sobą nie stoi. Jak będą w
    Europie próbowali sprzedać to co sprzedają w Indiach to wyjdą na tym tak, że
    nie dość że szyneczki nie będzie to i cześć masła z bułki trzeba będzie
    zdjąć żeby straty odrobić.
    Serwisy i punkty handlowe z logiem Tata we Francji widziałem już w 2001 roku
    czyli dzięki Bogu i partii 10 lat temu. I jakoś przez 10lat szału na te
    samochody tam nie ma.