  • 51. Data: 2024-03-14 08:15:48
    Temat: Re: Na lewo patrz!
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 14.03.2024 o 06:33, Cavallino pisze:

    > A jej za co?
    > Za jechanie swoim pasem rozbiegowym?

    Będąc adwokatem diabła, za niezachowanie szczególnej ostrożności, która
    jest wymagana przy wjeździe na skrzyżowanie, co zapisano w PoRD.

    Robert

  • 52. Data: 2024-03-14 08:30:00
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 14.03.2024 o 01:27, io pisze:

    > No właśnie nie, miała ustąpić komuś, kto chciałby wjechać na pas, którym
    > chciała jechać. Ten znak 'ustąp pierwszeństwa' wcale nie ma jakiegoś
    > szczególnego znaczenia, które działa tylko gdy pasy są zasypane śniegiem.

    No i właśnie, czy ma obowiązek obserwować kierunek z którego
    teoretycznie nikt nie powinien jechać?
    Bo teoretycznie w tym miejscu ciężarówki nie powinno być. A była.

    Robert

  • 53. Data: 2024-03-14 10:58:21
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 13 Mar 2024 17:15:18 +0100, Shrek wrote:

    > Ktoś tu wrzucał dokładnie taki wyrok. Przy czym nikogo chyba nie skazali
    > za nieustąpienie a obie strony za niezachowanie osożności czy inne piedoły.

    No bo taki przepis
    Art. 177. § 1. Kto, naruszając, chociażby nieumyślnie, zasady
    bezpieczeństwa w ruchu lądowym, wodnym lub powietrznym, powoduje
    nieumyślnie wypadek, w którym inna osoba odniosła obrażenia ciała
    określone w art. 157 § 1, podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.

    Trzeba naruszyc zasady bezpieczeństwa. I spowodować wypadek.
    To KK, jak rannych nie było, to w KW przepis inny, podobno ten:

    Art. 86. § 1. Kto na drodze publicznej, w strefie zamieszkania lub
    strefie ruchu, nie zachowując należytej ostrożności, powoduje
    zagrożenie bezpieczeństwa w ruchu drogowym,
    podlega karze grzywny.
    § 1a. Jeżeli następstwem wykroczenia, o którym mowa w § 1, jest
    spowodowanie naruszenia czynności narządu ciała lub rozstrój zdrowia
    innej osoby, sprawca podlega karze grzywny w wysokości nie niższej niż
    1500 złotych

    J.

  • 54. Data: 2024-03-14 11:02:31
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 13 Mar 2024 20:05:47 +0100, _Master_ wrote:

    > Ty POJEBANY JESTEŚ

    Takie przepisy, co ja poradzę.

    > Miała swój pas i swoją ciągłą linię

    Jesli tir jechal okrakiem po linii, to się włącza zasada ograniczonego
    zaufania.

    > Gdyby tir jechał prawidłowo i oderwało się mu koło i przypierdoliło w
    > auto to też pani byłaby SPRAWCĄ?

    Jakby mu się urwalo przed tym skrzyżowaniem, i gdyby pani przed
    wjazdem sie rozejrzała, i zobaczyła ze koło w jej stronę jedzie ...
    to sam sobie odpowiedz.

    J.

  • 55. Data: 2024-03-14 11:12:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 14 Mar 2024 08:01:14 +0100, Akarm wrote:

    > Powinna.
    > Ale są różne zdania, w zależności od sposobu pojmowania świata. Poniżej
    > fragment dyskusji na Facebooku:
    > - Dopóki jest linia ciągła na pasie rozbiegowym kierowca dojeżdża do
    > miejsca gdzie znak ustąp pierwszeństwa zaczyna obowiązywać. Ustąp
    > pierwszeństwa zaczyna działać jak linia staje się przerywaną.

    Linia przerywawana rozdziela pasy.
    Wiec po co jakis znak, skoro pojazd zmieniający pas ma ustąpic
    pierwszenstwa.

    > - Aha, kierowca osobowego samochodu cały czas jechał drogą z
    > pierwszeństwem?

    Kamera nie pokazuje, ale zakładamy, ze znak A-7 gdzies miał przed
    skretem.

    > - Nie drogą która dopiero za parę metrów stanie się podporządkowaną.
    > - Aha, jechał cały czas drogą z pierwszeństwem, która za parę metrów
    > stanie się podporządkowaną.

    To ponoć to miejsce
    https://maps.app.goo.gl/1xiL2zXZdXgjnXF19

    > - Miejsce kolizji nie było prawnie skrzyżowaniem.

    No jak nie ?

    > Gdzie możemy rozpatrywać pierwszeństwo podporządkowanie pojazdów.

    > - Aha, czyli to ciężarówka jechała drogą podporządkowaną, a osobowy
    > drogą z pierwszeństwem, która za parę metrów stanie się drogą
    > podporządkowaną? A na dokładkę, to tam nie ma żadnego skrzyżowania.
    > Wyjaśnienie rewelacyjne.

    Cięzarowka jechala drogą z pierwszeństwem (stoi znak).
    Ale miala obowiązek przestrzegac linii ciągłych
    - z prawego pasa skręca sie w prawo, z lewego jedzie prosto i nie
    zmienia pasa póki linia ciągła się nie skonczy.

    A jak sie zmienia pas ... a to juz sam muszisz sobie odpowiedzieć do
    której drogi nalezy prawy pas za skrzyżowaniem :-)

    J.

  • 56. Data: 2024-03-14 11:43:00
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 14.03.2024 o 07:22, _Master_ pisze:

    > W miejscu do którego dojechała były linie ciągłe i nie musiała nic
    > nikomu ustępować

    Nie musiałaby, gdyby nikt tych linii nie przekroczył a tak to mogła się
    tylko nie spodziewać.

  • 57. Data: 2024-03-14 11:51:08
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 14.03.2024 o 11:02, J.F pisze:
    > Takie przepisy, co ja poradzę.

    Nie. Nawet jeśli prawo jet pojebane to Ty wkraczasz na lewel wyżej tego
    pojebania.

    Tir jedzie 50 a koło wystrzeliwuje 90 km/h...

    Miała włączyć osłony jak na starteku albo wejść w nadświetlną aby
    uniknąć uderzenia?

    tir jechał okrakiem? Co to zmienia? Nie miał prawa się znajdować na
    pasie którym poruszała się ta pani. Ona jechałą prawidłowo a jej
    obowiązek ustąpienia zaczynał się kiedy miała zmienić pas na lewy.
    każdy kto z wyłączonego pasa czy pobocza chciałby się znaleźć na JEJ
    pasie musiałby JEJ ustąpić pierwszeństwa.

  • 58. Data: 2024-03-14 11:51:16
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 14.03.2024 o 07:30, _Master_ pisze:
    > PS. Setki a jeśli nie tysiące razy w życiu pokonywałem takie odcinki.

    No ale Ty dupa jesteś :-)

    > Rozglądanie i ostrożność to jedno a przewidywanie że tirman coś
    > odpierdoli to zupełnie INNA SPRAWA. Jedziesz już prawo skos. W lusterku
    > tira nie masz. Samochody jadą Ty też jedziesz.

    Masz 'ustąp pierwszeństwa' a "wiesz lepiej".

    > Masz za zadanie zmienić
    > pas na końcu tej rozbiegówki ustępując pierwszeństwa.

    Nonsens. 'Ustąp pierwszeństwa' jest wcześniej i wcześniej działa.

  • 59. Data: 2024-03-14 11:53:12
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 14.03.2024 o 11:43, io pisze:
    > a tak to mogła się tylko nie spodziewać.

    To są dywagacje na poziomie psychiki ;-)

    Miała prawo tam być.

    Tir NIE MIAŁ PRAWA tam być

    Kropka

  • 60. Data: 2024-03-14 11:54:20
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 14.03.2024 o 07:31, _Master_ pisze:

    > w tym miejscu jej pas był oddzielony liniami ciągłymi

    ...a pierwszeństwa jak nie miała tak nie ma.