  • 61. Data: 2017-06-12 12:36:04
    Temat: Re: [OT] NTG ale może...
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    sundayman <s...@p...onet.pl> wrote:

    > Ha, no to trochę mi daliście nadziei...
    > Bo niby ten DSL to nie jest jakiś koszmarny koszt, ale jeżeli nie muszę,
    > no to nie muszę.
    > A obecne czasy w mikrobiznesie jakoś nie wykazują objawów dobrej zmiany :)

    Nie tam, dziś wszystko trzyma się zdalnie - ja sam, mając wiele lat serwer
    w domu, w końcu olałem to i wykupiłem VPS-a.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 62. Data: 2017-06-12 12:38:56
    Temat: Re: NTG ale może...
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    sundayman <s...@p...onet.pl> wrote:

    > Tylko teraz, do nauki i testów obawiam się, że "na biurku" będzie mi
    > łatwiej. Moja znajomość tematu jest na razie dość symboliczna i boję się
    > walki ze zdalnym VPS-em.

    Jeśli dobrze pamiętam, to w Ramnode mam podgląd na konsolę serwera (VPS)
    tak samo, jak w VirtualBoxie :) Nigdy z tego nie korzystałem ale jest.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 63. Data: 2017-06-12 13:49:04
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    Adam Wysocki wrote:

    > To jak najbardziej - większość hostingów oferuje php i mysqla, tu już da
    > się zrobić zapis. Byle dało się z urządzenia gadać po http 1.1.

    > Bardziej precyzyjnie - stały/publiczny IP zapewnia hosting.

    Dokładnie.

    jp

  • 64. Data: 2017-06-12 14:40:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" napisał w wiadomości grup
    sundayman <s...@p...onet.pl> wrote:

    >Nie ma - i dlatego aktywny FTP mi nie działał. Swoją drogą aktywny
    >FTP
    >(gdzie klient otwiera port, a serwer próbuje się z nim połączyć) to
    >wg
    >mnie jakaś pomyłka...

    Proxy potrafi aktywne FTP zmienic.
    Klient GSM sle do serwera tekst "wyslij mi plik xxx na adres
    10.0.0.100",
    a serwer dostaje "wyslij mi plik xxx na adres 200.100.50.25"

    >Ogólnie w takich rozwiązaniach raczej unika się połączenia aktywnego
    >non-stop, o ile to tylko możliwe, i robi się heartbeaty, wysyłane
    >przez
    >klienta (czyli klient łączy się, pyta serwera czy coś dla niego ma, i
    >wtedy następuje wymiana danych).

    I tu sie moze przydac SMS jako lacznosc ostatniej szansy i wymuszenie
    polaczenia na zadanie.

    Swoja droga - sa taryfy z bezplatnymi SMS, ale operator sie pewnie
    obrazi jak ich bedzie za duzo :-)

    J.

  • 65. Data: 2017-06-12 14:55:52
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 12 czerwca 2017 14:40:56 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    > polaczenia na zadanie.
    >
    > Swoja droga - sa taryfy z bezplatnymi SMS, ale operator sie pewnie

    mi kiedys zablokowali numer. Musialem zadzwonic i powiedziec ze: tak, ja zazwyczaj z
    tego numeru dzwonie na jeden numer i sobie długie pogawędki ucinam :)

    Odblokowali i do dzis dziala ok :)

  • 66. Data: 2017-06-12 16:22:26
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 12 Jun 2017 01:39:27 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Raczej nie ma - sieci GSM z reguly ukrywaja.

    W plusie jest usługa "publiczne IP" kosztuje 5 zl (ip się zmienia)
    zamiast 20 zł za stały ip.

    --
    Marek

  • 67. Data: 2017-06-12 17:40:42
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Pod warunkiem że modem będzie utrzymywał połączenie z serwerem. Takie
    > utrzymanie połączenia, w przypadku tysięcy modemów, zaczyna być bolesne
    > dla sieci. Najlepiej jakbyś ustalił z Playem, czy dadzą radę utrzymywać
    > po jednym połączeniu z X urządzeń rozsianych na obszarze Y...

    Tak właśnie - modem utrzymuje połączenie stale.
    Nic mi nie wiadomo o jakichkolwiek zastrzeżeniach PLAY co do tego (w
    regulaminie ztcw nic nie ma o tym, a i ich doradcy nic nie wspominają).

    A ilość max. w moim przypadku to raczej setki - a i to na przestrzeni
    lat jakichś...

    > Teraz kwestia protokołu - jest znany? Bo może to jakiś zamknięty protokół
    > producenta?

    Ztcw to chyba najbardziej standardowe jest - jeżeli nie korzysta się z
    tej "chmury", bo wtedy to on coś tam sobie po swojemu robi.
    A "adres" serwera można podać albo w wersji cyferkowej albo jako nazwę.

    > Co potem gada do tego RS-a? Twoja aplikacja? Bo jeśli tak, to może w ogóle
    > pominąć tego "wirtualnego RS-a" i zrobić aplikację, która zamiast po RS-ie
    > komunikuje się przez TCP lub web (zwykłym request/response lub poprzez
    > websockety)?

    Aplikacja moja. Wymiana danych jest w określonej "ramce" kilkudziesięciu
    bajtów.
    Oczywiście - dokładnie tak by to można zrobić jak napisałeś, gdybym
    chciał pozostać przy wersji "aplikacja na PC" - ten wirtualny COM na PC
    to dopiero pierwsze podejście - było najprostsze do zrobienia.

    Jednak jeszcze bardziej by mi się podobała opcja z platformą tylu
    thingsboard - nie ma wtedy konieczności instalacji na PC, co jest
    kłopotliwe.

    > I zje kosztowo :)

    Nawet nie to, bo w pakiecie telemetrycznym jest chyba z 500 SMS. A
    użycie to jest max. kilka dziennie.
    Ale niestety działa to jak chce - a jak nie chce, to SMS przychodzą albo
    nie przychodzą, a jak już przychodzą to niekoniecznie wtedy kiedy są
    wysłane.
    Zostawiłem więc SMS tylko do powiadamiania o awariach - na telefon
    użyszkodnika.

  • 68. Data: 2017-06-12 17:48:09
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Hmm, czyli modemy są połączone z serwerem cały czas i operator na PC
    > wymusza transfer danych? Ile masz tych urządzeń? Jak 100 to jeszcze
    > się da, ale jak np. 10000, to może być problem...

    Urządzeń jest 5 :)
    A rocznie będzie przyrastać może kilkadziesiąt. To nie jest produkt
    powszechnego użytku, tylko nadzór instalacji coś a'la przemysłowej.
    Więc żądania odczytania danych przez użytkownika są sporadyczne - nawet
    nie codziennie. Raz na jakiś czas - jak tam się użyszkodnikowi spodoba.

    To jest do kontroli okresowej - a nie do stałego monitoringu.

> [...]
    > non-stop, o ile to tylko możliwe, i robi się heartbeaty, wysyłane przez
    > klienta (czyli klient łączy się, pyta serwera czy coś dla niego ma, i

    Tyle, że ponieważ urządzenie ma zasadniczo być "responsywne" na
    zapytanie użyszkodnika, to to połączenie musi być w miarę stałe.
    To jest to samo co w przypadku np. kamer IP - też połączenie jest stałe,
    żeby user mógł podejrzeć wtedy kiedy chce.

  • 69. Data: 2017-06-12 17:51:15
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Swoja droga - sa taryfy z bezplatnymi SMS, ale operator sie pewnie
    > obrazi jak ich bedzie za duzo :-)

    ale tu mowa o SIM telemetrycznych - one mają też ileś tam SMS w
    abonamencie (powiedzmy 500). I dopóki się mieścisz nie ma problemu.
    No a jak by ktoś chciał 5000, to kosztuje to ileś tam dodatkowo.

    PLAY bardziej interesuje (z rozmów z doradcami) czy te SMS to nie będą
    do "rozsyłania po ludziach" jakichś reklam itp. A jeżeli to jest M2M
    w ramach zamkniętej grupy, to nie robili żadnego problemu.

  • 70. Data: 2017-06-12 17:58:48
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > A gdybyś chciał zrezygnować z softu producenta, to ten modem ma
    > zaimplementowany jakiś (prosty) stos TCP/IP i polecenia AT do tworzenia
    > połączeń (TCP) lub wymiany datagramów (UDP)? Czy musisz mieć własny stos
    > TCP/IP?

    Nie czytacie... :)
    Pisałem już - tak, modem ma pełną obsługę i to w różnych "wersjach".
    Może być TCP/UDP albo HTTPD, są nawet komendy do wysyłania POST/GET itp.

    Modem daje radę wszystko sam obsłużyć. To nie jest prosty modem GSM, w
    którym trzeba samemu wszystko zrobić.

    > Hmm, czyli tak naprawdę główną zaletą tego modemu jest przezroczysty
    > sieciowo RS-232, który jest w pakiecie z serwerem producenta, tak?

    No tak - jest taka możliwość w tym modemie.
    Czyli - jeżeli masz np. urządzenie połączone z PC via RS232, to
    podłączasz do niego modem, na PC instalujesz sterownik z wirtualnym PC
    - i możesz to urządzenie wyrzucić za okno.
    A połączenie masz. Teraz tak to u mnie działa.

    No ale po pierwsze to wymaga aplikacji na PC, po drugie - trzeba
    instalować ten wirtualny PC (to jest aplikacja producenta modemu).
    Całość trzeba odpowiednio skonfigurować itp.
    Nie jest to skomplikowane, ale zauważyłem, że jednak problematyczne dla
    informatyków w niektórych, zwłaszcza dużych firmach :)

    > No to teraz pytanie, czy protokół producenta jest znany lub czy możesz
    > otrzymać od producenta pliki serwera do postawienia u siebie, tak żebyś
    > nie był zależny od chińskiego, padającego serwera...

    Gdybym chciał "podrobić" ten ich serwer dla ich protokołu, to byłby
    kłopot (nie ma danych jak i co tam leci).

    No ale - po co, skoro można normalnie - to jest tylko kwestia ustawienia
    modemu do TCP.