  • 211. Data: 2020-04-02 12:33:42
    Temat: Re: NTG Wirus Niemcy z najwiekszą ilością zmarłych
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ddddddddddddd" napisał w wiadomości grup
    >wczoraj gdzieś usłyszałem, że w samych Niemczech rok albo dwa lata
    >temu na jakąś odmianę grypy zmarło 25.000 osób - jeśli to prawda, to
    >jak to się ma do bieżącej paniki?
    >Danych nie potwierdzałem, niemieckiego nie znam to mi znacznie
    >trudniej.

    Tylko niedawno cytowalem metodologie - bierze sie tygodniowa lub
    miesieczna ilosc zmarlych w czasie epidemii grypy,
    odejmuje srednia liczbe zmarlych, i pisze, ze z powodu grypy zmarlo 25
    tys osob.

    Bo mozna jeszcze policzyc przypadki zejsc gdzie lekarz twierdzi, ze
    to z bezposrednigo powodu grypy.
    A takich przypadkow to wychodzi powiedzmy 50 czy 100.
    A te grype, to zazwyczaj lekarz stwierdzal na oko, tzn na podstawie
    objawow,
    badania wirusowe sa przeprowadzane rzadko,
    wiec masz jeszcze trzecia liczbe - powiedzmy 10 przypadkow zejscia
    bezposrednio na potwierdzoną grypę.

    J.

  • 212. Data: 2020-04-02 12:37:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik radekp napisał w wiadomości grup
    com...
    01 Apr 2020 20:59:51 GMT, w
    <X...@1...0.0.1>,
    > Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    >Też to zauważyłem, ale nie miałem czasu się zastanowić.

    Dawniej tak bylo - np pierwsza grupe wracajacych z Chin zamkneli w
    szpitalu na kwarantanne.

    >A podobno większość chorych ma łagodny przebieg choroby, więc nijak
    >się nie
    >bilansuje.
    >Do wyborów będą cuda jak za komuny, pewnie i ozdrowieńców zaczną
    >raportować
    >częściej niż chorych :)

    No, jesli ilosc zachorowan zacznie sie zmniejszac, to ozdrowiencow
    bedzie wiecej niz nowych chorych.

    J.

  • 214. Data: 2020-04-02 12:59:49
    Temat: Re: NTG Wirus
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > A zwłoki zutylizował czy gdzieś musieli lodowisko na tymczasową
    > kostnicę przerobić?

    To mamy juz dane dziennie o zgonach?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Stanęliśmy na skraju przepaści,

  • 213. Data: 2020-04-02 12:59:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > Ale jak ostrym kretynem trzeba być, żeby takie pierdoły publicznie
    > głosić? To już nawet nie jest pisowska propaganda, to jest czyste
    > żywe robienie ludziom wody z mózgu.
    > Albo przynajmniej próba, bo nikt kto ma choć odrobinę oleju pod
    > kopułą ALBO nie zaczyna dnia od pacierza do PIS, nie nabierze się na
    > podobne bzdety nawet przez moment....
    >
    > Apel o kf dla tego głąba, albo chociaż nie odpowiadanie mu, bo
    > zaśmiecacie nim grupę.

    Zenek pisze od kilku dni ze juz juz epidemia sie konczy.
    I ostatni jestem zeby to krytykować bo chociaz jest to scenariusz jakis
    hiper mega optymistyczny, własciwie utopijny to rozumiem co z tych jego
    wypowiedzi tak naprawde wynika.
    jest to paniczny strach i obawa o własne zdrowie a ze chłop jest leciwy
    to go rozumiem i zycze z całego serca zeby było wszystko ok.

    A ze przy okazji Zenek szufladkuje, obraza - tak sobie chlop radzi ze
    skomplikowanym swiatem. Sam widzisz ze on mysli, ze jak nie potrzeba
    mleka to mozna krowe zostawic i ona nie generuje kosztów.

    Pamietam jak czytałem Blackout to tam najbardziej zrobiły na mnie
    wrazenie opisy nastepstw braku prądu na swiecie. Jednym z pierwszych jest
    to ze w ciagu kilku dni gina wszystkie krowy mleczne (umierajac w
    ogromnych cierpieniach) bo one produkuja tyle mleka ze nikt recznie nie
    byłby w stanie nadazyc z ich dojeniem a doic trzeba 2 x dziennie...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    DZIAŁ KADR PRZYPOMINA PRACOWNIKOM O BADANIACH OKRESOWYCH KRWI I KAŁU

  • 215. Data: 2020-04-02 13:28:52
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    > Hello ddddddddddddd,
    >
    > Thursday, April 2, 2020, 8:08:00 AM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Ma się tak, że gdy się oleje sprawę i spóźni z ostrą reakcją o dwa
    > tygodnie, to masz 12% śmiertelności - jak we Włoszech obecnie.
    > Śmiertelność przy grypie <0.1%

    być może

    > Niemcy nie zlekceważyli koronawirusa i mają śmiertelność na poziomie
    > 1.2% - 10x niższym niż Włosi.

    nie znam poziomu śmiertelności we Włoszech w poprzednich latach, bo
    chyba tylko do tego możemy porównywać dane. Jeśli 10% czy nawet 90%
    chorych na covid zmarło, ale ogólna śmiertelność nie wzrosła, to
    oznacza, że panika jest całkowicie nieuzasadniona.
    Jestem też pewny, że ze względu na wprowadzone restrykcje i panikę,
    umieralność w tym roku musi być wyższa, nawet jeśli sam wirus nie jest
    bardziej zabójczy od innych (choćby przepełnione ze względu na panikę
    szpitale, stres związany z 'posiadaniem' zabójczej ogólnoświatowej
    choroby, problemy z leczeniem innych dolegliwości czy za chwilę stres
    związany z utratą pracy)

    >Panują nad chorobą dzięki temu, że
    > ,,panikowali"

    -odizolowanie tylko grup ryzyka mogłoby być znacznie korzystniejsze
    - IMO 'niepanikowanie' zmniejszyłoby liczbę ofiar śmiertelnych (jestem
    sobie w stanie wyobrazić osoby które rok temu przeszły by to w domu, a w
    tym roku z dokładnie tymi samymi objawami trafiłyby do szpitala- bo ze
    względu na panikę odczuwają to dużo gorzej)
    - patrząc na to jak używane są maseczki czy rękawiczki, śmiem wątpić w
    ich skuteczność (co mi po rękawiczkach, jeśli jaram w nich szluga i
    zmieniam raz dziennie)
    - dlaczego wzbudza się dodatkową panikę poprzez pokazywanie zestawienia
    osób przebadanych pod kątem wirusa do osób śmiertelnych (jeśli to tylko
    ci przebadani i tylko ci co mają wirusa a nie, że są chorzy), a nie
    przypadków śmiertelnych do wyleczonych
    - jaki sens ma porównanie ilu ludzi umarło na tą chorobę w danych
    krajach, jeśli nie wiemy ilu umierało w tych krajach bez tej choroby?

    Nie mówię, że izolacja nie ma sensu, być może ktoś ma dostęp do lepszych
    danych niż ja i przeanalizował to, a nie tylko ma w tym jakiś cel lub
    chroni swój tyłek (bo jak nie podejmie kroków takich jak wmówiono
    społeczeństwu że oczekuje, to straci stołek)

    Lukasz

  • 216. Data: 2020-04-02 13:32:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
> [...]
    >jakis
    >hiper mega optymistyczny, własciwie utopijny to rozumiem co z tych

    hm, WHO prowadzi do
    https://experience.arcgis.com/experience/685d0ace521
    648f8a5beeeee1b9125cd

    I tam widac, ze we Włoszech fala juz opada ... albo testy sie
    skonczyly.
    Hiszpania ... jakby maksimum, Francja chyba jeszcze wznoszaca,
    Niemcy, Anglia - niewyrazne,
    Belgia, Holandia - juz opada, itd.

    No i te Chiny, gdzie ponoc juz nie choruja.

    U nas troche za wczesnie i bedzie roslo, ale swiatelko w tunelu juz
    jakby widac.

    Albo optymizm - posiedzi troche w domu i wyjdzie zdrowy :-)

> [...]
    >nie
    >byłby w stanie nadazyc z ich dojeniem a doic trzeba 2 x dziennie...

    Jakos tak - krowy doi automat, a ludzi w okolicy nie ma ... za to
    generatory moga byc.
    Czy tak gina w meczarniach ... przeciez genetycznie dostosowane zycia
    bez pradu.

    Ale u nas ... tez zgina, bo linkowalem, jak to mleczarnia mleka nie
    odbiera.

    Dziwne swoja droga - bo co - ludzie jesc przestali ?
    Czy tylko eksport stanal ?

    J.

  • 217. Data: 2020-04-02 13:32:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mateusz Viste" napisał w wiadomości grup
    2020-04-02 o 09:28 +0200, J.F. napisał:

    >Producent samochodów bezpośrednio może nie, ale jego dostawcy już
    >tak.
    >We Francji ponoć Valeo ma przestawić się z szycia pokrowców siedzeń
    >samochodowych na robienie maseczek.

    A maseczki beda Peugeot i Citroen ? :-)

    Valeo robi siedzienia ?
    Kojarzy mi sie z czyms innym, ale ktos te siedzenia istotnie robi.
    I wlasnie moze miec wolne moce przerobowe.

    J.

  • 218. Data: 2020-04-02 13:33:36
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 02.04.2020 o 07:33, Przemek Jedrzejczak pisze:
    > Nijak ale te 25k to jest łącznie z wszystkimi możliwymi powikłaniami.

    no na konto covid tym bardziej wpływają przypadki innych chorób, które w
    połączeniu z covid doprowadziły do zgonu

    > Zaczyna się ferment, młodzi nie chcą siedzieć w domach,

    mieszkam w uk, w skupiskach chodzę jako nieliczny w masce i używam
    rękawiczek, jak na mój gust powinno tu wszystko rosnąć duuuużo
    gwałtowniej niż w Polsce

    > przemysł się opiera, VW woli żeby fabryki stały puste zamiast produkować maski.

    nie pracujesz- dopłacimy z budżetu
    pracujesz- nie dostaniesz nic
    proste, lepsze 500+ w garści niż przedsiębiorca na dachu ;)

    > Kształtuje się nurt aby izolować grupy ryzyka (starych i chorych) i po Wielkanocy
    znieść sankcje.

    wreszcie jakieś logiczne posunięcie...

    Lukasz

  • 219. Data: 2020-04-02 13:37:28
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 02-04-2020 o 13:32, J.F. pisze:

    > Ale u nas ... tez zgina, bo linkowalem, jak to mleczarnia mleka nie
    > odbiera.
    >
    > Dziwne swoja droga - bo co - ludzie jesc przestali ?
    > Czy tylko eksport stanal ?

    Eksport.
    Choć pewnie konsumpcja serów i innych art. mleczarskich też się
    zmniejszyła, bo ilość chętnych na robienie zakupów spadła.

  • 220. Data: 2020-04-02 13:42:06
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 02-04-2020 o 13:33, ddddddddddddd pisze:

    > no na konto covid tym bardziej wpływają przypadki innych chorób, które w
    > połączeniu z covid doprowadziły do zgonu

    Podobno jest związek między śmiertelnością z powodu covid, a
    obowiązkowymi szczepieniami przeciwko gruźlicy.
    Żeby się nie okazało, że we Włoszech covid tylko otworzył ścieżkę dla
    gruźlicy, na którą faktycznie ludzie umierali.....
    Oni szczepień nie mieli, my tak.

    To by dużo tłumaczyło....

    > mieszkam w uk, w skupiskach chodzę jako nieliczny w masce i używam
    > rękawiczek, jak na mój gust powinno tu wszystko rosnąć duuuużo
    > gwałtowniej niż w Polsce

    A nie rośnie?

    > wreszcie jakieś logiczne posunięcie...

    U nas tak szybko to nie przejdzie, najwyżej będą pałować nieposłusznych
    - to byłby kolejny element który brakuje kaczafiemu w restytucji PRL.
    Kto by się tam liczył z oczekiwaniami ludzi - lepiej ich nastraszyć w tvpis.