  • 11. Data: 2011-12-31 12:30:17
    Temat: Re: [NTG] Taka sobie retrospekcja
    Od: Zbych <z...@o...pl>

    On 31.12.2011 11:50, Pawel "O'Pajak" wrote:
    > Powitanko,

    > Ale dlaczego tylko od nich?

    Bo to oni chcą wsparcia dla firm? Jak chcą to niech wyłożą kasę ze
    swoich kieszeni.

    > Scenariusz porzadany, to wladze poreczaja kredyt na rozwoj technologii i
    > produkcje power LEDow,

    Jeśli to taki dobry biznes, to sam im poręcz. Ja nie chcę, żeby na moje
    konto rząd poręczał komuś kredyty.

  • 12. Data: 2011-12-31 21:03:50
    Od: "Robert R" <c...@g...pl>

    Grzegorz Niemirowski <g...@p...onet.pl> napisał(a):

    > U nas jest ciężko wytworzyć bo zatrudnianie jest bardzo drogie. Pensja
    > pracownika to niewielka część kosztu, jaki musi ponieść pracodawca żeby go
    > zatrudnić.

    Jeśli chodzi o upadek polskiej elektroniki, przykład Diory jest lekko
    nietrafiony, firma reaktywowa się czas jakiś temu - produkuje fajny sprzęcik
    audio, głośniki, przymierzają się do robienia wzmacniaczy lampowych audio -
    proszę zerknąć na stronkę : http://www.diora.com.pl/ .
    Pozdro i trochę wiary w polską myśl techniczną.RR.

  • 13. Data: 2012-01-01 14:26:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 29 Dec 2011 14:05:24 +0100, Artur(m) napisał(a):
    > Przeczytałem "Epitafium dla Diory"
    > http://speedy.sh/yaWxz/PE-Nr-04-95.pdf
    > i wyjaśniło mi się:), jak należało bronić polskiego przemysłu.
    > Protekcjonizm państwoey, który uratował FSO:).

    Ale spojrz szerzej - przemysl elektroniki konsumenckiej w calej Europie
    upadl. Pieniadze wyrzucone w bloto ?

    Szczegolnie ze te fabryki telewizorow pod parasolem i tak by pewnie padly
    pare lat temu - nowe technologie za drogie, a kineskopow nikt nie chce.

    Chociaz ... no niby teraz mamy kraj miodem i telewizorami plynacy :-)

    J.

  • 14. Data: 2012-01-01 14:34:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 31 Dec 2011 02:39:25 +0100, Pawel "O'Pajak" napisał(a):
    > Ale zeby za bardzo NTG nie bylo: Tonsil, Unitra, Elemis, wspomniana
    > Diora, Zaklad produkcji lamp elektronowych. Tonsil sobie niezle radzil,
    > jedna z pierwszych spolek na Gieldzie, Unitra - mam ich katalog TTLi i
    > CMOSow z poczatku lat 70 i z tego samego okresu katalog TI, nie
    > odstawalismy wtedy,

    w 70. w 80 odstawalismy troszeczke, a w 90 chyba juz bez szans na
    dogonienie.
    Troche wina Jaruzela (zatrzymana dekada), troche z socjalizmu - ale czy w
    ogole byla szansa na utrzymanie sie, czy trzeba by bylo na badania i rozwoj
    przeznaczac tyle co TI ? I miec takiz zbyt na swoje produkty.

    > Elemis zainwestowal w nowoczesna linie montazowa i
    > padl, Lampy byly produkowane, byli ludzie, ktorzy sie na tym znali.
    > Wiem, niszowe zapotrzebowanie, ale czemu Litwini moga je produkowac, a
    > nie my.

    moze i mozemy, ale widac sie nie oplacalo. Nisza, ile pracownikow mozna na
    tym utrzymac i jak dlugo jeszcze ?

    J.

  • 15. Data: 2012-01-02 10:56:59
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Robert R" <c...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > audio -
    > proszę zerknąć na stronkę : http://www.diora.com.pl/ .
    > Pozdro i trochę wiary w polską myśl techniczną.RR.

    Raczej reaktywował się marketing. No ale zawsze to coś kasy zostaje w PL.
    Chyba, że faktycznie jest tam zatrudniony jakiś elektronik?

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 16. Data: 2012-01-03 09:43:47
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" <o...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Nie wykluczam, ze te w/w firmy byly zle zarzadzane, ale nie zrobiono nic,
    > zeby im nie przeszkadzac w wyjsciu na prosta. Ludzi madrych, zdolnych, z
    > ogromna wiedza u nas troche jest, poprostu szkoda, ze nie maja jak
    > konkurowac z takim chocby wspomnianym przez Ciebie Samsungiem.

    Może były i świetnie zarządzane, ale nie miały kasy

    Artur(m)

  • 17. Data: 2012-01-03 09:55:51
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    > Ale dlaczego tylko od nich? Ja np. finansuje partie polityczne, na ktore
    > nie tylko nigdy nie glosowalem, ale ktore dzialaja tez na szkode panstwa i
    > moja. Nie mialbym nic przeciwko przesunieciu tych pieniedzy np. na
    > reanimowanie Tonsilu, ktory mial wszelkie szanse byc konkurencyjnym dalej.
    > I bardzo bym sie cieszyl z tego sukcesu nie majac z tego zadnych
    > osobistych korzysci.

    Ok myślisz, że gdyby PiS zdecydował się
    (bo oni są prawdziwymi Polakami) na taki krok
    to te 40 milionów pomogłoby choćby jednemu działowi Diory!!!!
    Jesteś jak mniemam inżynierem, więc powinieneś w trakcie studiów
    otrzeć się o rachunek prawdopodobieństwa i badanie funkcji.
    Musisz więc wiedzieć, ze złożenie dwóch (a nie mówiąc więcej)
    funkcji szczególnie ilorazu, iloczynu) daje nader niespodziewane
    wyniki. Gospodarka jest złożeniem n+1 takich funkcji
    (gdzie n->?) (gdzie n dązy do nieskończoności, piszę bo
    może znak specjalny niie przejść).
    Dlatego dziwi mnie, ze stosujesz tak proste
    wnioskowanie, godne zarazpowojennegorolnika.

    Artur(m)

  • 18. Data: 2012-01-03 10:11:07
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

> [...]
    > audio -
    > proszę zerknąć na stronkę : http://www.diora.com.pl/ .
    > Pozdro i trochę wiary w polską myśl techniczną.RR.

    Jeżeli tak jest, to tylko dobrze świadczy o myśleniu
    innym niż hutami stoczniami i kopalniami.
    Wygrywa myślenie godne ssaków kredowych (jurajskich),
    - mały przeżyje łatwiej.
    Dużo myślenia, mało stali a kasa dowali,
    to taki dżok.

    Artur(m)