  • 1. Data: 2011-06-18 14:53:02
    Temat: NOM - 10 lat pozniej
    Od: a...@p...pl

    Czesc,

    wlasnie sprzatam stare szpargaly w piwnicy i przegladam co niszczarki
    i....znalazlem faktury NOM z 04.2002 za zrealizowane polaczenia od
    07.2001 do03.2002

    To sa te faktury, ktore NOM byl zmuszony wystawic, bo TP nie chciala z
    nimi wspolpracowac na polu polaczen przez prefiksy. W tym samym czasie
    w Niemczech DTelecom rozliczal operatorom prefiksy. A Polsce
    monopolista nie musial (bo go nikt nie zmusil, ze niby VAT za kogos
    itp).

    I jeszcze, swego czasu pisalem reklamacje i TP przyslal biling z
    uwzgledniemiem wszystkich polaczen realizowanych przez 1044 - bylo
    widac co przez TP a co przez NOM.

    Moze rynek telekomunikacyjny wygladalby inaczej....ale wszedl voip i
    komorkowi zaczeli sie rozpychac, no i Internet stal sie wazniejszy.

    Ja przestalem dzwonic przez NOM jakies 5 lat temu, linia telefoniczna
    odeszla do TP, tylko komorka i voip. A internet od
    innych....swiatlowodem.

    A co sie wogole dzieje z NOM i innymi operatorami prefiksowymi? Ktos
    jeszcze przez nich dzwoni? Czy sie wogle oplaca? A moze sie
    przebrazowili???

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2011-06-18 21:14:52
    Temat: Re: NOM - 10 lat pozniej
    Od: nadir <n...@h...org>

    > A co sie wogole dzieje z NOM i innymi operatorami prefiksowymi? Ktos
    > jeszcze przez nich dzwoni? Czy sie wogle oplaca? A moze sie
    > przebrazowili???

    W pewnych sytuacjach się opłaca.
    Mam w firmie Centrex-z, kiedyś było kilkadziesiąt numerów w obrębie
    kilku okolicznych miejscowości, teraz zostało co prawda niecałe 20
    numerów, ale abonament za pojedynczy numer to 18 zł netto/m-c,
    połączenia miedzy numerami za darmo(a tych realizuje się najwięcej).
    W związku z tym, że zaliczanie jest impulsowe mamy prefix z Netii, a ci
    mają zaliczanie sekundowe i wszystkie połączenia poza Centrex kierowane
    są przez Netię.
    Ten konkretny mix(+ telefony komórkowe z jakąś tam specjalną taryfą dla
    biznesu) wychodzi taniej niż jakikolwiek VoIP.

  • 3. Data: 2011-06-19 11:10:46
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 18 Jun 2011 16:53:02 +0200, a...@p...pl wrote:
> [...]
    >w Niemczech DTelecom rozliczal operatorom prefiksy. A Polsce
    >monopolista nie musial (bo go nikt nie zmusil, ze niby VAT za kogos

    Jak sie chce psa kopnac, to kazdy pretekst jest dobry .. ale z
    podatkami w POlsce to trzeba ostroznie :-)

    >Moze rynek telekomunikacyjny wygladalby inaczej....ale wszedl voip i
    >komorkowi zaczeli sie rozpychac, no i Internet stal sie wazniejszy.

    I to wszystko by nastapilo niezaleznei od rozwoju NOM.

    >A co sie wogole dzieje z NOM i innymi operatorami prefiksowymi? Ktos
    >jeszcze przez nich dzwoni? Czy sie wogle oplaca? A moze sie
    >przebrazowili???

    http://www.nom1044.pl/

    Wychodzi na to ze sie leciutko przebranzowili w pasozyta na TP czy jak
    kto woli operatora wirtualnego pelna oferta.
    Czy sie oplaca .. no, teraz UKE pilnuje zeby w TP nie bylo za tanio :)

    J.

  • 4. Data: 2011-06-19 11:26:45
    Od: "vari" <varicap@małpa.onet.pl>

    > Wychodzi na to ze sie leciutko przebranzowili w pasozyta na TP czy jak
    > kto woli operatora wirtualnego pelna oferta.
    > Czy sie oplaca .. no, teraz UKE pilnuje zeby w TP nie bylo za tanio :)

    Ciekawe czy pasozyty miewaja pasozyty.
    Tak zdaje sie bylo z TP w tamtych czasach.
    TP teraz bedzie swiatlowody zakladac (widze to jak autostrady...).
    Ja ostatni raz swiatlowód widzialem w 1996 roku na CMK Kolo I/I z naklejka
    "Jelonki" (nazwa sasiednej CA).
    Wczesniej swiatlowód widzialem w swojej pracy dyplomowej (lacze
    swiatlowodowe) w technikum.
    Ba ! Ja nawet Fabryke Kabli w Ozarowie widzialem (zywa !) jeszcze.
    A teraz to jest postep: z miedzi przesiadlem sie na radio a potem w wlasnego
    domu na mieszkanie katem u rodziny.
    Z Toyoty Corolli (2002) na Nissana Micre (1995) a teraz na buty z
    hipermarketu ( i klusem za autobusem).
    Postep ! Soldarna Europa (nakazuje... ale placic na upadajaca Grecje...
    Polsce).
    Jakos Niemcy nie poczuwaja sie do solidarnosci w kwestii mojej renty (z
    dodatkami) w kwocie 690 PLN.
    Jak oni by zyli za 150 Euro miesiecznie ?
    Pasozyty wiec sa mi znane.
    Mozna poczytac o najgro.zniejszej odmianie tu:
    http://www.premier.gov.pl/
    Canlerus Prezesus Radus de Ministri ... parapsilosis.
    vari