  • 11. Data: 2017-08-31 14:59:27
    Temat: Re: NIK: autostrady bardziej niebezpieczne niż się uważa
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 31.08.2017 o 14:40, SW3 pisze:

    > Od kiedy chce się udowodnić, że autostrady są niebezpieczne.
    > Skoro wzięto, jak piszą, wszystkie drogi publiczne, to znalazły się w
    > nich i takie, na których ruch jest znikomy. Gdyby napisać, że na km
    > polnej drogi stanowiącej dojazd do dwóch domów jest mniej wypadków niż
    > na km autostrady to by już nie było takie zaskakujące, co?

    Skrajny przypadek to windy i samoloty. Jak liczyć wypadki na ilość
    podróży to windy bezpieczne a samoloty nie. A jak na paxokilometry, tona
    odwrót. Zależy jak liczysz, wyjdzie co tam sobie życzysz.

    Shrek

  • 12. Data: 2017-09-01 12:44:40
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 30 Aug 2017 21:44:13 +0200, T. napisał(a):

    > Autostrady i drogi ekspresowe w powszechnym odczuciu postrzegane są jako
    > bezpieczne. Przeczą temu jednak policyjne statystyki.
    >
    > Liczba wypadków i ich ofiar na polskich autostradach i drogach
    > ekspresowych, w przeliczeniu na 1000 km długości, była w 2016 r.
    > pięciokrotnie większa niż ogólnie na drogach publicznych.
    >
    > Liczba wypadków i ich ofiar na autostradach i drogach ekspresowych, w
    > przeliczeniu na 1000 km długości, jest znacznie (w 2016 r. nawet
    > pięciokrotnie) większa niż ogólnie na drogach publicznych.

    Problemem jest to, że takie opracowania przygotowują ludzie intelektualnie
    tak ciency, że popełniają tak grube błędy, prowadzące do tak bezsensownych
    wniosków.

    A najgorsze jest że teraz kolejni urzędnicy, na podstawie tak wadliwych
    wniosków podejmą kolejne bezsensowne decyzje i np. pokierują pieniądze nie
    tam gdzie są one potrzebne.

    Autostrady są drogami głównymi, tranzytowymi o wysokim natężeniu ruchu.
    Natomiast te pozostałe drogi z którymi je porównano to są drogi gminne i
    powiatowe, o minimalnym natężeniu ruchu, których w Polsce jest kilkaset
    tysięcy kilometrów.

    I nie bardzo wiem jakich wyników ktokolwiek oczekiwał, bo 90% długości dróg
    i w Polsce i pewnie w każdym innym kraju to wąskie, lokalne, kręte drogi po
    lasach i polach na których jadą 3 samochody na godzinę.

    A jak byśmy dodali jeszcze zapewne kilka milionów kilometrów dróg
    gruntowych, polnych i leśnych no to w ogóle się okaże że klepisko w lesie
    jest 40x bezpieczniejsze niż autostrada - "naukowcy" z NIK z pewnością będą
    tak zaskoczeni że się nie pozbierają jak to w ogóle możliwe.

    W Niemczech jak przeliczyłem na szybko, to ich autostrady mają nawet 6x
    więcej wypadków śmiertelnych w przeliczeniu na długość sieci autostrad niż
    średnia dla całości sieci ich dróg.

    > Tak duża
    > różnica jest zaskakująca, nawet przy uwzględnieniu dysproporcji w
    > długości dróg i autostrad, stwierdza NIK.

    No jeśli ten wynik kogokolwiek w NIK "zaskakuje", to może lepiej żeby ten
    ktoś zajął się intelektualnie prostszymi zajęciami, zwłaszcza że na
    podstawie takiego "zaskoczenia", ktoś dalej będzie podejmował urzędnicze
    decyzje.

    > A mówili, że autostrady takie bezpieczne, że dlatego należy je budować,
    > bo bezpieczeństwo i takie tam...

    Ubocznym skutkiem jest to, że ludzie którzy przeczytali takie "wnioski"
    uwierzyli w nie, nie zadając sobie trudu samodzielnej weryfikacji poziomu
    merytorycznego tego opracowania.
    Z tą tylko różnicą że przeciętny czytacz gazet ma prawo nie umieć liczyć,
    ale osoby pracujące w NIK i zajmujące się taką problematyką, powinny jednak
    prezentować poziom nieco wyższy.

  • 13. Data: 2017-09-01 14:36:03
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2017-09-01 12:44, Tomasz Pyra wrote:

> [...]
    > Natomiast te pozostałe drogi z którymi je porównano to są drogi gminne i
    > powiatowe, o minimalnym natężeniu ruchu, których w Polsce jest kilkaset

    Dokladnie. Do tego dzieki tym wlasnie autostradom, ilosc ruchu z wielu
    podrzednych drog, w tym pseudo-krajowek, zostala w koncu przeniesiona
    na bezpieczniejsze i wydajniejsze drogi.

    Jedynym problemem jest to ze "A" staly sie troche ofiara wlasnego
    sukcesu, a nie zostaly do niego wlasciwie przygotowane. Vide A2
    miedzy Warszawa a Lodzia ktora sie zatyka i dopiero szykuja sie
    do wybudowania trzeciego pasa w kazda strone, ktory to powinien
    istniec od poczatku.

    ps. ciekawe ile potracen pieszych albo rowerzystow NIK naliczyl
    na autostradach?

    ps2. czyzby ktos zaczal sie doszukiwac, ze poprzednia wladza
    budujac autostrady, chce rzekomo wymordowac spoleczenstwo? ;)

    --

    memento lorem ipsum

  • 14. Data: 2017-09-01 15:53:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "elmer radi radisson" napisał w wiadomości grup
    On 2017-09-01 12:44, Tomasz Pyra wrote:
> [...]
    >miedzy Warszawa a Lodzia ktora sie zatyka i dopiero szykuja sie
    >do wybudowania trzeciego pasa w kazda strone, ktory to powinien

    Moze by sie mniej zatykal, gdyby dokonczono S8 ..

    >ps2. czyzby ktos zaczal sie doszukiwac, ze poprzednia wladza
    >budujac autostrady, chce rzekomo wymordowac spoleczenstwo? ;)

    Predzej "nie bedziemy budowac austrad, bo sa niebezpieczne".
    A potem pochwalimy sie niskim deficytem.

    Choc o ile pamietam, to troche umow podpisali, i S-ki sie buduja ...

    J.

  • 15. Data: 2017-09-01 16:39:06
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2017-09-01 15:53, J.F. wrote:

    > Moze by sie mniej zatykal, gdyby dokonczono S8 ..

    Raczej dopatruje sie w tym tego ze A2 jak narazie jest wciaz darmowa ;)

    --

    memento lorem ipsum

  • 16. Data: 2017-09-01 16:45:09
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    btw, S8 to srednio po drodze dla tirmanow, ktorzy ciagna
    A2 jako alternatywa dla starej "2" i kiedys sie kulali przez
    Sochaczew i Blonie. A to jest bardzo duza ilosc ruchu ktora
    wlasnie katuje A2, i blokuje lewy pas przy klasycznej dynamice
    manewru wyprzedzania tirow.

    --

    memento lorem ipsum

  • 17. Data: 2017-09-01 17:21:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "elmer radi radisson" napisał w wiadomości grup
    >btw, S8 to srednio po drodze dla tirmanow, ktorzy ciagna
    >A2 jako alternatywa dla starej "2" i kiedys sie kulali przez
    >Sochaczew i Blonie.

    S8 to jest dobra alternatywa dla tych co jada z Wroclawia, Drezna,
    Monachium, Pragi, Francji, Hiszpanii.

    Tylko ... jak dorobia brakujacy kawalek w okolicach Piotrkowa, bo
    obecnie to nie ma sensu.

    J.