  • 1. Data: 2010-05-14 11:47:18
    Temat: NAS z USB
    Od: "Bartek Wiecek" <d...@c...eranet.pl>

    Witam
    Czy ktos z Was zna NAS'a mające jednocześnie port USB który potrafi
    udostępnić jednocześnie tą samą przestrzeń dysku via lan i USB???
    bo póki co znalazłem tylko jedną skrzynkę która ma porty USB i LAN ale nie
    potrafi udostępnić tej samej przestrzeni dysku via dwa interfejsy
    (http://www.lacie.com/us/products/product.htm?pid=11
    384)

    HELP
    pzdr
    Bartek

  • 2. Data: 2010-05-14 12:05:03
    Temat: Re: NAS z USB
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-05-14 13:47, Bartek Wiecek pisze:
> [...]
    > bo póki co znalazłem tylko jedną skrzynkę która ma porty USB i LAN ale
    > nie potrafi udostępnić tej samej przestrzeni dysku via dwa interfejsy
    Nie znam tego konkretnie, ale pozostałe Lacie (np bigdisc, d2 itp) mają
    usb port i udostępniają dokładnie tą samą przestrzeń/zasób/dysk po usb i
    ethernecie... ale to pułapka jest - bo po podłączeniu takiego dysku na
    USB do komputera - komputer odnajduje kartę sieciową, sam odnajduje dla
    niej adresy ip (dysk ma serwer dhcp?), i sam odnajduje ten dysk ale jako
    dysk udostępniony przez otoczenie sieciowe! (czyli zasadniczo obojętnie
    czy podłączasz się po usb, czy po ethernecie, a i tak dostajesz się
    realnie przez ftp/smb/http do danych na dysku) a nie jako
    usb-mass-storage czyli wprost prosty dysk.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 3. Data: 2010-05-14 12:29:34
    Od: "Bartek Wiecek" <d...@c...eranet.pl>

    "BartekK" <s...@N...org> wrote in message
    > Nie znam tego konkretnie, ale pozostałe Lacie (np bigdisc, d2 itp) mają
    > usb port i udostępniają dokładnie tą samą przestrzeń/zasób/dysk po usb i
    > ethernecie...

    no własnie wg instrukcji dostępnej w necie partycje dostępne po sieci i USB
    są rozdzielone
    http://www.lacie.com/download/manual/UM_d2NW2_EN.pdf strona 34
    Jeśli można dostać sie do tej samej przestrzeni dyskowej via dwa interfejsy
    równocześnie to mi to w zupełności wystarczy...

> [...]
    > podłączasz się po usb, czy po ethernecie, a i tak dostajesz się realnie
    > przez ftp/smb/http do danych na dysku) a nie jako usb-mass-storage czyli

    no tutaj to akurat nie będzie problemem - wyjścia na USB potrzebuję do tego
    by przypiąc do dysku mediaplayerek który potrafi czytać dyski USB.. dostęp z
    komputera będzie tylko via lan.

    pzdr
    Bartek

  • 4. Data: 2010-05-14 12:34:57
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-05-14 14:29, Bartek Wiecek pisze:

    > no tutaj to akurat nie będzie problemem - wyjścia na USB potrzebuję do
    > tego by przypiąc do dysku mediaplayerek który potrafi czytać dyski USB..
    > dostęp z komputera będzie tylko via lan.
    Raczej "to tutaj akurat _będzie_ problemem" - bo na usb podłączony
    plajerek nie znajdzie ci tego "dysku" jako dysku. Znajdzie kartę
    sieciową na usb, której oczywiście nie obsłuży, jeśli umie tylko
    usb-mass-storage-device

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 5. Data: 2010-05-14 12:44:06
    Od: "Bartek Wiecek" <d...@c...eranet.pl>

    "BartekK" <s...@N...org> wrote in message news:4bed440a$0$17098>
> [...]
    > plajerek nie znajdzie ci tego "dysku" jako dysku. Znajdzie kartę sieciową
    > na usb, której oczywiście nie obsłuży, jeśli umie tylko

    no to to nie zadziała :-(((((

  • 6. Data: 2010-05-14 17:25:20
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Bartek Wiecek" <d...@c...eranet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Jeśli można dostać sie do tej samej przestrzeni dyskowej via dwa
    > interfejsy równocześnie to mi to w zupełności wystarczy...

    Ciekawe kto ma rację. Instrukcja obsługi czy kolega z grupy.

  • 7. Data: 2010-05-14 17:44:25
    Od: Bartek Więcek <d...@e...pl>

    Użytkownik "MC" <m...@g...pl> napisał w wiadomości grup

    > Ciekawe kto ma rację. Instrukcja obsługi czy kolega z grupy.

    głosując portfelem niestety wole wierzyć instrukcji... :-(

  • 8. Data: 2010-05-18 12:13:56
    Od: ketiv <k...@o...pl>

    Dlink DNS-313 ma LAN i USB pracującym jako pamięć masowa podłączona
    bezpośrednio (Direct Attached Storage), z tym że normalnie jest tam taki
    plastikowy suwak umożliwiający podłaczenie na raz 1 interface.. co się
    stanie po usunięciu go i włożeniu kabli w USB i LAN.. nie wiem :)

    zdjęcie: http://www.deltatechnology.com.au/Images/DNS-313_A1_
    Image.jpg

  • 9. Data: 2010-05-18 13:07:48
    Od: "Bartek Wiecek" <d...@c...eranet.pl>

    "ketiv" <k...@o...pl> wrote in message news:hsu0a5$ruj$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > plastikowy suwak umożliwiający podłaczenie na raz 1 interface.. co się
    > stanie po usunięciu go i włożeniu kabli w USB i LAN.. nie wiem :)

    pewnie to co zwykle - jak jest suwak to działa tylko jeden interfejs w danym
    momencie.. :-(