    From: BartekK <s...@N...org>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: NAS na 2 - 4 dyski, z >50MB/s transferem po smb?
    Date: Tue, 22 Mar 2011 21:10:55 +0100

    Szukam jakiegoś sensownego NAS (serwera plików) który miałby:
    - ethernet 1Gbit oczywiście
    - miejsce na 2 do 4 dysków sata, po 1-2TB każdy
    - obsługe raid mirror lub innych metod robienia kopii zapasowej (*)
    - obslugę samby (otoczenie windowsowe), ftp/sftp, nic więcej nie
    potrzebuje.
    - tworzenie userów i dostęp do niektórych zasobów "guest account" czyli
    dla wszystkich, a innych tylko pod konkretnego usera+hasło
    ... jak na razie prosto, kazdy to chyba ma
    - jak najmniejszy pobór prądu w idle (usypianie dysków), uważam że
    jakieś 15-20W to maks, podczas intensywnej pracy niech bierze ile chce
    - transfer po smb przynajmniej 50MB/s, od biedy 45MB/s przeżyję, ale nie
    ma mowy o 20MB/s i gorzej
    - cena nie ma mieć więcej niż 4 cyfry przed przecinkiem ;)

    Czy na prawdę nie można nic takiego kupić w przyzwoitej cenie, a jak już
    jest szybki NAS... to się okazuje że to x86 klasy atom/celeron z
    linuksem w ładnym pudełku za kosmiczną cenę?

    A jeśli się inaczej nie da - to nie widzę przeszkód bym sam sobie zrobił
    NAS na np sofcie freenas.org, płycie na atomie albo i nawet core2duo sie
    znajdzie jakies wolniejsze, tylko skąd mam wziąć zasilacz, który w idle
    nie będzie miał 10W strat własnych i 60% sprawności ?

    Niestety te zasilacze które macałem (najlepiej wypadł jeszcze modecom
    feel III) mają od 7 do 14W (albo raczej VA) strat w standby i w idle!
    Gdy płyta główna (jako jedyne obciążenie) pobierała mi z +12, +5 i +3v
    sumarycznie 28W, najlepszy zasilacz z sieci ciągnął 49VA, a niektóre
    ponad 60! :/

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173