-
21. Data: 2011-01-09 20:22:28
Temat: Re: Myc czy nie ?
Od: Bydlę <b...@b...com>
Robert Rędziak wrote:
> On Sat, 08 Jan 2011 15:52:22 +0100, Bydlę <b...@b...com>
> wrote:
>
> >>Od kiedy F1 to wyścigi o kropelkę?
> >
> Od czasu wprowadzenia tego czy innego zapisu w regulaminie (np.
> limitu 185 litrów paliwa na cały wyścig w bolidach z silnikiem
> turbodoładowanym w 1988 roku, czy obecnego zakazu tankowania).
Tak.
I dalej nie są to wyścigi o kropelkę.
:-)
> Oczywiście kropelka jest innych rozmiarów, ale apetyt na paliwo
> to ważna rzecz również w wyścigach.
Nie w skali, o której pisali (brytyjscy?) naukowcy, badający to empirycznie.
:-)
(zresztą ich aerodynamika robi coś innego, niż w cywilnych
samochodach... grzebanie w tym dałoby pyrrusowe zwycięstwo ekonomii nad
głównym celem tej imprezy)
--
Bydlę
-
22. Data: 2011-01-10 14:18:36
Temat: Re: Myc czy nie ?
Od: kamil <k...@s...com>
On 04/01/2011 17:47, r...@k...pl wrote:
> Wed, 29 Dec 2010 11:04:07 -0800 (PST), w
> <6...@i...go
oglegroups.com>, ptoki
> <s...@g...com> napisał(-a):
>
>> On 29 Gru, 19:52, "Pszemol"<P...@P...com> wrote:
>>> "Bydlę"<bydl?@bydl?.pl> wrote in message
>>>
>>> news:iff5tp$pc1$3@inews.gazeta.pl...
>>>
>>>> Choć jakiś czas temu w sieć wpadł njus o tym, źe brudne auta palą mniej.
>>>> :-)
>>>
>>> A jak to argumentowano?
>>
>> Oporami aerodynamicznymi.
>> Poczytaj o skórze rekina.
>> W skrocie chodzi o to ze brudna powierzchnia jest chropowata i
>> powoduje mniejsze opory.
>
> Gdyby tak było, w F1 na auta nanoszono by brud...
Moze zaczna inwestowac w bloto w sprayu do "terenowek"?
--
Pozdrawiam
Kamil
-
23. Data: 2011-01-10 14:23:36
Temat: Re: Myc czy nie ?
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Tue, 04 Jan 2011 18:47:58 +0100, r...@k...pl wrote:
>> > A jak to argumentowano?
>> Oporami aerodynamicznymi.
>> Poczytaj o skórze rekina.
>> W skrocie chodzi o to ze brudna powierzchnia jest chropowata i
>> powoduje mniejsze opory.
>
>Gdyby tak było, w F1 na auta nanoszono by brud...
A skad wiesz czy nie jest nanoszony ?
Robi sie tak .. ale nie w F1.
Raczej w modelarstwie, gdzie odpowiednia predkosc i male wymiary
powoduja ze przynosi to zysk.
J.
-
24. Data: 2011-01-10 14:31:05
Temat: Re: Myc czy nie ?
Od: kamil <k...@s...com>
On 10/01/2011 13:23, J.F. wrote:
> On Tue, 04 Jan 2011 18:47:58 +0100, r...@k...pl wrote:
>>>> A jak to argumentowano?
>>> Oporami aerodynamicznymi.
>>> Poczytaj o skórze rekina.
>>> W skrocie chodzi o to ze brudna powierzchnia jest chropowata i
>>> powoduje mniejsze opory.
>>
>> Gdyby tak było, w F1 na auta nanoszono by brud...
>
> A skad wiesz czy nie jest nanoszony ?
>
> Robi sie tak .. ale nie w F1.
> Raczej w modelarstwie, gdzie odpowiednia predkosc i male wymiary
> powoduja ze przynosi to zysk.
Ty naprawno mowisz o blocie, ktore bylo tematem watku? Jedyne co zimowe
bloto daje, to dodatkowe obciazenie zwiekszajace zuzycie paliwa.
--
Pozdrawiam
Kamil
-
25. Data: 2011-01-11 13:21:21
Temat: Re: Myc czy nie ?
Od: Bydlę <b...@b...com>
kamil wrote:
> On 10/01/2011 13:23, J.F. wrote:
>
>> On Tue, 04 Jan 2011 18:47:58 +0100, r...@k...pl wrote:
>>
>>>>> A jak to argumentowano?
>>>>
>>>> Oporami aerodynamicznymi.
>>>> Poczytaj o skórze rekina.
>>>> W skrocie chodzi o to ze brudna powierzchnia jest chropowata i
>>>> powoduje mniejsze opory.
>>>
>>>
>>> Gdyby tak było, w F1 na auta nanoszono by brud...
>>
>>
>> A skad wiesz czy nie jest nanoszony ?
>>
>> Robi sie tak .. ale nie w F1.
>> Raczej w modelarstwie, gdzie odpowiednia predkosc i male wymiary
>> powoduja ze przynosi to zysk.
>
> Ty naprawno mowisz o blocie, ktore bylo tematem watku?
Tematem było odwieczne pytanie tego ksiącia z Danii (Myć albo nie myć,
oto jest pytanie!)
> Jedyne co zimowe
> bloto daje, to dodatkowe obciazenie zwiekszajace zuzycie paliwa.
A Brytyjczycy pisali o aucie nieumytym po prostu, nie o zabłoconym.
:-)
--
Bydlę
-
26. Data: 2011-01-11 13:45:46
Temat: Re: Myc czy nie ?
Od: ptoki <s...@g...com>
On 2 Sty, 06:47, "Pszemol" <P...@P...com> wrote:
> "Bydlę" <bydl?@bydl?.pl> wrote in message
>
> news:ifgh03$5dv$1@inews.gazeta.pl...
>
>
>
> > On 2010-12-30 00:39:06 +0100, Bydlę <bydl?@bydl?.pl> said:
>
> >> On 2010-12-29 20:04:07 +0100, ptoki <s...@g...com> said:
>
> >>> On 29 Gru, 19:52, "Pszemol" <P...@P...com> wrote:
> >>>> "Bydlę" <bydl?@bydl?.pl> wrote in message
>
> >>>>news:iff5tp$pc1$3@inews.gazeta.pl...
>
> >>>>> Choć jakiś czas temu w sieć wpadł njus o tym, źe brudne auta
> >>> palą mniej.
> >>>>> :-)
>
> >>>> A jak to argumentowano?
>
> >>> Oporami aerodynamicznymi.
> >>> Poczytaj o skórze rekina.
> >>> W skrocie chodzi o to ze brudna powierzchnia jest chropowata i
> >>> powoduje mniejsze opory.
>
> >> Piłeczki golfowe też mają swoje zagłębienia nie bez powodu.
> >> :-)
>
> > I szybki gógiel:
>
> > <http://www.google.com/search?client=safari&rls=en&q
=brudny+samochód+mniej+pali&ie=UTF-8&oe=UTF-8>
>
> Jako źródło podają tą prezentację:http://www2.mech.kth.se/courses/5C1211/C
asiraghi_2010.pdf
> w której nie znalazłem nic na temat brudnej powierzchni...
>
> Zresztą śmiem wątpić żeby zyski jakie daje chropowata powierzchnia
> przy idealnie wyprofilowanym bolidzie do wyścigów przenosiły się
> nawet w ułamku procenta na raczej mało wyśrubowane samochody
> do jazdy po drogach. Większe zyski pewnie osiągnie się pompując
> koła ciut więcej i jadąc na ćwierci baku benzyny zamiast całym...
Oni nie musza brudzic auta by osiagnac podobny efekt.
Odpowiednie spoilery (zbadaj skad sie bierze nazwa) odpowiednio
profiluja przeplyw powietrza.
I rezultat jest taki ze o karoserie bolidu niewiele strug powietrza
sie ociera. Wiekszosc leci ponad nia odchylana platami albo wpada w
otwory zasysajace...
-
27. Data: 2011-01-11 13:47:22
Temat: Re: Myc czy nie ?
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
W dniu 2011-01-04 18:47, r...@k...pl pisze:
>>>> Choć jakiś czas temu w sieć wpadł njus o tym, źe brudne auta palą mniej.
>>>> :-)
>>>
>>> A jak to argumentowano?
>>
>> Oporami aerodynamicznymi.
>> Poczytaj o skórze rekina.
>> W skrocie chodzi o to ze brudna powierzchnia jest chropowata i
>> powoduje mniejsze opory.
Czasem tak, czasem nie.
> Gdyby tak było, w F1 na auta nanoszono by brud...
Może przy prędkościach spotykanych w F1 liczba Reynoldsa jest już na tyle duża,
że turbulizatory nie opłacają się, bo lepsze efekty daje opływ laminarny :)
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
-
28. Data: 2011-01-11 19:29:22
Temat: Re: Myc czy nie ?
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Sat, 08 Jan 2011 15:52:22 +0100, w <ig9tn6$bd9$2@cougar.axelspringer.pl>, Bydlę
<b...@b...com> napisał(-a):
> > Gdyby tak było, w F1 na auta nanoszono by brud...
>
> Od kiedy F1 to wyścigi o kropelkę?
W chwili obecnej jak najbardziej.