eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMyc czy nie ?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 28

  • 21. Data: 2011-01-09 20:22:28
    Temat: Re: Myc czy nie ?
    Od: Bydlę <b...@b...com>

    Robert Rędziak wrote:
    > On Sat, 08 Jan 2011 15:52:22 +0100, Bydlę <b...@b...com>
    > wrote:
    >
    > >>Od kiedy F1 to wyścigi o kropelkę?
    > >
    > Od czasu wprowadzenia tego czy innego zapisu w regulaminie (np.
    > limitu 185 litrów paliwa na cały wyścig w bolidach z silnikiem
    > turbodoładowanym w 1988 roku, czy obecnego zakazu tankowania).

    Tak.
    I dalej nie są to wyścigi o kropelkę.
    :-)

    > Oczywiście kropelka jest innych rozmiarów, ale apetyt na paliwo
    > to ważna rzecz również w wyścigach.

    Nie w skali, o której pisali (brytyjscy?) naukowcy, badający to empirycznie.
    :-)

    (zresztą ich aerodynamika robi coś innego, niż w cywilnych
    samochodach... grzebanie w tym dałoby pyrrusowe zwycięstwo ekonomii nad
    głównym celem tej imprezy)


    --
    Bydlę


  • 22. Data: 2011-01-10 14:18:36
    Temat: Re: Myc czy nie ?
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 04/01/2011 17:47, r...@k...pl wrote:
    > Wed, 29 Dec 2010 11:04:07 -0800 (PST), w
    > <6...@i...go
    oglegroups.com>, ptoki
    > <s...@g...com> napisał(-a):
    >
    >> On 29 Gru, 19:52, "Pszemol"<P...@P...com> wrote:
    >>> "Bydlę"<bydl?@bydl?.pl> wrote in message
    >>>
    >>> news:iff5tp$pc1$3@inews.gazeta.pl...
    >>>
    >>>> Choć jakiś czas temu w sieć wpadł njus o tym, źe brudne auta palą mniej.
    >>>> :-)
    >>>
    >>> A jak to argumentowano?
    >>
    >> Oporami aerodynamicznymi.
    >> Poczytaj o skórze rekina.
    >> W skrocie chodzi o to ze brudna powierzchnia jest chropowata i
    >> powoduje mniejsze opory.
    >
    > Gdyby tak było, w F1 na auta nanoszono by brud...


    Moze zaczna inwestowac w bloto w sprayu do "terenowek"?


    --
    Pozdrawiam
    Kamil


  • 23. Data: 2011-01-10 14:23:36
    Temat: Re: Myc czy nie ?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 04 Jan 2011 18:47:58 +0100, r...@k...pl wrote:
    >> > A jak to argumentowano?
    >> Oporami aerodynamicznymi.
    >> Poczytaj o skórze rekina.
    >> W skrocie chodzi o to ze brudna powierzchnia jest chropowata i
    >> powoduje mniejsze opory.
    >
    >Gdyby tak było, w F1 na auta nanoszono by brud...

    A skad wiesz czy nie jest nanoszony ?

    Robi sie tak .. ale nie w F1.
    Raczej w modelarstwie, gdzie odpowiednia predkosc i male wymiary
    powoduja ze przynosi to zysk.

    J.



  • 24. Data: 2011-01-10 14:31:05
    Temat: Re: Myc czy nie ?
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 10/01/2011 13:23, J.F. wrote:
    > On Tue, 04 Jan 2011 18:47:58 +0100, r...@k...pl wrote:
    >>>> A jak to argumentowano?
    >>> Oporami aerodynamicznymi.
    >>> Poczytaj o skórze rekina.
    >>> W skrocie chodzi o to ze brudna powierzchnia jest chropowata i
    >>> powoduje mniejsze opory.
    >>
    >> Gdyby tak było, w F1 na auta nanoszono by brud...
    >
    > A skad wiesz czy nie jest nanoszony ?
    >
    > Robi sie tak .. ale nie w F1.
    > Raczej w modelarstwie, gdzie odpowiednia predkosc i male wymiary
    > powoduja ze przynosi to zysk.

    Ty naprawno mowisz o blocie, ktore bylo tematem watku? Jedyne co zimowe
    bloto daje, to dodatkowe obciazenie zwiekszajace zuzycie paliwa.



    --
    Pozdrawiam
    Kamil


  • 25. Data: 2011-01-11 13:21:21
    Temat: Re: Myc czy nie ?
    Od: Bydlę <b...@b...com>

    kamil wrote:
    > On 10/01/2011 13:23, J.F. wrote:
    >
    >> On Tue, 04 Jan 2011 18:47:58 +0100, r...@k...pl wrote:
    >>
    >>>>> A jak to argumentowano?
    >>>>
    >>>> Oporami aerodynamicznymi.
    >>>> Poczytaj o skórze rekina.
    >>>> W skrocie chodzi o to ze brudna powierzchnia jest chropowata i
    >>>> powoduje mniejsze opory.
    >>>
    >>>
    >>> Gdyby tak było, w F1 na auta nanoszono by brud...
    >>
    >>
    >> A skad wiesz czy nie jest nanoszony ?
    >>
    >> Robi sie tak .. ale nie w F1.
    >> Raczej w modelarstwie, gdzie odpowiednia predkosc i male wymiary
    >> powoduja ze przynosi to zysk.
    >
    > Ty naprawno mowisz o blocie, ktore bylo tematem watku?

    Tematem było odwieczne pytanie tego ksiącia z Danii (Myć albo nie myć,
    oto jest pytanie!)

    > Jedyne co zimowe
    > bloto daje, to dodatkowe obciazenie zwiekszajace zuzycie paliwa.

    A Brytyjczycy pisali o aucie nieumytym po prostu, nie o zabłoconym.
    :-)


    --
    Bydlę


  • 26. Data: 2011-01-11 13:45:46
    Temat: Re: Myc czy nie ?
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 2 Sty, 06:47, "Pszemol" <P...@P...com> wrote:
    > "Bydlę" <bydl?@bydl?.pl> wrote in message
    >
    > news:ifgh03$5dv$1@inews.gazeta.pl...
    >
    >
    >
    > > On 2010-12-30 00:39:06 +0100, Bydlę <bydl?@bydl?.pl> said:
    >
    > >> On 2010-12-29 20:04:07 +0100, ptoki <s...@g...com> said:
    >
    > >>> On 29 Gru, 19:52, "Pszemol" <P...@P...com> wrote:
    > >>>> "Bydlę" <bydl?@bydl?.pl> wrote in message
    >
    > >>>>news:iff5tp$pc1$3@inews.gazeta.pl...
    >
    > >>>>> Choć jakiś czas temu w sieć wpadł njus o tym, źe brudne auta
    > >>> palą mniej.
    > >>>>> :-)
    >
    > >>>> A jak to argumentowano?
    >
    > >>> Oporami aerodynamicznymi.
    > >>> Poczytaj o skórze rekina.
    > >>> W skrocie chodzi o to ze brudna powierzchnia jest chropowata i
    > >>> powoduje mniejsze opory.
    >
    > >> Piłeczki golfowe też mają swoje zagłębienia nie bez powodu.
    > >> :-)
    >
    > > I szybki gógiel:
    >
    > > <http://www.google.com/search?client=safari&rls=en&q
    =brudny+samochód+mniej+pali&ie=UTF-8&oe=UTF-8>
    >
    > Jako źródło podają tą prezentację:http://www2.mech.kth.se/courses/5C1211/C
    asiraghi_2010.pdf
    > w której nie znalazłem nic na temat brudnej powierzchni...
    >
    > Zresztą śmiem wątpić żeby zyski jakie daje chropowata powierzchnia
    > przy idealnie wyprofilowanym bolidzie do wyścigów przenosiły się
    > nawet w ułamku procenta na raczej mało wyśrubowane samochody
    > do jazdy po drogach. Większe zyski pewnie osiągnie się pompując
    > koła ciut więcej i jadąc na ćwierci baku benzyny zamiast całym...

    Oni nie musza brudzic auta by osiagnac podobny efekt.
    Odpowiednie spoilery (zbadaj skad sie bierze nazwa) odpowiednio
    profiluja przeplyw powietrza.
    I rezultat jest taki ze o karoserie bolidu niewiele strug powietrza
    sie ociera. Wiekszosc leci ponad nia odchylana platami albo wpada w
    otwory zasysajace...


  • 27. Data: 2011-01-11 13:47:22
    Temat: Re: Myc czy nie ?
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-01-04 18:47, r...@k...pl pisze:

    >>>> Choć jakiś czas temu w sieć wpadł njus o tym, źe brudne auta palą mniej.
    >>>> :-)
    >>>
    >>> A jak to argumentowano?
    >>
    >> Oporami aerodynamicznymi.
    >> Poczytaj o skórze rekina.
    >> W skrocie chodzi o to ze brudna powierzchnia jest chropowata i
    >> powoduje mniejsze opory.

    Czasem tak, czasem nie.

    > Gdyby tak było, w F1 na auta nanoszono by brud...

    Może przy prędkościach spotykanych w F1 liczba Reynoldsa jest już na tyle duża,
    że turbulizatory nie opłacają się, bo lepsze efekty daje opływ laminarny :)

    --
    Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.


  • 28. Data: 2011-01-11 19:29:22
    Temat: Re: Myc czy nie ?
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 08 Jan 2011 15:52:22 +0100, w <ig9tn6$bd9$2@cougar.axelspringer.pl>, Bydlę
    <b...@b...com> napisał(-a):

    > > Gdyby tak było, w F1 na auta nanoszono by brud...
    >
    > Od kiedy F1 to wyścigi o kropelkę?

    W chwili obecnej jak najbardziej.

strony : 1 . 2 . [ 3 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: