eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMyc czy nie ?Re: Myc czy nie ?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.nask.pl!
    news.nask.org.pl!news.unit0.net!feeder3.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl!pos
    tnews.google.com!l22g2000vbp.googlegroups.com!not-for-mail
    From: ptoki <s...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Myc czy nie ?
    Date: Tue, 11 Jan 2011 04:45:46 -0800 (PST)
    Organization: http://groups.google.com
    Lines: 54
    Message-ID: <b...@l...googlegroups.com>
    References: <iff3re$ldv$1@news.onet.pl> <iff5tp$pc1$3@inews.gazeta.pl>
    <6...@i...googlegroups.com>
    <ifggqq$55o$1@inews.gazeta.pl> <ifgh03$5dv$1@inews.gazeta.pl>
    <i...@p...onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 193.109.244.28
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: posting.google.com 1294749947 2572 127.0.0.1 (11 Jan 2011 12:45:47 GMT)
    X-Complaints-To: g...@g...com
    NNTP-Posting-Date: Tue, 11 Jan 2011 12:45:47 +0000 (UTC)
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: l22g2000vbp.googlegroups.com; posting-host=193.109.244.28;
    posting-account=jnRHMAoAAACB5EawItMhNTZMy_yOF2XE
    User-Agent: G2/1.0
    X-HTTP-Via: 1.1 ISA2-CENTRALA
    X-HTTP-UserAgent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.13)
    Gecko/20101203 Firefox/3.6.13,gzip(gfe)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2341532
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2 Sty, 06:47, "Pszemol" <P...@P...com> wrote:
    > "Bydlę" <bydl?@bydl?.pl> wrote in message
    >
    > news:ifgh03$5dv$1@inews.gazeta.pl...
    >
    >
    >
    > > On 2010-12-30 00:39:06 +0100, Bydlę <bydl?@bydl?.pl> said:
    >
    > >> On 2010-12-29 20:04:07 +0100, ptoki <s...@g...com> said:
    >
    > >>> On 29 Gru, 19:52, "Pszemol" <P...@P...com> wrote:
    > >>>> "Bydlę" <bydl?@bydl?.pl> wrote in message
    >
    > >>>>news:iff5tp$pc1$3@inews.gazeta.pl...
    >
    > >>>>> Choć jakiś czas temu w sieć wpadł njus o tym, źe brudne auta
    > >>> palą mniej.
    > >>>>> :-)
    >
    > >>>> A jak to argumentowano?
    >
    > >>> Oporami aerodynamicznymi.
    > >>> Poczytaj o skórze rekina.
    > >>> W skrocie chodzi o to ze brudna powierzchnia jest chropowata i
    > >>> powoduje mniejsze opory.
    >
    > >> Piłeczki golfowe też mają swoje zagłębienia nie bez powodu.
    > >> :-)
    >
    > > I szybki gógiel:
    >
    > > <http://www.google.com/search?client=safari&rls=en&q
    =brudny+samochód+mniej+pali&ie=UTF-8&oe=UTF-8>
    >
    > Jako źródło podają tą prezentację:http://www2.mech.kth.se/courses/5C1211/C
    asiraghi_2010.pdf
    > w której nie znalazłem nic na temat brudnej powierzchni...
    >
    > Zresztą śmiem wątpić żeby zyski jakie daje chropowata powierzchnia
    > przy idealnie wyprofilowanym bolidzie do wyścigów przenosiły się
    > nawet w ułamku procenta na raczej mało wyśrubowane samochody
    > do jazdy po drogach. Większe zyski pewnie osiągnie się pompując
    > koła ciut więcej i jadąc na ćwierci baku benzyny zamiast całym...

    Oni nie musza brudzic auta by osiagnac podobny efekt.
    Odpowiednie spoilery (zbadaj skad sie bierze nazwa) odpowiednio
    profiluja przeplyw powietrza.
    I rezultat jest taki ze o karoserie bolidu niewiele strug powietrza
    sie ociera. Wiekszosc leci ponad nia odchylana platami albo wpada w
    otwory zasysajace...

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: