-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.nask.pl!
news.nask.org.pl!news.unit0.net!feeder3.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl!pos
tnews.google.com!l22g2000vbp.googlegroups.com!not-for-mail
From: ptoki <s...@g...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Myc czy nie ?
Date: Tue, 11 Jan 2011 04:45:46 -0800 (PST)
Organization: http://groups.google.com
Lines: 54
Message-ID: <b...@l...googlegroups.com>
References: <iff3re$ldv$1@news.onet.pl> <iff5tp$pc1$3@inews.gazeta.pl>
<6...@i...googlegroups.com>
<ifggqq$55o$1@inews.gazeta.pl> <ifgh03$5dv$1@inews.gazeta.pl>
<i...@p...onet.pl>
NNTP-Posting-Host: 193.109.244.28
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Trace: posting.google.com 1294749947 2572 127.0.0.1 (11 Jan 2011 12:45:47 GMT)
X-Complaints-To: g...@g...com
NNTP-Posting-Date: Tue, 11 Jan 2011 12:45:47 +0000 (UTC)
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: l22g2000vbp.googlegroups.com; posting-host=193.109.244.28;
posting-account=jnRHMAoAAACB5EawItMhNTZMy_yOF2XE
User-Agent: G2/1.0
X-HTTP-Via: 1.1 ISA2-CENTRALA
X-HTTP-UserAgent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.13)
Gecko/20101203 Firefox/3.6.13,gzip(gfe)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2341532
[ ukryj nagłówki ]On 2 Sty, 06:47, "Pszemol" <P...@P...com> wrote:
> "Bydlę" <bydl?@bydl?.pl> wrote in message
>
> news:ifgh03$5dv$1@inews.gazeta.pl...
>
>
>
> > On 2010-12-30 00:39:06 +0100, Bydlę <bydl?@bydl?.pl> said:
>
> >> On 2010-12-29 20:04:07 +0100, ptoki <s...@g...com> said:
>
> >>> On 29 Gru, 19:52, "Pszemol" <P...@P...com> wrote:
> >>>> "Bydlę" <bydl?@bydl?.pl> wrote in message
>
> >>>>news:iff5tp$pc1$3@inews.gazeta.pl...
>
> >>>>> Choć jakiś czas temu w sieć wpadł njus o tym, źe brudne auta
> >>> palą mniej.
> >>>>> :-)
>
> >>>> A jak to argumentowano?
>
> >>> Oporami aerodynamicznymi.
> >>> Poczytaj o skórze rekina.
> >>> W skrocie chodzi o to ze brudna powierzchnia jest chropowata i
> >>> powoduje mniejsze opory.
>
> >> Piłeczki golfowe też mają swoje zagłębienia nie bez powodu.
> >> :-)
>
> > I szybki gógiel:
>
> > <http://www.google.com/search?client=safari&rls=en&q
=brudny+samochód+mniej+pali&ie=UTF-8&oe=UTF-8>
>
> Jako źródło podają tą prezentację:http://www2.mech.kth.se/courses/5C1211/C
asiraghi_2010.pdf
> w której nie znalazłem nic na temat brudnej powierzchni...
>
> Zresztą śmiem wątpić żeby zyski jakie daje chropowata powierzchnia
> przy idealnie wyprofilowanym bolidzie do wyścigów przenosiły się
> nawet w ułamku procenta na raczej mało wyśrubowane samochody
> do jazdy po drogach. Większe zyski pewnie osiągnie się pompując
> koła ciut więcej i jadąc na ćwierci baku benzyny zamiast całym...
Oni nie musza brudzic auta by osiagnac podobny efekt.
Odpowiednie spoilery (zbadaj skad sie bierze nazwa) odpowiednio
profiluja przeplyw powietrza.
I rezultat jest taki ze o karoserie bolidu niewiele strug powietrza
sie ociera. Wiekszosc leci ponad nia odchylana platami albo wpada w
otwory zasysajace...
Następne wpisy z tego wątku
- 11.01.11 13:47 Jakub Witkowski
- 11.01.11 19:29 r...@k...pl
Najnowsze wątki z tej grupy
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
Najnowsze wątki
- 2024-12-23 Riga => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-23 Łódź => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-12-23 Kraków => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-23 Co nalezy do Cinkciarza, a co do Conotoxia ?
- 2024-12-23 Poznań => Key Account Manager <=
- 2024-12-23 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=
- 2024-12-23 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-23 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-12-23 Białystok => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Po
- 2024-12-23 Warszawa => Site Reliability Engineer (SRE) <=
- 2024-12-23 Warszawa => DevOps Engineer <=
- 2024-12-23 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-12-23 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-23 Katowice => Administrator IT - Wirtualizacja i Konteneryzacja <=
- 2024-12-23 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=