  • 11. Data: 2010-12-29 19:54:31
    Temat: Re: Myc czy nie ?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Przemysław Gubernat" <r...@W...r3pc10.pl.na.newsach> wrote in
    message news:iffcr1$lnm$1@pyro.tvk.wroc.pl...

    > Ja myję, ale staram się to zrobić przed dłuższą trasą (100 km) aby całą
    > wodę
    > "wywiać" oraz "wygrzać".

    :-)

    A po trasie 100km w zimie auto wygląda w ogóle nieco lepiej niż przed
    myciem?

  • 12. Data: 2010-12-29 20:04:07
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 29 Gru, 19:52, "Pszemol" <P...@P...com> wrote:
    > "Bydlę" <bydl?@bydl?.pl> wrote in message

    > A jak to argumentowano?

    Oporami aerodynamicznymi.
    Poczytaj o skórze rekina.
    W skrocie chodzi o to ze brudna powierzchnia jest chropowata i
    powoduje mniejsze opory.

  • 13. Data: 2010-12-30 00:39:06
    Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>

    On 2010-12-29 20:04:07 +0100, ptoki <s...@g...com> said:

    > palą mniej.

    > Oporami aerodynamicznymi.
    > Poczytaj o skórze rekina.
    > W skrocie chodzi o to ze brudna powierzchnia jest chropowata i
    > powoduje mniejsze opory.

    Piłeczki golfowe też mają swoje zagłębienia nie bez powodu.
    :-)

    --
    Bydlę

  • 14. Data: 2010-12-30 00:41:55
    Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>

    On 2010-12-30 00:39:06 +0100, Bydlę <bydl?@bydl?.pl> said:

    > Piłeczki golfowe też mają swoje zagłębienia nie bez powodu.
    > :-)

    I szybki gógiel:

    <http://www.google.com/search?client=safari&rls=en&q
    =brudny+samochód+mniej+pali&ie=UTF-8&oe=UTF-8>
    --

    Bydlę

  • 15. Data: 2010-12-30 01:22:58
    Od: Przemysław Gubernat <r...@W...r3pc10.pl.na.newsach>

    W dniu 2010-12-29 19:54, Pszemol pisze:
    > "Przemysław Gubernat" <r...@W...r3pc10.pl.na.newsach> wrote in message

    > :-)
    >
    > A po trasie 100km w zimie auto wygląda w ogóle nieco lepiej niż przed myciem?

    O 2 poziomy lepiej :D Pod warunkiem że:
    * nie solą
    * nie pada
    * jest mniej niż -5 st. C

    --
    [WRC] Biały Scenic 2000 1,9 dTI
    CB: Intek M-490 ML 145

    +-=-=-=-=-=-=-=- Przemysław Gubernat -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+
    | _API Internet_ A. Stolarczyk i P. Gubernat Spółka Jawna |
    =-=-=-=-+

  • 16. Data: 2010-12-30 10:22:47
    Od: "Agent" <w...@o...pl>

    Użytkownik "Xiant" <x...@p...nospam.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > niewiele daje. Chodzi mi o wode ktora wplywa w rozne zakamarki, potem
    > zamarznie i ... cholera wie co narobi ...

    Myłem/myję już 3 swoje auto zimą podczas mrozów i wszystko gra. Od myjni na
    parking mam ok 2 km. Jak jest mocny mróz to nawet lepiej bo zachodzi
    sublimacja i resztki lodu odparowują po 1 dniu.

  • 17. Data: 2011-01-02 06:47:58
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > I szybki gógiel:
    >
    > <http://www.google.com/search?client=safari&rls=en&q
    =brudny+samochód+mniej+pali&ie=UTF-8&oe=UTF-8>

    Jako źródło podają tą prezentację:
    http://www2.mech.kth.se/courses/5C1211/Casiraghi_201
    0.pdf
    w której nie znalazłem nic na temat brudnej powierzchni...

    Zresztą śmiem wątpić żeby zyski jakie daje chropowata powierzchnia
    przy idealnie wyprofilowanym bolidzie do wyścigów przenosiły się
    nawet w ułamku procenta na raczej mało wyśrubowane samochody
    do jazdy po drogach. Większe zyski pewnie osiągnie się pompując
    koła ciut więcej i jadąc na ćwierci baku benzyny zamiast całym...

  • 18. Data: 2011-01-04 18:47:58
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 29 Dec 2010 11:04:07 -0800 (PST), w
    <6...@i...go
    oglegroups.com>, ptoki
    <s...@g...com> napisał(-a):

    > Oporami aerodynamicznymi.
    > Poczytaj o skórze rekina.
    > W skrocie chodzi o to ze brudna powierzchnia jest chropowata i
    > powoduje mniejsze opory.

    Gdyby tak było, w F1 na auta nanoszono by brud...

  • 19. Data: 2011-01-08 15:52:22
    Od: Bydlę <b...@b...com>

    r...@k...pl wrote:
    > Wed, 29 Dec 2010 11:04:07 -0800 (PST), w
    > <6...@i...go
    oglegroups.com>,
    ptoki

    > Gdyby tak było, w F1 na auta nanoszono by brud...

    Od kiedy F1 to wyścigi o kropelkę?

    --
    Bydlę

  • 20. Data: 2011-01-08 18:40:43
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sat, 08 Jan 2011 15:52:22 +0100, Bydlę <b...@b...com>
    wrote:

    > Od kiedy F1 to wyścigi o kropelkę?

    Od czasu wprowadzenia tego czy innego zapisu w regulaminie (np.
    limitu 185 litrów paliwa na cały wyścig w bolidach z silnikiem
    turbodoładowanym w 1988 roku, czy obecnego zakazu tankowania).
    Oczywiście kropelka jest innych rozmiarów, ale apetyt na paliwo
    to ważna rzecz również w wyścigach.

    r.