-
11. Data: 2010-12-29 19:54:31
Temat: Re: Myc czy nie ?
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Przemysław Gubernat" <r...@W...r3pc10.pl.na.newsach> wrote in
message news:iffcr1$lnm$1@pyro.tvk.wroc.pl...
> W dniu 2010-12-29 11:49, Xiant pisze:
>> Witam
>>
>> ... auto w taka pogode (temperatura), mam cale za przeproszeniem zasr...
>> przez
>> ptaki i szyby juz takie brudne, ze ledwo co widac, przecieranie juz
>> niewiele
>> daje. Chodzi mi o wode ktora wplywa w rozne zakamarki, potem zamarznie i
>> ...
>> cholera wie co narobi ...
>>
> Ja myję, ale staram się to zrobić przed dłuższą trasą (100 km) aby całą
> wodę
> "wywiać" oraz "wygrzać".
:-)
A po trasie 100km w zimie auto wygląda w ogóle nieco lepiej niż przed
myciem?
-
12. Data: 2010-12-29 20:04:07
Temat: Re: Myc czy nie ?
Od: ptoki <s...@g...com>
On 29 Gru, 19:52, "Pszemol" <P...@P...com> wrote:
> "Bydlę" <bydl?@bydl?.pl> wrote in message
>
> news:iff5tp$pc1$3@inews.gazeta.pl...
>
> > Choć jakiś czas temu w sieć wpadł njus o tym, źe brudne auta palą mniej.
> > :-)
>
> A jak to argumentowano?
Oporami aerodynamicznymi.
Poczytaj o skórze rekina.
W skrocie chodzi o to ze brudna powierzchnia jest chropowata i
powoduje mniejsze opory.
-
13. Data: 2010-12-30 00:39:06
Temat: Re: Myc czy nie ?
Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>
On 2010-12-29 20:04:07 +0100, ptoki <s...@g...com> said:
> On 29 Gru, 19:52, "Pszemol" <P...@P...com> wrote:
>> "Bydlę" <bydl?@bydl?.pl> wrote in message
>>
>> news:iff5tp$pc1$3@inews.gazeta.pl...
>>
>>> Choć jakiś czas temu w sieć wpadł njus o tym, źe brudne auta
> palą mniej.
>>> :-)
>>
>> A jak to argumentowano?
>
> Oporami aerodynamicznymi.
> Poczytaj o skórze rekina.
> W skrocie chodzi o to ze brudna powierzchnia jest chropowata i
> powoduje mniejsze opory.
Piłeczki golfowe też mają swoje zagłębienia nie bez powodu.
:-)
--
Bydlę
-
14. Data: 2010-12-30 00:41:55
Temat: Re: Myc czy nie ?
Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>
On 2010-12-30 00:39:06 +0100, Bydlę <bydl?@bydl?.pl> said:
> On 2010-12-29 20:04:07 +0100, ptoki <s...@g...com> said:
>
>> On 29 Gru, 19:52, "Pszemol" <P...@P...com> wrote:
>>> "Bydlę" <bydl?@bydl?.pl> wrote in message
>>>
>>> news:iff5tp$pc1$3@inews.gazeta.pl...
>>>
>>>> Choć jakiś czas temu w sieć wpadł njus o tym, źe brudne auta
>> palą mniej.
>>>> :-)
>>>
>>> A jak to argumentowano?
>>
>> Oporami aerodynamicznymi.
>> Poczytaj o skórze rekina.
>> W skrocie chodzi o to ze brudna powierzchnia jest chropowata i
>> powoduje mniejsze opory.
>
> Piłeczki golfowe też mają swoje zagłębienia nie bez powodu.
> :-)
I szybki gógiel:
<http://www.google.com/search?client=safari&rls=en&q
=brudny+samochód+mniej+pali&ie=UTF-8&oe=UTF-8>
--
Bydlę
-
15. Data: 2010-12-30 01:22:58
Temat: Re: Myc czy nie ?
Od: Przemysław Gubernat <r...@W...r3pc10.pl.na.newsach>
W dniu 2010-12-29 19:54, Pszemol pisze:
> "Przemysław Gubernat" <r...@W...r3pc10.pl.na.newsach> wrote in message
> news:iffcr1$lnm$1@pyro.tvk.wroc.pl...
>> W dniu 2010-12-29 11:49, Xiant pisze:
>>> Witam
>>>
>>> ... auto w taka pogode (temperatura), mam cale za przeproszeniem zasr... przez
>>> ptaki i szyby juz takie brudne, ze ledwo co widac, przecieranie juz niewiele
>>> daje. Chodzi mi o wode ktora wplywa w rozne zakamarki, potem zamarznie i ...
>>> cholera wie co narobi ...
>>>
>> Ja myję, ale staram się to zrobić przed dłuższą trasą (100 km) aby całą wodę
>> "wywiać" oraz "wygrzać".
>
> :-)
>
> A po trasie 100km w zimie auto wygląda w ogóle nieco lepiej niż przed myciem?
O 2 poziomy lepiej :D Pod warunkiem że:
* nie solą
* nie pada
* jest mniej niż -5 st. C
--
[WRC] Biały Scenic 2000 1,9 dTI
CB: Intek M-490 ML 145
+-=-=-=-=-=-=-=- Przemysław Gubernat -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+
| _API Internet_ A. Stolarczyk i P. Gubernat Spółka Jawna |
+-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
=-=-=-=-+
-
16. Data: 2010-12-30 10:22:47
Temat: Re: Myc czy nie ?
Od: "Agent" <w...@o...pl>
Użytkownik "Xiant" <x...@p...nospam.onet.pl> napisał w wiadomości
news:iff3re$ldv$1@news.onet.pl...
> Witam
>
> ... auto w taka pogode (temperatura), mam cale za przeproszeniem zasr...
> przez ptaki i szyby juz takie brudne, ze ledwo co widac, przecieranie juz
> niewiele daje. Chodzi mi o wode ktora wplywa w rozne zakamarki, potem
> zamarznie i ... cholera wie co narobi ...
>
Myłem/myję już 3 swoje auto zimą podczas mrozów i wszystko gra. Od myjni na
parking mam ok 2 km. Jak jest mocny mróz to nawet lepiej bo zachodzi
sublimacja i resztki lodu odparowują po 1 dniu.
-
17. Data: 2011-01-02 06:47:58
Temat: Re: Myc czy nie ?
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Bydlę" <bydl?@bydl?.pl> wrote in message
news:ifgh03$5dv$1@inews.gazeta.pl...
> On 2010-12-30 00:39:06 +0100, Bydlę <bydl?@bydl?.pl> said:
>
>> On 2010-12-29 20:04:07 +0100, ptoki <s...@g...com> said:
>>
>>> On 29 Gru, 19:52, "Pszemol" <P...@P...com> wrote:
>>>> "Bydlę" <bydl?@bydl?.pl> wrote in message
>>>>
>>>> news:iff5tp$pc1$3@inews.gazeta.pl...
>>>>
>>>>> Choć jakiś czas temu w sieć wpadł njus o tym, źe brudne auta
>>> palą mniej.
>>>>> :-)
>>>>
>>>> A jak to argumentowano?
>>>
>>> Oporami aerodynamicznymi.
>>> Poczytaj o skórze rekina.
>>> W skrocie chodzi o to ze brudna powierzchnia jest chropowata i
>>> powoduje mniejsze opory.
>>
>> Piłeczki golfowe też mają swoje zagłębienia nie bez powodu.
>> :-)
>
> I szybki gógiel:
>
> <http://www.google.com/search?client=safari&rls=en&q
=brudny+samochód+mniej+pali&ie=UTF-8&oe=UTF-8>
Jako źródło podają tą prezentację:
http://www2.mech.kth.se/courses/5C1211/Casiraghi_201
0.pdf
w której nie znalazłem nic na temat brudnej powierzchni...
Zresztą śmiem wątpić żeby zyski jakie daje chropowata powierzchnia
przy idealnie wyprofilowanym bolidzie do wyścigów przenosiły się
nawet w ułamku procenta na raczej mało wyśrubowane samochody
do jazdy po drogach. Większe zyski pewnie osiągnie się pompując
koła ciut więcej i jadąc na ćwierci baku benzyny zamiast całym...
-
18. Data: 2011-01-04 18:47:58
Temat: Re: Myc czy nie ?
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Wed, 29 Dec 2010 11:04:07 -0800 (PST), w
<6...@i...go
oglegroups.com>, ptoki
<s...@g...com> napisał(-a):
> On 29 Gru, 19:52, "Pszemol" <P...@P...com> wrote:
> > "Bydlę" <bydl?@bydl?.pl> wrote in message
> >
> > news:iff5tp$pc1$3@inews.gazeta.pl...
> >
> > > Choć jakiś czas temu w sieć wpadł njus o tym, źe brudne auta palą mniej.
> > > :-)
> >
> > A jak to argumentowano?
>
> Oporami aerodynamicznymi.
> Poczytaj o skórze rekina.
> W skrocie chodzi o to ze brudna powierzchnia jest chropowata i
> powoduje mniejsze opory.
Gdyby tak było, w F1 na auta nanoszono by brud...
-
19. Data: 2011-01-08 15:52:22
Temat: Re: Myc czy nie ?
Od: Bydlę <b...@b...com>
r...@k...pl wrote:
> Wed, 29 Dec 2010 11:04:07 -0800 (PST), w
> <6...@i...go
oglegroups.com>,
ptoki
> <s...@g...com> napisał(-a):
>
>
>>On 29 Gru, 19:52, "Pszemol" <P...@P...com> wrote:
>>
>>>"Bydlę" <bydl?@bydl?.pl> wrote in message
>>>
>>>news:iff5tp$pc1$3@inews.gazeta.pl...
>>>
>>>
>>>>Choć jakiś czas temu w sieć wpadł njus o tym, źe brudne auta palą
mniej.
>>>>:-)
>>>
>>>A jak to argumentowano?
>>
>>Oporami aerodynamicznymi.
>>Poczytaj o skórze rekina.
>>W skrocie chodzi o to ze brudna powierzchnia jest chropowata i
>>powoduje mniejsze opory.
>
>
> Gdyby tak było, w F1 na auta nanoszono by brud...
>
Od kiedy F1 to wyścigi o kropelkę?
--
Bydlę
-
20. Data: 2011-01-08 18:40:43
Temat: Re: Myc czy nie ?
Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
On Sat, 08 Jan 2011 15:52:22 +0100, Bydlę <b...@b...com>
wrote:
> Od kiedy F1 to wyścigi o kropelkę?
Od czasu wprowadzenia tego czy innego zapisu w regulaminie (np.
limitu 185 litrów paliwa na cały wyścig w bolidach z silnikiem
turbodoładowanym w 1988 roku, czy obecnego zakazu tankowania).
Oczywiście kropelka jest innych rozmiarów, ale apetyt na paliwo
to ważna rzecz również w wyścigach.
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.