  • 51. Data: 2019-11-05 10:17:59
    Temat: Re: Muszę pochwalić InPost
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    heby wrote:

    > Przychodzi(ł) w mailach. Ponadto jest do tego apliakcja. Znośna, choć
    > dalej nie pojmuje co można robić przez 2 sek na starcie.

    O, Kolega również latency Nazi? Trzeba to będzie zgłosić na jakiejś
    konferencji software'owej, okrzykną nas luminarzami i pionierami.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 52. Data: 2019-11-05 10:28:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    J.F. wrote:

    >W takim, że trudno na VFD wrzucić najnowszą animację opracowaną w
    >pocie czoła przez dział marketingu. A jak ktoś się uprze, to będzie
    >wyglądała
    >jak demo na C64. Paru nerdów się ucieszy, ale reszta spyta WTF?!

    Sa VFD matrycowe/graficzne.
    Owszem - chyba nawet gorsze niz C64 ... ale to tez sie moze podobac
    :-)

    >Na VFD z dobrym filtrem monochromatycznym? One naprawdę "dają radę".

    Nie widzialem.
    Ale te luminofory z natury dość "białe" dla swiatla odbitego, a
    monochromatycznoscia chyba nie grzesza ...

    >No właśnie, a jak trzeba będzie wrzucić inną dowcipną animację?

    >Sejlsy by się z Tobą nie zgodziły, najdelikatniej rzecz ujmując. Ma
    >być HD w 3D z dźwiękiem w Dolby. I dowcipnie.

    I bedzie ... w telewizji.

    >1. VFD ma jedwbistą żywtność, jeśli nie musi świecić ciągle.

    A to juz nie musi przyciagac animacją ? :-)

    >Działa dopóki próżnia mu się nie popsuje.

    A wlokno tam nie cierpi ?
    Co prawda patrzac na TV ... moze dzialac 15-20 lat.
    Ale dla Ciebie to przeciez duzo za krotko :-)

    >2. Ja nie buduję paczkomatów. :-)

    No coz - jest alternatywa - drony donoszace do domu ...

    J.

  • 53. Data: 2019-11-05 10:45:08
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    J.F. wrote:

    > Sa VFD matrycowe/graficzne.

    Owszem, miałem przyjemność z takim pracować. Są nawet dotykowe, jak ktoś
    tak lubi.

    > Nie widzialem.

    Pierwsza z brzegu kasa w Lidlu ma VFD z "zieloną szybką". Nigdy nie
    miałem problemu z czytelnością.

    > Ale te luminofory z natury dość "białe" dla swiatla odbitego, a
    > monochromatycznoscia chyba nie grzesza ...

    Ale na wejściu masz filtr kolorowy. Odbije się tylko to, co przejdzie
    przez filtr, a potem... żebyś zobaczył, to światło odbite i tak musi
    ponownie przejść przez filtr. Światło emitowane przez filtr przechodzi
    tylko raz. W wersji matowej nawet odbicia od filtru nie powinny być
    problemem.

    > I bedzie ... w telewizji.

    Jakiej telewizji? Jesteś nieprzystosowany społecznie i nie chcesz
    pożartować z paczkomatem? To w sumie... witaj w klubie. :-)

    > A to juz nie musi przyciagac animacją ? :-)

    Ja bym chciał taki, który ma tylko niezbędne, czytelnie opisane funkcje
    i do tego ułożone w sensownej sekwencji. Po co i animacja i kolorki, ja
    tu po paczkę przyszedłem...

    W zeszłym tygodniu robiliśmy doktorat z towarzyszem niedoli pod
    bankomatem PKO BP. Wszystko dało się zrobić łatwo, z wyjątkiem
    podstawowej czynności, czyli podjęcia gotówki. Po kilku minutach
    eksperymentów okazało się, że ta funkcja się sama aktywuje, jeśli się
    NIC nie naciśnie. Nie wiem, co za geniusz to wymyślił, ale wyrazy uznania.

    > Ale dla Ciebie to przeciez duzo za krotko :-)

    Owszem. :-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 54. Data: 2019-11-05 10:58:53
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 5 Nov 2019 10:07:47 +0100, Piotr Wyderski
    > 1. VFD ma jedwbistą żywtność, jeśli nie musi świecić ciągle. Działa
    > dopóki próżnia mu się nie popsuje.

    Nie wiem skąd ten wniosek. Wszystkie urządzenia jakie mam z vfd po
    kilku latach stały się nieczytelne (wypalone).

    --
    Marek

  • 55. Data: 2019-11-05 11:08:11
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Marek wrote:

    > Nie wiem skąd ten wniosek. Wszystkie urządzenia jakie mam z vfd po kilku
    > latach stały się  nieczytelne (wypalone).

    Wniosek wynika wprost z czytania zacytowanego zdania do końca.
    Jeśli go włączasz tylko wtedy, gdy jest potrzebny, to jest spora szansa,
    że Cię przeżyje.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 56. Data: 2019-11-05 12:54:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    J.F. wrote:

    >Pierwsza z brzegu kasa w Lidlu ma VFD z "zieloną szybką". Nigdy nie
    >miałem problemu z czytelnością.

    Sie przyjrze kiedys przy okazji ... ale przyznasz, ze Lidl to nie jest
    "w pelnym Sloncu", a calkiem odwrotnie ...

    >Ale na wejściu masz filtr kolorowy. Odbije się tylko to, co przejdzie
    >przez filtr, a potem... żebyś zobaczył, to światło odbite i tak musi
    >ponownie przejść przez filtr.

    Owszem, ale to jest to swiatlo, ktore juz ma wlasciwy kolor, wiec
    przez filtr dobrze przechodzi.

    Owszem - gdzies tam na zboczach zakresu widma filtr moze powiedmy 50%
    przepuszczac, 50% tlumic ...

    Jakby luminofor mial waski prazek, a filtr byl dobry, to by pewnie
    mozna sporą czesc swiatla odfiltrowac, ale IMO - te luminofory wcale
    nie sa takie wąskie...

    [...]
    >Jakiej telewizji? Jesteś nieprzystosowany społecznie i nie chcesz
    >pożartować z paczkomatem? To w sumie... witaj w klubie. :-)

    Ale zeby pozartowac z paczkomatem, to musze do niego podejsc ... a
    zebym podszedl, to mnie musi reklama emitowana gdzie indziej
    przyciagnac.
    Albo sie zalatwi sprawe odgórnie, np przez Allegro.

    No chyba zeby tak ... paczkomat w wolnym czasie migal, muzyczke gral
    ... i przyciagal przechodniow :-)

    [...]
    >Owszem. :-)

    No coz, pieniadz zrobi swoje i jak widac - najtaniej to wstawic
    monitor komputerowy :-)

    J.

  • 57. Data: 2019-11-05 15:10:34
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 5 Nov 2019 11:08:11 +0100, Piotr Wyderski
    > Wniosek wynika wprost z czytania zacytowanego zdania do końca.
    > Jeśli go włączasz tylko wtedy, gdy jest potrzebny, to jest spora
    > szansa,
    > że Cię przeżyje.

    Ale to jest wewnętrznie sprzeczne tj. , że coś leży nie używane nie
    implikuje miana trwałości w żadnym wypadku.

    --
    Marek

  • 58. Data: 2019-11-05 15:35:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    On Tue, 5 Nov 2019 11:08:11 +0100, Piotr Wyderski

    >Ale to jest wewnętrznie sprzeczne tj. , że coś leży nie używane nie
    >implikuje miana trwałości w żadnym wypadku.

    I tak, i nie.

    Bo jak ma wydac 100 paczek dziennie ... i przy zalozeniu pracy 100
    minut dziennie przewiduje sie trwalosc 30 lat ... praktycznie wieczne,
    wiecej nie trzeba, bo szafki przerdzewieja :-)

    Tylko ... on ma wlokno grzane - nie wiem, czy wytrzyma tak duzo cykli

    J.

  • 59. Data: 2019-11-05 16:19:35
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Marek wrote:

    > Ale to jest wewnętrznie sprzeczne tj. , że coś leży nie używane nie
    > implikuje miana  trwałości w żadnym wypadku.

    W tym przypadku implikuje, z zasady działania. To jest lampa
    elektronowa, ludki używają nawet stuletnich NOS w swoich
    odrestaurowanych radyjkach, a co dopiero 50-letnich. W innych
    przypadkach oczywiście nie implikuje (np. LCD -- kupa organicznej
    chemii, z przewagą kupy), ale rozmowa była o VFD.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 60. Data: 2019-11-05 17:10:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Marek wrote:

    >W tym przypadku implikuje, z zasady działania. To jest lampa
    >elektronowa, ludki używają nawet stuletnich NOS w swoich
    >odrestaurowanych radyjkach, a co dopiero 50-letnich.

    No ale po co ci trwale urzadzenie nieuzywane ?
    Chcesz sie odhibernowac za 1000 lat i miec gotowe do uzytku ?

    Co do lamp ... cos mi chodzi po glowie, ze w Konstantynowie rotowali
    lampy i uzyskiwali znacznie dluzsze czasy pracy, wiec odpoczynek
    lampie sluzy ... ale chyba musi byc dluzszy niz 5 minut :-)

    >W innych przypadkach oczywiście nie implikuje (np. LCD -- kupa
    >organicznej chemii, z przewagą kupy), ale rozmowa była o VFD.

    No nie wiem, 20 lat kalkulatory wytrzymuja, zegarki jakos tez ...

    No i zobacz np taką rope naftową - miliony lat, a ona ciagle sie pali
    :-)

    J.