  • 141. Data: 2011-09-05 15:34:48
    Temat: Re: Może mi ktoś wyjasnić, jak to działa ?
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

    > Czemu więc ta ostrożność przejawia się w podejściu do "klasycznej" nauki
    > i koncernów pharma a nie do genialnych, niepotwierdzonych rewelacji
    > jakiś nieznanych szerzej "naukowców".

    Jeżeli za nieznanych uznajesz klasyków fizyki, których równania znane są
    przynajmniej od pół wieku to gratuluję wiedzy.
    Dla przypomnienia tak na ludowo aby fala mogła oddziaływać z ośrodkiem
    jej długość musi być porównywalna z obiektem z którym ma oddziaływać
    inaczej nie zauważa go przechodząc bez oddziaływania. Przykładowo
    komórki i wi-fi to długość fali rzędu 12-20 cm. Porównaj to z rozmiarem
    komórki i odpowiedz sobie na ile realne może być oddziaływanie. Dopiero
    od światła widzialnego i bliskiej podczerwieni natura wynalazła właściwe
    substancje dzięki czemu możemy widzieć. Ultrafiolet natomiast może
    oddziaływać już z normalnymi komórkami i uszkadzać je. Stąd rak u
    opalających się.

    JanuszR

  • 142. Data: 2011-09-05 17:13:52
    Od: Zbych <z...@o...pl>

    On 05.09.2011 17:34, JanuszR wrote:

> [...]
    > komórki i wi-fi to długość fali rzędu 12-20 cm. Porównaj to z rozmiarem
    > komórki i odpowiedz sobie na ile realne może być oddziaływanie.

    Dobrze, że moja mikrofala nie ma dostępu do newsów, bo by się
    dowiedziała, że nie ma prawa działać.

  • 143. Data: 2011-09-05 17:24:36
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 05.09.2011 17:34, JanuszR pisze:

    > Jeżeli za nieznanych uznajesz klasyków fizyki, których równania znane są
    > przynajmniej od pół wieku to gratuluję wiedzy.
    Hm? Za nieznanych uważam 'geniuszów', którzy tworzą jakieś dziwne teorie
    o biorezonansie. Niezgodne z aktualną wiedzą fizyczną.

> [...]
    > substancje dzięki czemu możemy widzieć. Ultrafiolet natomiast może
    > oddziaływać już z normalnymi komórkami i uszkadzać je. Stąd rak u
    A co było napisane w wyciętym przez Ciebie fragmencie mojej wypowiedzi?

    Michoo

  • 144. Data: 2011-09-05 17:37:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 03 Sep 2011 09:19:38 +0200, JanuszR napisał(a):

    > Bzdura sprzeczna ze znanymi prawami fizyki. Jedynym oddziaływaniem
    > Wi-Fi, komórek itp. może być jedynie oddziaływanie termiczne, które przy
    > tych mocach można praktycznie pominąć. Przypomnę, że Słońce promieniuje
    > na Ziemię z przeciętną mocą 100W/m2. Jedyną motywacją do tego typu
    > "badań" mogą być jedynie chęć bycia "naukowcem" lub wydobycie kasy z
    > naiwnych.

    Albo wlasnie bycia prawdziwym naukowcem, jak sie zauwazy jaki wplyw maja
    fale, ktore niby wplywu miec nie powinny zadnego.

    Tylko trzeba wymyslec dobra metode i zachowac obiektywizm.

    J.

  • 145. Data: 2011-09-05 18:08:40
    Od: Adam <b...@a...pl>

    W dniu 2011-09-05 17:22, JanuszR pisze:

    > Tolkop? Brak dowodów a więc brak przesłanek za tego istnieniem. Nie mogę
    > zakładać istnienia czegokolwiek nie mając o tym wiedzy.

    Isnieje :>

    http://peakery.com/Tolkop/

  • 146. Data: 2011-09-05 18:09:15
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan JanuszR napisał:

> [...]
    > Wi-Fi, komórek itp. może być jedynie oddziaływanie termiczne, które przy
    > tych mocach można praktycznie pominąć. Przypomnę, że Słońce promieniuje

    1000 W/m2

    > Jedyną motywacją do tego typu "badań" mogą być jedynie chęć bycia
    > "naukowcem" lub wydobycie kasy z naiwnych.

    Niekoniecznie z naiwnych. Kasowniki w warszawskich autobusach zapamiętują
    sobie różnie rzeczy, a na koniec dnia można te dane z nich wyciągnąć. Dla
    wygody zrobiono to łączem na podczerwień -- coś jak pilot do TV czy inna
    irda. No i kierowcy (to znaczy związki zawodowe) się zbuntowali -- dawać
    nam dodatek za pracę w obecności *PROMIENIOWANIA*, albo pokazać atesty, że
    ono nie szkodzi. No i specjalny instytut od pracy musiał te badania robić.
    Łatwe to nie było, bo w promieniowaniu tła od rozgrzanego silnika emisja
    takiej diodki po prostu ginęła. W końcu po długich badaniach zmierzono
    'in situ' emisję podczerwieni z kasownika z wymaganą dokładnością. Nie za
    darmo oczywiście, wszyscyśmy za to z podatków zapłacili. A zanim zbadano,
    to zdaje się trzeba było dodatki wypłacać.

    Jarek

    --
    No i panie, i kto za to płaci? Pan płaci, pani płaci, my płacimy.
    To są nasze pieniądze, prosze pana. Społeczenstwo, prosze pana.

  • 147. Data: 2011-09-05 19:03:37
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

    > Dobrze, że moja mikrofala nie ma dostępu do newsów, bo by się
    > dowiedziała, że nie ma prawa działać.

    Jak wcześniej powiedziano mikrofala oddziałuje termicznie. Przy mocach
    700W i więcej z bliska jest w stanie upiec. Przy mocach rzędu
    watów/miliwatów i odległościach idących w setki metrów a nawet
    kilometry, podgrzewa obiekty o max dziesięciotysięczne części stopnia.
    Robiono badania, komórka (moc ok 1W) trzymana tuż przy głowie przez
    godzinę jest w stanie lokalnie podgrzać ją o 0,1 st.C

    JanuszR

  • 148. Data: 2011-09-05 19:04:30
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

    > Hm? Za nieznanych uważam 'geniuszów', którzy tworzą jakieś dziwne teorie
    > o biorezonansie. Niezgodne z aktualną wiedzą fizyczną.

    > A co było napisane w wyciętym przez Ciebie fragmencie mojej wypowiedzi?

    Sorry być może pomerdałem wątki :)

  • 149. Data: 2011-09-05 19:10:56
    Od: Zbych <z...@o...pl>

    On 05.09.2011 21:03, JanuszR wrote:

    > Jak wcześniej powiedziano mikrofala oddziałuje termicznie.

    Mimo, że rozmiar cząsteki wody jest mniejszy niż 12cm? Na przecież sam
    napisałeś, że nie może.

  • 150. Data: 2011-09-05 19:44:08
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

    > Mimo, że rozmiar cząsteki wody jest mniejszy niż 12cm? Na przecież sam
    > napisałeś, że nie może.

    Nie podgrzewa jednej cząsteczki, nie widzi jej, podgrzewa głowę.
    Podobnie nie oddziałuje na poziomie komórkowym lecz tkankowym, rękę jest
    w stanie zobaczyć. Mikroskopy elektronowe skonstruowano po to aby można
    było dostrzec obiekty mniejsze od długości fali świetlnej. Długa fala
    świetlna nie zobaczyłaby drobiazgów. Podobnie wynalezienie lasera
    niebieskiego umożliwiła konstrukcję blue ray o gęstości zapisu większej
    od tradycyjnego CDROMa pracującego na świetle czerwonym. Nie ma
    fizycznej możliwości aby wi-fi czy komórki były w stanie uszkodzić
    komórkę, nie widzą jej.

    Januszr