  • 1. Data: 2009-08-21 16:46:39
    Temat: Motorowery i przeglad - zmiana prawa
    Od: PB <p...@b...pl>

    Wlasnie sie wykluło na pms, ale nie wszyscy tu czytaja wiec zapodam
    skrot:

    Dz.U.2009/97/802 - str 7221, pkt. 7
    Okresowe badanie techniczne ciagnika
    rolniczego, przyczepy rolniczej oraz
    motoroweru przeprowadza sie przed
    uplywem 3 lat od dnia pierwszej reje-
    stracji, a nastepnie przed uplywem
    kazdych kolejnych 2 lat od dnia prze-
    prowadzenia badania.

    i dalej:

    Art. 6. 1. Terminy nastepnego badania techniczne-
    go zamieszczone w dowodach rejestracyjnych przed
    dniem wejscia w zycie niniejszej ustawy zachowuja
    swoja waznosc.

    2. Wlasciciel motoroweru dla którego od dnia
    pierwszej rejestracji minelo wiecej niz 3 lata obowia-
    zany jest przedstawic go do badania technicznego
    w terminie roku od dnia wejscia w zycie niniejszej
    ustawy.

    A teraz clou - w moim DR w polu Data następnego badania jest wpisane
    BEZTERMINOWO. Zgodnie z pkt. 6.1 zachowuje to waznosc, a z pkt
    nastepnym juz nie.

    Jest tu prawnik?

    Piotr Biegała Warszawa
    Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-)
    Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe
    Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-)

  • 2. Data: 2009-08-21 17:58:52
    Temat: Re: Motorowery i przeglad - zmiana prawa
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > Jest tu prawnik?
    Nie jestem prawnikiem, ale prawo nie może działać wstecz.
    Przytoczone przepisy dotycza tylko "nowych" rejestracji/przeglądów.
    Pozdrawiam !
    WOJO

  • 3. Data: 2009-08-21 18:04:28
    Od: PB <p...@b...pl>

    Fri, 21 Aug 2009 19:58:52 +0200, na pl.rec.motocykle, WOJO napisał(a):

    > Nie jestem prawnikiem, ale prawo nie może działać wstecz.
    > Przytoczone przepisy dotycza tylko "nowych" rejestracji/przeglądów.

    ze nie powinno dzialac to ja wiem, ale to PL jest;-)
    Do tego te przepisy w ramach jednej nowelizacji sa sprzeczne

  • 4. Data: 2009-08-22 06:43:26
    Od: jeszua <j...@g...com>

    On 21 Sie, 20:04, PB <p...@b...pl> wrote:
    > ze nie powinno dzialac to ja wiem, ale to PL jest;-)
    > Do tego te przepisy w ramach jednej nowelizacji sa sprzeczne

    nie sa. ust. 2 zawiera zapis dotyczacy przypadku szczegolnego, jakim
    jest motorower, wobec ktorego dotychczas przeglady okresowe nie byly
    wymagane. czytac go nalezy jakby w ust. 1 bylo napisane "za wyjatkiem
    motorowerow, patrz dalej"
    argument o prawie niedzialajacym wstecz jest tu rowniez mylnie
    interpretowany: dotychczas (i jeszcze przez rok) mogles jezdzic 50tka
    bez przegladu - i za to mandatu nie dostaniesz. ale obowiazek wchodzi
    i potem przeglad trzeba bedzie zrobic. a co, jak ktos zaczal jezdzic
    przed zmiana 60 na 50kmh w terenie zabudowanym, to niby teraz wolno mu
    dalej 60w swietle prawa smigac, bo prawko mial wydane wczesniej niz
    zmiana? fajnie by bylo, ale to bzdura ;P
    --
    jeszua, tez nie prawnik
    ck krakow

  • 5. Data: 2009-08-22 08:39:53
    Od: "michal" <michalkupczyk7@@gmail..com>

    "PB"
    > A teraz clou - w moim DR w polu Data następnego badania jest wpisane
    > BEZTERMINOWO. Zgodnie z pkt. 6.1 zachowuje to waznosc, a z pkt
    > nastepnym juz nie.

    I tu sie Wydzial Komunikacji pomylil, bo nie wolno im bylo wpisac
    'BEZTERMINOWO', bo taka mozliwosc nie wynika z ustawy. Trafniej byloby 'NIE
    PODLEGA', lub 'NIE WYMAGANY' bo przeciez nikt Ci nie zabranial jechac na
    przeglad motorowerem :-)

    --
    Michal

  • 6. Data: 2009-08-22 08:46:32
    Od: "Grzybol" <g...@w...pl>

    Użytkownik "michal" <michalkupczyk7@@gmail..com> napisał w wiadomości
> [...]
    > 'BEZTERMINOWO', bo taka mozliwosc nie wynika z ustawy. Trafniej byloby
    > 'NIE PODLEGA', lub 'NIE WYMAGANY' bo przeciez nikt Ci nie zabranial

    Bezterminowo to bezterminowo. Dla mnie oznacza to, że przegłąd został
    wykonany raz na zawsze. I tego się będę trzymał. Mam srajcykla małego też.
    Mam bezterminowo. I będę tak jeździł zawsze. Nie zamierzam nigdy w nim robić
    przeglądu. I wygram sprawę w każdym sądzie jakby jakiś policjancina-bandyta
    się czepiał...

    --
    Grzybol

  • 7. Data: 2009-08-22 09:13:20
    Od: PB <p...@b...pl>

    Sat, 22 Aug 2009 10:46:32 +0200, na pl.rec.motocykle, Grzybol
    napisał(a):

> [...]
    > przeglądu. I wygram sprawę w każdym sądzie jakby jakiś policjancina-bandyta

    Dokladnie tak samo to odbieram. I przypominam akcje wymiany PJ ktore
    mialy wpisane Bezterminowo. Ustawą okreslono ich termin ważności i
    nakazano wymianę. Jak się pozniej okazało - wlaśnie niezgodnie z
    prawem.

  • 8. Data: 2009-08-22 19:49:49
    Od: "magnes" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PB" <p...@b...pl> napisał w wiadomości:

> [...]
    > mialy wpisane Bezterminowo. Ustawą okreslono ich termin ważności i
    > nakazano wymianę. Jak się pozniej okazało - wlaśnie niezgodnie z

    Zgodnie, czy niezgodnie to i tak w razie kontroli policja Ci dowód
    rejestracyjny zatrzyma, a wydział komunikacji go nie odda, zanim w zębach
    nie przyniesiesz zaswiadczenia z przegladu technicznego. Tyle.

    --
    Pozdr. magnes
    nt650v fjs600 fes250 troche puzzli i 4 kola w dieslu

  • 9. Data: 2009-08-22 22:19:36
    Od: Jacot <j...@m...pl>

    "magnes" <m...@p...onet.pl> wrote:

    >Zgodnie, czy niezgodnie to i tak w razie kontroli policja Ci dowód
    >rejestracyjny zatrzyma, a wydział komunikacji go nie odda, zanim w zębach
    >nie przyniesiesz zaswiadczenia z przegladu technicznego. Tyle.

    No jeszcze sie mozna odwolac.
    I powolac.
    Do nsa, kpa, tpd, potem ue, sae i onz.

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10

  • 10. Data: 2009-08-23 04:45:14
    Od: "Tytus" <t...@g...pl>

    Siemka
    "magnes"
    Zgodnie, czy niezgodnie to i tak w razie kontroli policja Ci dowód

    Oczywista sprawa - ustawa mowi o obowiazku przegladu i koniec jak rowniez o
    tym iz poprzednie przepisy traca moc w chwili wejscia nowej. A to juz za
    kilka dni.

    ***"Jacot"
    No jeszcze sie mozna odwolac.
    I powolac.