  • 1. Data: 2009-01-23 13:13:16
    Temat: Motomotion (komis w Warszawie) banda oszustów
    Od: k...@g...com

    Witam,
    w zeszłym roku zakupiłem motocykl w komisie Motomotion na
    Połczyńskiej.
    Nie chcę Was przestrzegać, bo wnioski wyciągniecie sami jednak uważam,
    że historia jest ciekawa.

    Jako niemłody już człowiek - poszedłem do rzeczonego komisu i
    poprosiłem pierwszego z brzegu człowieka o pomoc. Jak sie później
    okazało - miałem (nie)przyjemność z szefem Tomaszem Lipertem.
    Powiedziałem mu czego szukam, poprosiłem o pomoc. Niestety
    powiedziałem mu również, że jestem kompletnie zielony jeśli chodzi o
    sprzęt więc sam sobie strzeliłem bramkę ale cóż...
    Pan Tomasz wysłuchał mnie i poradził zakup. Typ motocykla poradził
    nieźle, bo nie zaproponował mi żadnego demona, jednak....
    Oczywiście pytałem czy był bity - oczywiście nie był. Nie wierząc
    słowu - poprosiłem o pomoc młodego człowieka z Suzuki Jaskłowski
    (prymasa tysiąclecia). Nie znam niestety imienia - jest On wysoki,
    nieszczupły, ma krótko ostrzyżone czarne włosy i jeździ gixerem.
    Chłopak przyjechał, popatrzył, pojeździł, skasował 50 PLN za poradę i
    mówi, że sprzęt jest super! Rewelacja i prawdziwa okazja. No to co -
    bierzemy?
    Całkiem zadowolony - wziąłem. Sprzęd zaledwie półtoraroczny, więc co
    się może dziać? Tym bardziej, że oglądał go Fachowiec z Suzuki...

    Pierwsza jazda - suuuper, bajecznie, niewiarygodnie - zresztą co Wam
    będę mówił - sami pamiętacie pierwszą jazdę na swoim motocyklu.

    Druga jazda - refleksja. Hm.... coś jest nie tak, bo moto samo ściąga
    w lewo?! I to jak!
    (oczywiście przed zakupem nie można sie przejechać motocyklem,
    ponieważ jest on sprowadzany z Włoch i niezarejestrowany)
    Nic to - dzwonię - pytam co może być przyczyną?
    Wspomniany wcześniej Tomasz odpowiada - uuuuuu przyczyn to może być
    wiele! A to źle skręcona oś tylna, źle skręcone lagi, złe opony, etc.
    etc.
    Pytam faceta - to Wy nie sprawdzacie motocykla przed sprzedażą? No
    sprawdzamy ale tylko tak ogólnie - wie Pan czy nie cieknie i
    wogóle.....
    Przez chwilę mnie zatkało, nie wiedziałem co powiedzieć... Patrzę na
    fakturę zakupu i tam widzę informację, że Motomotion nie ponosi
    odpowiedzialności za jakość sprzedanego towaru.
    Moja wina - idę zatem do serwisu.
    Serwis - facet badający moto zbluzgał mnie za traktowanie sprzętu, bo
    jakieś zębatki w środku są niemal w kawałkach, łańcuch jest zniszczony
    i naped do wymiany. Ok. tłumaczę sobie - znaleźli w Motomotion frajera
    (fakt, że nim jestem, bo nie znam się na motocyklach) i sprzedali
    padakę. Nic to, napęd wymieniam - płacę frycowe, jednak problem z
    trzymaniem toru jazdy nie zniknął.
    Badamy dalej.... serwisant pojeździł i pokazuje mi jak musi trzymać
    kierownicę aby koło było w osi motocykla - tu jakaś farsa normalnie...
    jak się okazało - lagi są bardzo krzywe. Zaciskam zęby i... płacę za
    prostowanie. Frajer do kwadratu.
    Niestety to nie koniec historii - podczas rozbierania przedniego
    zawieszenia facet mówi - człowieku! Masz szczęście, że tu dojechałeś -
    łożysko główki ramy jest w proszku! Uśmiechnąłem się tylko -
    zapłaciłem i wymieniłem. Frajer do sześcianu.
    Na sam koniec - miły smaczek - okazało się, że do wymiany są również
    łożyska w przednim kole.

    Do ceny zakupu półtorarocznego motocykla dołożyłem ponad 6 tysięcy
    złotych dzięki uprzejmości Pana Tomka.

    Wybaczcie szanowni preclowicze, że nie podaję swoich danych, ale jeśli
    Pan Tomasz czyta precla - po nazwisku i fakturach znajdzie moje dane a
    nie lubię problemów.
    Zwróćcie uwagę, że nie reklamuję tu żadnego konkurencyjnego komisu ani
    żadnych mechaników. Nie mam żadnej korzyści z umieszczenia tu tego
    posta. Jednak postanowiłem nie darować i chciałem ostrzec kupujących
    przed zakupami w Motomotion.
    1. Przede wszystkim sprawdzajcie dobrze kupowane tam sztuki.
    2. Nie korzystajcie przypadkiem z pomocy serwisanta z Suzuki
    Jaskłowski (którego opisałem wcześniej) przy ocenie stanu motocykla!
    Żeby być sprawiedliwym - robota, którą wykonali przy moim motocyklu
    jest ok - nie mam zastrzeżeń (bo u nich właśnie dokonywałem wszystkich
    zmian).
    3. Nie dajcie się omamić uprzejmością i nadgorliwością Pana Tomasza,
    bo to fajny facet dopóki nie dostanie pieniędzy.

    Panie Tomku, mam nadzieję, że czyta Pan mojego posta. Abstrachując od
    faktu, że zostałem przez Pana oszukany - bardzo proszę przemyśleć
    swoje postępowanie. Sprzedając osobie bez doświadczenia motocykl w
    takim stanie naraża go Pan na bardzo duże niebezpieczeństwo. Przykro
    mi, że pieniądze tak bardzo przysłoniły Panu tą piękną ideę jaką jest
    motocykl.

    Pozdrawiam,
    bardzo niezadowolony klient Motomotion

  • 2. Data: 2009-01-23 14:29:56
    Temat: Re: Motomotion (komis w Warszawie) banda oszustów
    Od: "Mat S" <f...@p...onet.pl>

    i.googlegroups.com...

    Patrzę na
    fakturę zakupu i tam widzę informację, że Motomotion nie ponosi
    odpowiedzialności za jakość sprzedanego towaru.
    Moja wina - idę zatem do serwisu.

    Ja wiem, że samemu będąc w tej sytuacji pewnie bym nie kozakował, ale
    chciałbym powiedzieć, że nabierając takiego przekonania sam ściągasz
    gaciochy i się nachylasz.
    Wymiana twojej kasy za ich złoma to zawarcie umowy cywilno-prawnej, które
    jest objęte przepisami zawartymi w polskim prawie. W ustawie jakiejś
    określonej. Numerków nie podam, bo nie znam. Prawnikiem nie jestem, ale
    zapis o braku odpowiedzialności za sprzedawany towar jest tak absurdalny, że
    chyba bym ich śmiechem zabił jakby mi coś takiego podsunęli do podpisu.
    Zapisy niezgodne z ustawą są nieważne. Po prostu. Nie można w Polsce zawrzeć
    umowy zawierającej zapisy łamiące prawo i żądać jej dotrzymywania.
    Teraz, 6 kafli po zawodach, jest już późnawo. Podejrzewam, że mniej by
    kosztowała usługa prawnika, który wcisnąłby sprzedawcom tę fakturę do
    gardła, uprzednio wyrwawszy stamtąd twoją kasę.
    Ale doświadczenia tego typu też nie mam.

    HOWGH.

    MS

  • 3. Data: 2009-01-23 15:34:36
    Od: Kuczu <p...@j...pl>

    k...@g...com pisze:
    > Do ceny zakupu półtorarocznego motocykla dołożyłem ponad 6 tysięcy
    > złotych dzięki uprzejmości Pana Tomka.

    Ci to Cie dopiero skroili :)

    Naped - max 800 pln
    lozyska glowki i kola - max 200 pln
    Prostowanie obu lag i polek w Tecrolu - max 300 pln.

    Nawet liczac robocizne i dodatkowe koszty wychodzi mi jakies 2000 pln.

    Juz wiem z kogo zyja warsztaty :)

    --
    Kuczu
    LOUD PIPES SAVE LIVES !!

  • 4. Data: 2009-01-23 15:56:02
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-01-23 14:13:16 +0100, k...@g...com said:

> [...]
    > Wspomniany wcześniej Tomasz odpowiada - uuuuuu przyczyn to może być
    > wiele! A to źle skręcona oś tylna, źle skręcone lagi, złe opony

    Prawda.

> [...]
    > jakieś zębatki w środku są niemal w kawałkach, łańcuch jest z
    > niszczony i naped do wymiany. Ok. tłumaczę sobie - znaleźli w

    Nie. To są normalne części eksploatacyjne, które się zużywają i
    podlegają wymianie. Oczywiście niby powinni Cię, jako lajkonika
    poinformować o takich sprawach, ale to poniekąd leży po stronie
    kupującego, aby sprawdzić takie sprawy. IMHO serwisant któremu
    zapłaciłeś za to, nie wywiązał się zupełnie ze swojej działki.
    BTW, pisałeś że sprzęt półtoraroczny - jaki ma przebieg?

> [...]
    > kierownicę aby koło było w osi motocykla - tu jakaś farsa normalnie...
    > jak się okazało - lagi są bardzo krzywe. Zaciskam zęby i... płacę za

    A to już nieładne. Czy były jakiekolwiek inne ślady wskazujące na
    dzwonka/szlifa?

    > Niestety to nie koniec historii - podczas rozbierania przedniego
    > zawieszenia facet mówi - człowieku! Masz szczęście, że tu dojechałeś -
    > łożysko główki ramy jest w proszku!

    To samo co napęd.

    > Na sam koniec - miły smaczek - okazało się, że do wymiany są ró
    > wnież łożyska w przednim kole.

    J.w.

    > Do ceny zakupu półtorarocznego motocykla dołożyłem ponad 6 tysięcy
    > złotych

    Drogo coś. To, co wymieniłeś, to się może na 2k zł uzbiera, niech
    będzie 2,5k zł. Coś jeszcze było robione?
    BTW - to zupełnie normalna sprawa, że świeżo kupioną używkę oddaje się
    do zaufanego warsztatu na serwis (jeśli nie potrafi się samemu). I
    niestety u nas zupełnie normalne jest to, że najczęściej tyś-dwa na to
    pęka. A tak zupełnie na pocieszenie - jakbyć kupił nówkę, to na
    pierwszym przeglądzie po 1000 km, też można z 500-1000 zł zostawić. To
    nie jest tanie hobby.

    > Przykro mi, że pieniądze tak bardzo przysłoniły Panu tą piękną ideę
    > jaką jest motocykl.

    Dżizas, następny romantyk...

    Sebastian
    Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

  • 5. Data: 2009-01-23 18:34:02
    Od: Dzielak <D...@g...com>

    > Dżizas, następny romantyk...

    Poprostu nie lubię kurestwa. Sam staram się być w miarę możliwości
    fair, więc naiwnie oczekuję tego od innych.

  • 6. Data: 2009-01-23 18:41:32
    Od: Terror <t...@w...scigacz.pl>

    Dnia 23-01-2009 o 19:34:02 Dzielak <D...@g...com> napisał(a):

    > Poprostu nie lubię kurestwa. Sam staram się być w miarę możliwości
    > fair, więc naiwnie oczekuję tego od innych.

    Te, zmienił ci się login albo sie podszywasz pod kolege romantyka

    --
    Trr | B12 | GG: 52182

  • 7. Data: 2009-01-23 20:45:08
    Od: "Hinek" <h...@a...pl.invalid>

    Użytkownik "Dzielak" <D...@g...com> napisał

    > Poprostu nie lubię kurestwa. Sam staram się być w miarę możliwości
    > fair, więc naiwnie oczekuję tego od innych.

    A pisales, ze jestes niemlody..
    Wziales zlego "eksperta" - nalezy mu obic morde.
    Nie wiem jakie to moto. Jesli jest tak jak piszesz to musi miec
    duuzy przebieg, albo ktos jezdzil glownie na tylnym kole.
    Jesli lagi byly krzywe, to musza byc tez inne slady dzwona.
    Nalezaloby dobrze obejrzec rame.
    Pozdr

    --
    Hinek
    Deauville i inne..

  • 8. Data: 2009-01-23 21:11:47
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-01-23 21:45:08 +0100, "Hinek" <h...@a...pl.invalid> said:

    > Jesli jest tak jak piszesz to musi miec duuzy przebieg,

    Zakładając hipotetycznie, że to pierwszy napęd się skończył, to może
    mieć z 15-25 tys., góra pewnie ze 30. Na półtora roku, to niezły
    przebieg. Chyba że fabrycznie miał założoną jakąś gumę od majtek, ale
    to byłby jakiś dziwny przypadek - większość znanych mi nówek zrobiła na
    fabrycznych łańcuchach nieprzyzwoicie dużo.

    > albo ktos jezdzil glownie na tylnym kole.

    A może być, że masz rację.

    > Jesli lagi byly krzywe, to musza byc tez inne slady dzwona.

    Z dugiej strony, jeśliby dopuścić możliwość, że łożyska w kole i główce
    poleciały przy dzwonie, to siła chyba powinna być na tyle duża, że
    felga też powinna konkretnie oberwać... Tak se tylko zgaduję.

  • 9. Data: 2009-01-23 21:23:42
    Od: Kefir <k...@o...pl>

    Elou!
    Hinek wrote:
> [...]
    > duuzy przebieg, albo ktos jezdzil glownie na tylnym kole.
    > Jesli lagi byly krzywe, to musza byc tez inne slady dzwona.

    Pisal kiedys jakie: "okazyjny" Bandi 650. Poltoraroczny, za 14500.
    "Niemlody" zas oznacza w narzeczu kolegi 27 lat. Nalezaloby sprawdzic
    polki. Wszystko w archiwum.

    --
    Pozdrawiam, Artu / Kef
    & 7/4 majtasow ST 955

  • 10. Data: 2009-01-24 00:15:17
    Od: marider <m...@g...pl>

    de Fresz pisze:

    > Zakładając hipotetycznie, że to pierwszy napęd się skończył, to może
    > mieć z 15-25 tys., góra pewnie ze 30.

    No pacz Pan a moja R1 ma prawie 21 tysi nakrecone i naped tak gdzies w
    polowie stoi (oryginalny). Chyba bije rekord :)

    Pzdr
    PS: obeznanych z motocyklami pracownikow i doradcow technicznych maja
    serwisy Suzuki. Doswiadczenie kosztuje, glupota i naiwnosc rowniez.
    Nastepnym razem bedziesz ostrozniejszy przy zakupie motocykla, zapewniam.
    --
    marider
    Wsciekla R1 + dodatki = sprzedam ;)